Toon posts:

Externe HD: Parameter incorrect / Not formatted

Pagina: 1
Acties:

• YoshiBignose
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 21-09 13:54
M'n externe harde schijf doet ineens raar (WD Elements). Als je hem aansluit op Windows (ook altijd Windows gebruikt) vindt hij hem wel en zegt ook klaar voor gebruik, maar in windows verkenner staat LOKAAL STATION (dat was vroeger al nooit zo).

Als ik er dan op klik hoor je hem denken (alleen om de 3 sec. soort draaiend geluidje) en geeft hij na ongeveer 20 sec. een foutmelding PARAMETER INCORRECT. Soms geeft hij de foutmelding Station K: is niet geformatteerd, wilt u formatteren?

Hij is toch niet stuk he? Staan best wat belangrijke gegevens op. Ik lees op het internet over programma's, testdisk ofzo. Maar ik heb al eerder een HD stuk gehad en toen werd het alleen maar erger door checkdisk ofzo te gebruiken hoorde ik toen iemand zeggen. Als je dat deed kon je helemaal niet meer sommige gegevens terughalen ofzo. Dus ik ben nu een beetje bang geworden.

Wat kan ik nu het beste doen om de data te redden, of is ie echt stuk? Formatteren heb ik natuurlijk nog niet geklikt :P

Facts don't care about your feelings

• KeDeShCh
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 30-04-2013
Wat je zou kunnen proberen is om de harddisk uit zijn behuizing te halen en direct op je mobo aan te sluiten. Uit ervaring kan ik zeggen dat de electronica in de behuizing het opgeeft en dit soort meldingen geeft. Mocht je dit niet willen doen, vanwege garantie of iets dergelijks, dan helpt een recoveryprogje misschien.

• YoshiBignose
Ik test eerst wel zo'n recovery prog. Heb nu File Scavenger lopen en die vindt inderdaad alle bestanden :D Dus backuppen maar en dan formatteren. Thnx! :>

• KeDeShCh
Graag gedaan, all in a days work! :)

• YoshiBignose
Hey, het is gelukt en alle bestanden werden gerecovered. Maar nu zie ik dat heel veel bestanden beschadigd zijn. Foto's bijvoorbeeld voor de helft, of met allemaal kleuren er doorheen. Hoe kan dit ;(

Vreemd genoeg zijn de thumbnails soms wel goed.

[Voor 11% gewijzigd door YoshiBignose op 25-10-2010 23:42]

• KeDeShCh
Dat kan ik je verder ook niet verklaren, het enige wat ik me kan bedenken is dat de data corrupt is geworden op de 1 of andere manier. Zij het al op de schijf zelf, zij het tijdens het recoveren. Je kan een ander progje proberen zoals recuva, misschien dat je daar betere resultaten mee hebt.

• YoshiBignose
Kut zooi. Heb hem open gemaakt en rechtstreeks op SATA, maar kan nog niet openen. Recovery ook geprobeerd (met verschillende programma's) maar helaas de zelfde bestanden zijn corrupt.

Dus... het valt niet meer te redden dan?

• KeDeShCh
Dan vrees ik dat het ophoudt. Als meerdere progjes al hetzelfde resultaat opleveren, dan is het foute boel. Heb je geen back-up van deze data?

• YoshiBignose
Chkdsk /f werkt ook niet, dan crasht ie. Denk je dat het helpt als ik de schijf formatteer als NTFS? Misschien dat ie dan wel gewoon weer toegankelijk is... en dan chkdsk proberen of een recovery programma?

• Aganim
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 13:05

Aganim

I have a cunning plan..

Het lijkt erop dat de schijf gewoon defect is. ;)

• YoshiBignose
Denk het ook ja :'(

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee