Toon posts:

[24"/26"] Monitor met TV

Pagina: 1
Acties:
  • 445 views

• Icyzer
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 12-06 21:07
Nu mijn 19" Medion monitor kuren begint te vertonen ben ik op zoek naar een nieuwe. En omdat ik op mijn studenten kamer geen TV heb wil ik graag een monitor met TV tuner erin, om gewoon het kabeltje erin te pluggen. Nu heb ik de afgelopen dagen lopen zoeken naar dergelijke monitoren en dat is nog best lastig.

Heb van veel mensen gehoord dat je het beste voor een Samsung kan gaan. Bij de meeste google tochten kwam ik op deze twee monitoren uit. (Ook bij algemene "best monitor" zoektochten)
pricewatch: Samsung Syncmaster T260HD
pricewatch: Samsung Syncmaster T240HD

Maar die zijn allebei bijna niet meer te krijgen. Nu zoek ik naar alternatieven zoals bijvoorbeeld de Samsung Syncmaster FX2490HD maar daar is ook nog niet zo veel over te vinden.

Mijn eisen:
Tussen de 24-26 inch (aangezien er meestal wel een 24 en 26 inch variant beschikbaar is beslis ik dat later)
1920x1080/1200
TVtuner (Ik denk dat ik een analoge nodig heb maar dat weet ik niet zeker. Voor een gewone standaard tv kabel.)
HDMI. (scart of composite is een pluspunt maar geen dealbreaker)

Qua budget ga ik toch liever niet over de 300 euro.

• Mr Alfabet
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 09-09 17:58

Mr Alfabet

Je Moeder!

Pricewatch al doorzocht met criteria? Dan kom ik op 5 geschikte monitoren uit, waarvan er een aantal al (tweaker) reviews hebben. Daar zou ik beginnen.

Overigens: als je nou gewoon zoekt bij de tv's? Op een LCD kun je natuurlijk ook prima je pc gebruiken, al is dat niet de 'primary': Pricewatch

[Voor 91% gewijzigd door Mr Alfabet op 25-10-2010 23:09. Reden: Had 22"-24" gelezen, tussen de 24" en 26" zijn er inderdaad minder.]

Core i7 950. DFI DK x58-T3eH6. 6GB OCZ RAM. 5850@1000/1200. Disks: OS: OCZ Vertex3 MAXIO 120GB, DATA: 12x1.5TB WD15EARS RAID6 op Areca 1231ML.Koeling: 2x 240 rad, 3x Eheim 1048, 5850@WC, 8800GT@WC, CPU@NexXxos XP, NB@WC

• Icyzer
Mr Alfabet schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 23:04:
Pricewatch al doorzocht met criteria? Dan kom ik op 5 geschikte monitoren uit, waarvan er een aantal al (tweaker) reviews hebben. Daar zou ik beginnen.

Overigens: als je nou gewoon zoekt bij de tv's? Op een LCD kun je natuurlijk ook prima je pc gebruiken, al is dat niet de 'primary': Pricewatch
Ik wilde eerst ook tussen tv's gaan kijken, maar van veel kanten hoor ik dat je bij een tv als monitor gebruiken niet verzekerd bent van goede scherpe beelden. En aangezien het hier toch in eerste plaats om een monitor gaat en pas in tweede plaats een tv leek me het dus logischer om voor een monitor te zoeken, om dat je dan weet dat in ieder geval de internet ervaring goed is.

Maar bedankt voor de pricewatch link, ik was me daar al in aan het verdiepen maar wat aanmoediging kan nooit kwaad.

• Guardian Angel
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Icyzer schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 23:37:
[...]
Ik wilde eerst ook tussen tv's gaan kijken, maar van veel kanten hoor ik dat je bij een tv als monitor gebruiken niet verzekerd bent van goede scherpe beelden.
De resolutie van een TV via analoog is een stuk lager als die van een gemiddelde videokaart. Het zal dus eerder andersom zijn.

ARME AOW’er

• MeltedForest
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 22-09 13:46
Hier is een video over de Samsung FX2490

• Icyzer
Guardian Angel schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 00:13:
[...]

De resolutie van een TV via analoog is een stuk lager als die van een gemiddelde videokaart. Het zal dus eerder andersom zijn.
Ik volg je hier niet, volgens jou zou juist een tv beter zijn als monitor?

Ik denk dat ik nu toch maar eens goed deze twee ga vergelijken
pricewatch: Samsung Syncmaster P2470HD
pricewatch: Samsung Syncmaster FX2490HD

• Guardian Angel
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik bedoel dat het analoge TV-beeld altijd minder zal zijn juist door de lagere resolutie. In principe zal een monitor kwa beeld niet moeten afwijken van een TV aangesloten op een PC.

ARME AOW’er

• zzzzzzzzzzzz
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 22-05-2020
Aangezien mijn huidige monitor (Dell wfp 2407) het begeven heeft ben ik op zoek naar een alternatief. De Dell gebruikte ik ook als TV (losse digitenne ontvanger aangesloten op de composite ingang). Dus ik ben op zoek naar een scherm met minimaal een DVI en een composiet/scart ingang..

In mijn zoektocht kwam ik ook de schermen tegen die jij noemt. De T240/260HD zijn inderdaad lastig te verkrijgen. De FX2490HD lijkt een waardige opvolger te zijn.
Helaas is er nog erg weinig diepgaande informatie in het nederlands/engels te vinden.. Op de Samsung site staat echter wel de handleiding. Ik heb deze even doorgekeken en dat gaf me een goed beeld van de functionaliteiten van het scherm. Ik moet zeggen dat ik positief verrast was! Het lijkt er op dat alle mogelijke functionaliteiten goed uitgewerkt zijn!
Jammer dat er nog zo weinig praktijk tests zijn.. Ik ben altijd een beetje huiverig voor producten die net op de markt zijn.. Al zag ik wel dat de software via een usb stick te updaten is dus software problemen kunnen nog verholpen worden.

Als je echt op zoek bent naar een monitor en tv in een dan lijkt de FX2490HD de beste keuze die momenteel beschikbaar is.. Helaas wel 50 euro boven je budget. Maar wel met LED backlight als voordeel boven de andere opties..

• Icyzer
zzzzzzzzzzzz schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 15:49:
Aangezien mijn huidige monitor (Dell wfp 2407) het begeven heeft ben ik op zoek naar een alternatief. De Dell gebruikte ik ook als TV
.....
Helaas wel 50 euro boven je budget. Maar wel met LED backlight als voordeel boven de andere opties..
Dat is in ieder geval nog steeds de meest interessant ondanks dat het boven budget is. Helaas zijn niet alle reviews even lovend. :(
http://www.digitalversus....x2490hd-p357_9721_36.html

Maar eens een keer kijken wat de echte meerwaarde is boven de P

• zzzzzzzzzzzz
Icyzer schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 17:20:
[...]

Dat is in ieder geval nog steeds de meest interessant ondanks dat het boven budget is. Helaas zijn niet alle reviews even lovend. :(
http://www.digitalversus....x2490hd-p357_9721_36.html
Ik heb die review inderdaad gezien.. Hij lijkt in eerste instantie niet heel positief, maar las je dan de conclusie ziet komt het er op neer dat eigenlijk alleen de kleur weergave niet optimaal is (en ze geven zelf al aan dat dit handmatig redelijk recht te trekken is).
En het blijft natuurlijk een TN paneel dus het beeld zal minder zijn dan bij IPS en PVA schermen, maarja.. daar die zijn dan ook een stukje duurder..

Als mijn Dell niet snel te repareren is dan gaat de FX2490 er komen denk ik :)

• Icyzer
Mocht ik er tegen die tijd nog niet uit ben hoop ik dat je een review bouwt :P

• SYQ
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online
Ik heb een Dell 24 gehad, vervangen door een Samsung T260HD vanwege tv mogelijkheden en hdmi aansluitingen. Ik zie dat ik wel op tijd de overstap heb gedaan, het scheelt in de hoogte toch behoorlijk wat pixels! Echt debiel dat ze onder mom van FULLHD panelen leveren met minder resolutie als dat we gewent zijn.

Of ik er tevreden over ben? nee niet echt.. met analoog tv (scart) is het echt pixels tellen, erg slechte kwaliteit. Kwaliteit met analoog tv op onze plasma tv is vele malen beter. Paneel zelf is ook een stuk minder als die van Dell, maar dat was te verwachten en heb er ook rekening mee gehouden bij aanschaf. Helaas merk je ook veel kleurverschil als je er niet goed achter zit, helemaal wanneer je zit te kutten met kleurcodes in Photoshop en Html.

Voor dagelijkse dingen, xboxen via hdmi etc etc is ie meer als geschikt. Ik zou als je de mogelijkheid hebt gewoon voor een degelijke monitor gaan met eventueel een losse tvkaart voor in je pc.

• Icyzer
De reden waarom ik voor een tv/monitor combo ga is omdat ik nu eerstejaars student ben. En ik heb geen ruimte, nog geld voor een monitor+tv. En aangezien ik niet super veel tv kijk, maar wel de optie wil hebben leek mij dit voor mij de beste optie. Een tv kaart werkt ook niet want ik heb een laptop. Maar bedankt voor het mee denken! Qua resolutie kom ik van 1280x800 en 1280x1024 dus ik ga er sowieso op vooruit!

• ABD
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 18-09 18:45
zzzzzzzzzzzz schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 17:36:
[...]
Als mijn Dell niet snel te repareren is dan gaat de FX2490 er komen denk ik :)
Dit snap ik niet, althans als jij die tuner nog hebt. Ik zou in dat geval voor een PVA/MVA of IPS scherm gaan, die zijn best betaalbaar(<€400). Van die Dell naar een TN scherm ga je spijt krijgen.

• zzzzzzzzzzzz
ABD schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 19:18:
[...]

Dit snap ik niet, althans als jij die tuner nog hebt. Ik zou in dat geval voor een PVA/MVA of IPS scherm gaan, die zijn best betaalbaar(<€400). Van die Dell naar een TN scherm ga je spijt krijgen.
De tuner heb ik inderdaad nog en bevalt eigenlijk prima.. Maar in de pricewatch kan ik geen schermen vinden van 24" met een composiet of scart ingang en geen TN..
Of zie ik iets over het hoofd:
http://tweakers.net/price...OFHVld8ybXTCLyo91dpqn2_YH

is het verschil tussen TN en de rest echt zo groot?

vind de WFP2407 een erg prettig scherm, maar 3 jaar plezier voor 700 euro vind ik toch wat aan de prijzige kant.. een ruime 400 vind ik nog wel te doen..

• Ed_L
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 23:31

Ed_L

Crew Council
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee