Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346782

Topicstarter
Heey,

Ik heb hier een computer met Windows vista momenteel. Ik heb een betere computer dan een vriend van mij alleen heeft hij XP en ik vista. Toch draait hij games beter dan mij. Hij zei dat dit aan vista ligt want daar heb je meer geheugen voor nodig. (is dit waar?)

Ik heb hier een andere oudere computer met een legale Windows XP met de code op de zij kant van de kast.
Ik heb ook nog de Windows xp installatie cd ervan.
Mijn vraag is dus als ik die op mijn huidige vista computer installeer met die code, puur om alleen te kijken of games beter draaien, kan ik dan ook weer mijn systeem terugzetten naar vista?
Ik weet dat dit niet mag maar ik wil wel kijken of er verschil is en niet dat ik zomaar 100 euro voor niks ga uitgeven.

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd.

Groeten,
Karim

edit: ik zie dat ik geen naam voor mijn topic heb opgegeven 8)7
hoe verander ik dit ?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 346782 op 25-10-2010 16:54 . Reden: extra vraagje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:16
Je kunt op het Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif linksboven klikken voor een topicreport, zo kun je een moderator vragen de titel te wijzigen. Verder is het wel handig als je de exacte specs van je pc even post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Trouwens als je een OEM installatie Cd heb van XP kun je hem installeren zonder code, waardoor je hem 30 dagen kunt testen. Dezse methode gebruik ik wel vaker als ik eens iets wil testen op een XP machine.

[ Voor 25% gewijzigd door MegaTronics op 25-10-2010 18:24 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346782

Topicstarter
Als ik zon OEM cd heb en die 30 dagen zijn voorbij, kan ik hem dan makkelijk terugzetten naar vista, stel ik wil geen xp meer?

verder de specs van mijn computer:
Operating System
MS Windows Vista Home Premium 32-bit SP1
CPU
Intel Pentium D 915
Presler 65nm Technology
RAM
2.0GB Single-Channel DDR2 @ 266MHz (4-4-4-12)
Motherboard
Packard Bell BV RC415 (CPU 1)
Graphics
PKB MAE191W @ 1440x900
512MB GeForce 9500 GT (Undefined) 45 °C
Hard Drives
313GB Seagate ST3320820AS ATA Device (Unknown Interface) 42 °C
Optical Drives
Optiarc DVD RW AD-5170A ATA Device
YPQTWZ 45AJGPA SCSI CdRom Device
Audio
Realtek High Definition Audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:40

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Over welke games spreken we hier eigenlijk? Dat kan mogelijk ook interessant zijn en wat zijn de specificaties van het systeem waar je mee vergelijkt?

[ Voor 61% gewijzigd door _Dune_ op 25-10-2010 19:24 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Over het terug gaan naar Vista, als je voor de instalaltie een image maakt van je Vista instalaltie (Ghost, Clonezilla etc.), kun je later altijd je Vista image terugzetten en ben je weer waar je eindigde met Vista.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:05
*titelfix*

Volgens mij mag dat officieel gewoon niet... Als je hem kunt installeren zonder een productkey dan zou dat volgens mij geen probleem mogen zijn....althans als je hem wilt 'evalueren'...

[ Voor 49% gewijzigd door TheVMaster op 26-10-2010 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:07
maak een backup van vista, en stap naar win7 of xp...

Als goed is moet het niet uitmaken, en laat ons je vriends zijn PC specs ook eens zien ;)

Edit: ik zie wel dat je beter hebt, maar daarom vraag ik de pc specs van je vriend ;)

p.s misschien upgrade naar SP2 van vista. kan ook iets schelen (mits je legale Vista hebt)

[ Voor 48% gewijzigd door Soundstorm2010 op 26-10-2010 13:59 ]

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

Pagina: 1