Toon posts:

Zwart scherm en hangen bij het starten van 3D-applicaties

Pagina: 1
Acties:

• Singular1ty
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 12-09 11:37
Hey Tweakers, het volgende systeem:

Phenom II x4 B55
ASRock 870e3
4GB Samsung 1333
Asus 3870x2
OCZ StealthXstream 600W

Een paar dagen geleden heb ik geprobeerd een upgrade uit te voeren naar een 4870x2, maar deze bleek defect en is inmiddels RMA gestuurd. Toen ik de 3870x2 terugplaatste kon ik geen 3D-applicaties meer runnen, elke keer als ik een willekeurige game opstartte (MW2, NFS Prostreet) bleef het scherm zwart en hing het systeem op. Ik heb dat probleem kunnen verhelpen door Catalyst Control Center en alles te deinstalleren, vervolgens met Driver Sweeper de resterende drivers op te doeken, en CCC opnieuw te installeren.

Nu is m'n pc 1x opnieuw geboot en het probleem is terug. Frappant detail is dat Modern Warfare mij meld dat mijn systeemsetup is veranderd, terwijl dat helemaal niet het geval is (tripplecheck in CPU-Z en GPU-Z). Omdat ik weinig zin heb om elke keer als ik een spelletje wil spelen mijn videokaartdrivers te herinstalleren, vroeg ik me af of jullie hier een diepere oorzaak in kunnen ontwaren...

• Lt-Crash
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 20:40
Volgens de AMD site werk 3D gaming alleen met HD5000 serie of nieuwer en 3D blu-ray play-back alleen met de HD6000 serie. Misschien dat je daarom niet in 3D kan gaan gamen, lijkt me op zich logisch als je er een HD3870x2 inhangt.

• Vipeax
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 22:40
3D als in spellen etc ;).

• Singular1ty
Beetje jammere reacties hier :9 wazig verhaal, na een paar keer trial en error doet het stomme ding het weer, lijkt erop dat de kaart in kwestie gewoon kuren vertoont. Ding is ook al best oud.

• gekke-gerrit
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 14:46

gekke-gerrit

Happy Swift programmer

wat is je besturing systeem win7? win 7 doet wel eens z'n eigen willetje ivm automatisch hardware installeren

...

• Singular1ty
Jep ik gebruik W7. Word nu een beetje schijtziek/wanhopig van deze issue, gisteren heb ik de hele avond probleemloos Fallout gespeeld, vandaag hangt de computer weer zodra ik het spel opstart. Wat is hier aan de hand?

Update: ik heb mogelijk een oorzaak van het probleem te pakken. In device manager staat de kaart 2x erin onder display devices, zal wel iets te maken hebben met het -x2 karakter. Ik kan op de ene versie van de kaart de nieuwe driver handmatig uitkiezen en installeren, probeer ik dat bij de ander, dan gaat m'n scherm op zwart en krijg ik geen reactie meer uit m'n pc. Dus of Windows gaat niet goed om met de kaart, of de laatste versie van de driver is niet goed, of er is iets met de kaart zelf waardoor de 2e versie de hint niet snapt.

Update2: Ik heb de 2e versie van de kaart eruit geknikkerd, en de boel werkt weer. Ik denk dat Windows inderdaad eigenwijs deed en 2 verschillende drivers hetzelfde apparaat probeerde te gebruiken. Dank aan Gekke-Gerrit voor het wijzen in de juiste richting.

[Voor 69% gewijzigd door Singular1ty op 26-10-2010 22:26]

• gekke-gerrit
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 14:46

gekke-gerrit

Happy Swift programmer

nu nog 1 ding, je ondertitel veranderen 8)

...

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee