Toon posts:

Ik wil mijn AMD dondervogeltje Ocen op een Abitkt7

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil aleen niet met potlood gaan rotzooien.

Ik wil nl mijn garantie behouden!

Is dat mogelijk?

In softmenu 3 kan ik tussen snelheden kiezen. Maar heeft het echt effect als ik dat verander?? Ik kan namelijk niet de FSB veranderen, of kan dat wel en ben ik gewoon een achterlijke debiel die niets van zijn Bios snapt:?

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
heb jij wel een van een vlakgom gehoord?
Kan je het heel mooi mee weghalen als hij kapoet is

Verwijderd

Dan zou je je maar eerst maar eens in je boekje moeten gaan verdiepen voordat je begint met tweaken. Lijkt me wel verstandig dat je weet wat je doet en waarom je het doet en waarom het dan zo werkt.
En inderdaad er is gewoon een gom uitgevonden om je potlood strepen weg te vegen.

Verwijderd

Op een Abit KT7 kan je wel degelijk via de FSB oc'en. Alleen kom je met zo'n VIA chipset niet veel verder dan 110 a 112 MHz.
Ook gaan dan de AGP en PCI en IDE-controller soms raar doen.

Potlood is veel beter. Ik heb een keer mijn kapotte moederbord en uitgegumde processor teruggestuurd (ze waren kapoet) en ik kreeg gloednieuwe! Het risico is dus ook bar klein

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:06

Gamer

Electrified

het is toch een kt7a dat je hebt, gewoon fbs hoger zetten tot hij niet meer stabiel draait, ook je core voltage lichtjes verhogen of verlagen.

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ja het is idd een abit kt7a, speciaal gekocht om wat meer snelheid te winnen.

Mijn plan was om eerst te beginnen met 133 x 7.5, maar hoe :?!

IK weet trouwens de gevolgen wel hoor ;)!

Verwijderd

Als je de multiplier wilt verlagen naar 7,5 zul je echt moeten teken. 10 sec. gepiept, rest van je leven plezier.

En geen gefok met bus. Mijn KT7a'tje loopt perfect op 7,5x133 met 1,625 volt

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-08 10:36
als je 7,5*133 wil doen, zou je toch moeten gaan potloden. je gaat immers je multiplyer veranderen.
je kan rustig potlood gebruiken, als ie kadup gaat gum je gewoon en breng je hem terug (werkte bij mij ook).

maar je kan beter zo'n gelijdende pen gebruiken. blijft tenminste zitten...
of w8 totdat oc-shop.nl die pleisters heeft. Jeroen zij dat ze er mee bezig waren...

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-08 10:38

lange

Boom Boom?

er was gister (ofzow) toch een review over overclock plakband...

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:06

Gamer

Electrified

welke versie van bios heb je ?

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

Verwijderd

Topicstarter
Ok thnx ieder1, uhm, nog wel ff een vraagje:

Heb je performance winst als je 7.5 x 133 draait ipv 10 x 100:? Dan gaat de communicatie tussen de onderdelen toch sneller of heb ik het nu mis?
Pagina: 1