• luxar
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 07-11-2013
Ik heb een week of 2 geleden nieuwe onderdelen gekocht voor de computer, maar ik weet niet wat er allemaal mankeert nu..

CPU: amd phenom II x6 1055T boxed <---- Nieuw
GPU: Asus gtx295
RAM: 2x 2gb kingston 1333Mhz <---- Nieuw
Moederbord: MSI 770-G45 <---- Nieuw
HDD: WD 1TB internal
PSU: 700Watt Huntkey <---- Beetje nieuw
Monitor: Acer GO245HQ 24"
Geluid: Logitech X-540/ 5.1 Speakers

OS nu: Win-7 32bit
Internet: Ziggo AiE-Extra 120Mbit

Ik ondervind de volgende problemen

Windows 64-bit:
- Soms bluescreens tijdens games, bijvoorbeeld GTA 4, Medal of Honor
- Vastlopers als ik muziek luister en outlook open, en ook soms tijdens het gamen
- De muis die dan opeens stil gaat staan en na 2 seconden 1 seconden kan bewegen..Dit gaat dan 30 minuten lang zo door (tenminste, toen heb ik besloten de pc maar te herstarten) Maar de muziek en andere geluiden spelen gewoon continu door als ik aan het luisteren ben.
- Veel geblaas bij processor, maar toch temp. van ongeveer 23-25 graden
- Internet die zo traag wordt dat er eigenlijk geen internet meer is, tijdens het muziek luisteren in Windows Media Player / VLC of Winamp

Paar dagen geleden 32-bit geïnstalleerd, kijken of dit helpt.. maar ondervind nu de volgende problemen

Windows 32-bit:
- Veel geblaas bij processor, maar toch temp. van ongeveer 23-25 graden
- Internet die wegvalt bij het luisteren van muziek in bijna alle media players
- Video's op Youtube die krakend geluid geven, heel erg bij New Kids Officiële Trailer
- In Fruity Loops (muziek programma) werken gaat niet echt lekker, want dan stottert het geluid ook vaak bij veel geluid

Ik weet niet waar het aan ligt, maar alle drivers zijn up-to-date..
Heb Driver Genius Pro eroverheen gehad en een LiveUpdate tool van MSI zelf ook.
De BIOS moest ik zelf updaten welke succesvol was verlopen, mijn processor werd eerst niet ondersteund.
De kabels en aansluitingen nog een keer bij langs gegaan, alles is prima.

Ik heb de processor en het mobo als upgrade-kit gekocht bij Alternate.
Dus lijkt me sterk dat het mobo gewoon niet lekker werkt in combinatie met deze processor.

Met de onderdelen die ik hiervoor had, had ik nooit problemen:
CPU: Intel Core 2 Quad Q9650
GPU: Asus gtx295
RAM: 2x 2gb A-DATA gekoeld 1066
Moederbord: Asrock P5Q-PRO
HDD: WD 1TB internal
PSU: 700Watt Huntkey
Monitor: Acer GO245HQ 24"
Geluid: Logitech X-540/ 5.1 Speakers

Internet: Ziggo AiE-Extra 120Mbit

• Rupie
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 15:12
Welke BSOD codes gaat het over? Of zijn deze inmiddels verdwenen samen met je 64bit installatie?
Staat er iets in de logs van Windows kort na de problemen? Zijn er processen die opvallend veel resources vragen?

mbt het blazen van de processorkoeler, is dit de boxed koeler of heb je er iets anders op zitten?

Desktop | Server | Laptop

• luxar
BSOD heb ik niet meer gezien op de 32-bit.
Ik heb de 64-bit installatie op een andere HDD , omdat ik in Events Viewer zag , dat een kritieke fout zich had voorgedaan in HDD0, net voordat de BSOD kwam.

Ik heb een boxed cooler (staat ook helemaal bovenaan), en op het moment van typen heb ik het volgende openstaan:
- Microsoft Office 2010
- Mozilla Firefox
- MSN
- Mumble

CPU verbruik is 2 tot 7% en geheugen 978 - 998 MB van de 3071 (heb wel 4GB geïnstalleerd, maar ik weet dat dit met windows zo is)

Grootste resources:
firefox.exe : 30.000 K (af en toe 1 tot 2000 erboven)
wlcomm.exe : 20.000 K (af en toe 1 tot 2000 erboven)
msnmsgr.exe: 18.000 K
dwm.exe : 16.000 K
outlook.exe: 9.000 K

dus verder valt het wel mee.

• ®androiid
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 30-07 16:06

®androiid

Euroshopper

mogelijke oplossing: drivers opnieuw installeren.
als dit niet werkt en je krijgt nog steeds blue screens.
schrijf dan even de code op die je krijgt, dan kunnen we je beter helpen door even te achterhalen wat die code inhoud ;)

Pils €0,50

• luxar
Ik krijg momenteel geen blue screens meer , gebruik nu 32-bit sinds een week.
Als ik een bluescreen krijg, zal ik het noteren. Zal het dan even zo instellen dat hij niet automatisch opnieuw opstart na een BSOD. Anders gaat het te snel :P

Iemand al enige oplossingen of ideeën over mijn andere problemen?

• luxar
Het enige probleem wat ik nu nog heb, is dat het geluid bij een hoge volume , tonen overslaat, dus dat het muziek gewoon voor 1 - 3 seconden helemaal wegvalt. Als ik bij Volume mixer het geluid tot de helft zet, en dan muziek luister, valt het niet weg, maar andere geluiden klinken dan erg hard.

• PilatuS
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
Die temps van 23 tot 25 graden kloppen sowieso niet. Tenzij het op je kamer 14 graden is klopt er niets van.

Verder zou ik eens Prime95 laten draaien om te zien of dat goed gaat zonder errors en reboots. Als Prime 5 uur lang goed draait is je CPU in ieder geval stabiel. Ook een aantal uren Memtest86 draaien kan geen kwaad.

• luxar
PilatuS schreef op donderdag 04 november 2010 @ 22:38:
Die temps van 23 tot 25 graden kloppen sowieso niet. Tenzij het op je kamer 14 graden is klopt er niets van.

Verder zou ik eens Prime95 laten draaien om te zien of dat goed gaat zonder errors en reboots. Als Prime 5 uur lang goed draait is je CPU in ieder geval stabiel. Ook een aantal uren Memtest86 draaien kan geen kwaad.
oke, ik had de temps van SpeedFan afgelezen. Het is soms wel koud op me kamer , maar 14? :P nee :P

Zal dan straks de UBCD downloaden en branden ;)

• Majapro
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 17-09 04:53

Majapro

Deventer

mocht je met die bootable test cd niets vinden denk dan eens aan de stroomtoevoer; andere voeding of de computer in een stopcontact voor zichzelf.

Heb de afgelopen weken nu 3 systemen onder handen gehad met o.a. een phenom, crosfire, amd chipset en een budget zware voeding op een gedeelde stopcontact met ander stroom slurpende aparaten (trouwens ook alledrie win7).

Nu met eigen stopcontact luxe geen onverklaarbare fratsen meer

"Heilzaam is slechts, wanneer in de spiegel der mensenziel zich de hele gemeenschap vormt; en in de gemeenschap leeft: de kracht van de ziel van de enkeling"

• jan99999
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 21-09 05:31
Wat heb je na windows installatie geinstalleerd? Dus drivers.

Ventilator kun je regelen door de bios in te stellen, Lees dus je handleiding van je moederbord.
Harddisk kontroller op ahci zetten, voor installatie van windows.(in de bios).
Cpu temp instellen, zodat moederbord uitvalt.(bios)
Ventilator kontrolle instellen.(bios)
Smart aanzetten, zodat je alarm krijgt indien je hd slecht wordt.(bios)

Snelheids test van je harde schijf?

Op overclock gedeelte van dit forum zie welke software ze gebruiken om de pc te testen, zodat hij stabiel is.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee