Toon posts:

PC defect?

Pagina: 1
Acties:
  • 293 views

• botech
  • Registratie: augustus 2006
  • Nu online
M'n zoon z'n PC doet raar. Soms krijg ik 'm nog opgestart maar dan valt ie naar een paar minuten uit. Maar soms krijg ik ook het volgende te horen, terwijl de PC niet meer wil opstarten:
http://www.youtube.com/watch?v=jLNd-94hhHE

Iemand een idee welke (fout)melding dat is?

• CodeCaster
  • Registratie: juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

👌👀 good shit ✔💯

"System failed CPU test". Asus-moederbordje zeker?

As always, we are nailed to a cross of our own construction.

• kemphaas
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 20-09 16:50
Standaard antwoord, maar je geeft geen enkele info. We willen specs, OS'sen en dergelijke.

Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.

• XeNeRgY
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
CodeCaster schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 20:07:
Het enige merk dat het bij mij langer dan een jaar uithoudt :) Gigabyte en MSI geprobeerd, geen succes.

• CodeCaster
  • Registratie: juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

👌👀 good shit ✔💯

XeNeRgY schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 20:08:
[...]

Het enige merk dat het bij mij langer dan een jaar uithoudt :) Gigabyte en MSI geprobeerd, geen succes.
Het was ook geen beschuldiging hoor :) Meer een vraag, ik ken die "Voice POST"-messages nergens anders van.

Anyhow, deze is wel handig: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

As always, we are nailed to a cross of our own construction.

• botech
  • Nu online
CodeCaster schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 20:07:
Ja, P4P800Deluxe.
kemphaas schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 20:08:
Standaard antwoord, maar je geeft geen enkele info. We willen specs, OS'sen en dergelijke.
OS is XP. De rest van de specs weet ik niet meer uit m'n hoofd en hij start niet meer op momenteel dus ik kan ze niet geven.

• kemphaas
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 20-09 16:50
Op google veel info hierover te vinden, en 90% lost het op met een andere voeding.

Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.

• botech
  • Nu online
kemphaas schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 20:24:
Op google veel info hierover te vinden, en 90% lost het op met een andere voeding.
Ben nu ook aan 't zoeken op Google maar ik verstond eerst niet wat die stem zei dus dan kon ik niet googelen ook natuurlijk. :+

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 00:46

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

botech schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 20:20:
[...]

Ja, P4P800Deluxe.

[...]

OS is XP. De rest van de specs weet ik niet meer uit m'n hoofd en hij start niet meer op momenteel dus ik kan ze niet geven.
Wat heeft het starten van de PC in hemelsnaam te maken met de specs ervan? Die kun je gewoon met schroevendraaier in de hand constateren als je hem openschroeft. Of het staat op de bestelbon ervan of...

Hoe dan ook, wij zijn niet helderziend. We kunnen niet raden wat er allemaal in jouw PC zit, laat staan wat er vervolgens niet naar behoren werkt, als jij ons geen info erover geeft.

Daar komt bij dat we er met alleen de specs nog lang niet zijn. Je zult dingen moeten gaan uitproberen en uitsluiten voordat wij iets zinnigs erover kunnen zeggen, anders is het puur gokwerk, en dat schiet gewoon niet op - niet voor ons en niet voor jou.

Het is dus eerst zaak dat je achterhaalt wat allemaal in je PC is, en vervolgens dat je uit gaat sluiten waar het probleem kan zitten. Gelukkig hebben we daar al een hulpmiddel voor je klaarstaan: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Dit topic gaat in ieder geval dicht wegens geen info en eigen inzet - het enige wat we nu kunnen doen is wachten tot jij specs hebt en dan stap voor stap alles wat al in de troubleshooter staat voorkauwen. Dat is niet de bedoeling, het wiel hoeft niet nogmaals uitgevonden te worden.

Heb je de troubleshooter doorlopen en kom je er nog niet uit, dan mag je zeker een topic openen. Vermeld dan wel duidelijk wat de specs van de PC zijn, wat je zelf allemaal opgezocht of geraadpleegd hebt, wat je vond (links!), wat je toen geprobeerd hebt, en wat er vervolgens gebeurde. Daar kunnen we waarschijnlijk wel wat mee - maar goede kans trouwens dat je er zelf gewoon uit komt als je het zo aanpakt.

Soittakaa Paranoid!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee