Ik heb een prive domeinnaam voor m'n zoontje geparkeerd, ik kan zelf de DNS etc instellen, en ik wil een site opzetten en hosten op mijn hoofdserver. Fix ik wel ff dacht ik, maar het lukt me voor geen meter na een dag 'prutsen' (incl googlen).
Situatie:
www.hoofddomein.nl met ip 123.123.123.45, incl hosting etc
www.subdomein1.nl is geparkeerd, dns kan ik wijizigen.
Hoe krijg ik het voor elkaar om www.subdomein1.nl te laten wijzen naar sub1.hoofddomein.nl, en dan dat er subdomein1.nl in de browser blijft staan (en dat subdomein1.nl/fotos ook naar sub1.hoofddomein.nl/fotos wijst bijv)? Kan iemand me helpen met de DNS instellingen? Ik kan wel met .htaccess aan de slag maar niet in de apache conf.
Ik heb het volgende al geprobeerd, maar dan krijg ik op het hoofddomein een 'default Plesk' melding dat er niets is geconfigureerd:
- voor subdomein1.nl een A-record met ip 123.123.123.45
- een CNAME naar sub1.hoofddomein.nl
- op hoofddomein.nl de subdomain aangemaakt
Oja php header en dns verwijzing lukt me wel, maar dat wil ik dus liever niet.
Hoop dat de vraag in de juiste topic staat
Situatie:
www.hoofddomein.nl met ip 123.123.123.45, incl hosting etc
www.subdomein1.nl is geparkeerd, dns kan ik wijizigen.
Hoe krijg ik het voor elkaar om www.subdomein1.nl te laten wijzen naar sub1.hoofddomein.nl, en dan dat er subdomein1.nl in de browser blijft staan (en dat subdomein1.nl/fotos ook naar sub1.hoofddomein.nl/fotos wijst bijv)? Kan iemand me helpen met de DNS instellingen? Ik kan wel met .htaccess aan de slag maar niet in de apache conf.
Ik heb het volgende al geprobeerd, maar dan krijg ik op het hoofddomein een 'default Plesk' melding dat er niets is geconfigureerd:
- voor subdomein1.nl een A-record met ip 123.123.123.45
- een CNAME naar sub1.hoofddomein.nl
- op hoofddomein.nl de subdomain aangemaakt
Oja php header en dns verwijzing lukt me wel, maar dat wil ik dus liever niet.
Hoop dat de vraag in de juiste topic staat
Je gaat het pas zien als je het doorhebt.