Toon posts:

RAID-1 SCSI array fail - data recovery hulp nodig

Pagina: 1
Acties:

• nudie
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 24-04 10:20
Heren (en wellicht een verdwaalde dame),

Ik heb een probleem. Ik heb een HP Proliant DL380 server draaien met daar 2x 146GB SCSI schijven van HP. Deze waren lange tijd met een hardware ingebouwde (non-onboard) RAID controller als een RAID-1 opstelling aangelosten en draaide Windows Server 2003.

Vorige week liep Windows vast en moest ik rebooten. Hierna kreeg ik (wel eens vaker gehad, RAID controller leek inconsistent) problemen met booten waarbij hij de schijven niet herkende. Na hem helemaal opengemaakt te hebben en alles nagelopen is pakt hij beide schijven maar wil hij simpelweg niet booten. Hoe dit komt weet ik niet en is denk ik te complex om hier te bespreken.

Ik zat echter toen met 2 SCSI schijven (80 pins dus met ingebouwde power supply) met data erop (los in een map) waar ik niet meer bij kon. Dus ik na lang zoeken een 80 naar 60pin adapter gevonden om hem op een andere losse server aan te sluiten zodat ik in Windows gewoon bij de bestanden kon. Deze adapter werkt echter niet. Vervolgens met een Ubuntu Live CD geboot op de Proliant DL380 om te kijken of ik daar de schijf los kon benaderen maar hij ziet hem als "unpartioned" space en kan hem niet mounten.

Dus nu; help. Ik kan niet booten, ik kan hem niet benaderen via een Linux Live CD en ik kan hem niet aansluiten op een losse SCSI interface (speciale 80pins).

Hoe kan ik de data recoveren want dat lijkt mij toch vrij gemakkelijk mogelijk met een RAID-1 opstelling.

Alle help is welkom!

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee