Registratienummer Windows7

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renmoo
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-10-2022
Hallo,

Een kennis van me heeft een tijd geleden bij de Makro een Acer pc gekocht. Tot op heden heeft dat ding, om allerlei storingen, vaker bij de Acer-support gestaan, dan bij hem thuis. En nu start de pc weer niet. Eigenlijk is ie het spuugzat en nu heeft ie aan mij gevraagd of ik eens wil kijken. Ik ben redelijk handig met pc's en alle onderdelen van de pc lijken wel in orde. Graag zou ik een schone installatie willen doen. En dan bedoel ik dus de hele harde schijf wissen, inclusief de hidden partition met de Acer-installatie. Ik vermoed nl. een beetje dat de hidden installatie eigenlijk niet goed is, of dat de installatie niet goed gaat. Dat klinkt misschien raar, maar ik wil mijn Windows7-dvd gebruiken voor de installatie en dus Windows7 "met de hand" installeren. Alleen nu vrees ik dat ik Windows7 niet kan activeren met het nummer op de pc, want dat is een Acer-licentie. Ik heb nl. een half jaar geleden ook zoiets gehad met een Vista-pc.

Ik kan nu nog wel bij de oude Windows7-installatie mbv een rescue-cd. Kan ik daar ergens iets achterhalen waarmee ik straks Windows7 toch kan activeren?

René

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Windows 7 OEM DVD gebruiken. En dan wel eentje van het juiste type (Home/Pro, 32/64 bits etc).

[ Voor 54% gewijzigd door gambieter op 25-10-2010 18:56 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-07 11:19
Je kunt indien je de licentiesleutel van Acer kwijt bent gebruik maken van een programmatje als keyfinder. Dan heb je de licentiesleutel van de huidige installatie (werkt overigens voor andere programmas op dat moment geinstalleerd).

Wel raar dat het zo slecht werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-06 19:09
Mischien kan je eerst een dump maken van de hele HDD (incl recovery) zodat je het gewoon kan proberen? Als het dan niet werkt kan je altijd nog terug.

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renmoo
gambieter schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 18:55:
Windows 7 OEM DVD gebruiken. En dan wel eentje van het juiste type (Home/Pro, 32/64 bits etc).
Die heb ik, maar ik vrees dat ik dan niet kan activeren omdat het registratienummer op de pc een Acer-licentie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croontje
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-06 13:44
Je kan toch perfect een nieuwe install doen en de verborgen partitie ongemoeid laten. Indien nodig gebruik je "slmgr -rearm" om de 30 dagen testperiode te verlengen tot een totaal van 120 dagen of zo en dan weet je meteen of het probleem opgelost is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
renmoo schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 18:57:
[...]

Die heb ik, maar ik vrees dat ik dan niet kan activeren omdat het registratienummer op de pc een Acer-licentie is.
Moet gewoon lukken hoor. Heb dat vaak genoeg gedaan. Als ik voor iemand een Acer PC/laptop moet herinstalleren doe ik dat altijd met een verse installatie zonder die Acer meuk (Hetzelfde geldt voor Asus, Toshiba, HP, en alle andere merken laptops/PC's ) Op die manier gebruik ik dus ook een normale Windows DVD, gaat hier altijd gewoon goed. Mocht het toch niet gaan kan je altijd nog Microsoft even bellen, die doen daar ook bijna nooit moeilijk over.

Als ik voor iemand een herinstall moet doen, doe ik dat altijd met een normale Windows DVD. Kost veel meer tijd dan recoveren maar dan ben je wel van al die extra onzinnige zooi af die al die fabrikanten er op zetten. Dit gaat dus altijd gewoon goed zonder activatie problemen.

[ Voor 22% gewijzigd door PilatuS op 25-10-2010 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:02
significant schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 18:57:
Je kunt indien je de licentiesleutel van Acer kwijt bent gebruik maken van een programmatje als keyfinder. Dan heb je de licentiesleutel van de huidige installatie (werkt overigens voor andere programmas op dat moment geinstalleerd).
Dat werkt alleen als je het bijbehorende certificaat ook meeneemt, bv mbv: http://directedge.us/cont...vation-backup-and-restore

Verder via de Acer software een recovery-dvd aanmaken zodat mocht er met je recovery-partitie wat mis gaan je altijd terug kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renmoo
@Pilatus

Dus als ik het goed begrijp gebruik je een eigen Windows7-DVD om te installeren en het registratienummer (op de pc) van Acer. Vorige keer is het mij niet gelukt. Ook niet met "hulp" van de helpdesk van Microsoft.

Misschien helpt 't als ik zeg dat ik Youp van 't Hek heet. :)

Even nog: Ik heb zelf een OEM-dvd van Windows7.

[ Voor 0% gewijzigd door renmoo op 25-10-2010 19:16 . Reden: typo ]

Pagina: 1