Toon posts:

core i5 setup problemen

Pagina: 1
Acties:

• av017
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 11-11-2019
grote problemen met mijn nieuw systeem,specs :

core i5-661
4 gig corsair xms3 9-9-9-9-24 ddr 3 -1333
wd caviar green power 1 tb
asus p55h7-m mobo
dvd writer sata
simpele case met 500 W voeding ingebouwd (JCP)

probleem, ik kan win 7 perfect installeren, alle drivers updates en zo, alles in orde, draait als een zonnetje, maar na enkele uren, als ik de pc wil opstarten krijg ik voor ik in windows kom blauwe schermen met vanalle soorten vermeldingen, bad pool header, ntfs.sys, ntskrnl.exe, system exception, en dan kan ik bijna niet meer in windows raken.....
ik heb memtest86 4,10+ 4 passes laten lopen, harde schijf heb ik de extended test van western digital laten lopen die een uur of vijf duurt, allebei foutloos, ik heb al de laatste nieuwe drivers geinstalleerd, alsook alle updates van windows 7, alles draait super, maar als ik hem afsluit en dan bvb een paar uur later terug aansteek, krijg ik al een blauw scherm vooraleer hij bij het welkom scherm komt....
vandaag nogmaals format gedaan met minimale componenten, zoals voorgaand, alles draait super, maar als ik de pc afleg, en een paar uur later weer aankoppel, hup, blauwe scherm en auto reboot alvoor ik in windows raak
help aub, wa kan ik nog ondernemen ??

[Voor 9% gewijzigd door av017 op 25-10-2010 19:48]

• nedernakker
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 05-05-2020

nedernakker

Team HWI Pro OC

stresstest je systeem eens bijv. prime95 (blend test) of linx.. zo test je je totale systeem op stabiliteit.

Hardware.info Overclock Team

• av017
nedernakker schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 19:50:
stresstest je systeem eens bijv. prime95 (blend test) of linx.. zo test je je totale systeem op stabiliteit.
bedankt voor het antwoord, dus als hij dus goed draait, dan mag je prime draaien, burn in tests doen, hij raakt overal probleemloos door, maar durf je de pc enkele uren laten afstaan , dan krijg je problemen bij het opstarten, mijn bios settings staan allemaal op default, geen temperatuurproblemen, ik ga morgen es een zwaardere voeding proberen in te steken ...... en dan mss es een pci - express graka of zo, valt echt tegen, splinternieuw materiaal

• nedernakker

nedernakker

Team HWI Pro OC

goed idee de voeding... lijkt erop dat die niet helemaal zuiver is.. misschie ncondensatoren die niet helemaal lekekr laden / afgeven..

• av017
vandaag de ramlatten apart getest met memtest86 en jawel, de tweede lat gaf fouten na 1 minuut, lat uitgehaald en pc draait stabiel, ander terug naar corsair en hup , probleem opgelost

• calvinturbo
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 18:16
av017 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 19:56:
vandaag de ramlatten apart getest met memtest86 en jawel, de tweede lat gaf fouten na 1 minuut, lat uitgehaald en pc draait stabiel, ander terug naar corsair en hup , probleem opgelost
Dat probleem had ik ook, toen ik nieuwe spullen kocht.
Geheugen is nogal vaak stuk

• nedernakker

nedernakker

Team HWI Pro OC

av017 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 19:56:
wel bijzonder aangezien je eerst claimt dat je memtest86+ draaide voor 4 runs en geen fouten vond....

anyway.. fijn dat je het hebt gevonden. veel plezier met je systeem.

• av017
ja, memtest met beide latten erin voor 4 passes, geen errors, daarmee dat ik ook niks vermoedde dat het de rams waren

maar gelukkig heb ik ze apart geprobeerd, morgen op de post naar corsair terug
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee