Toon posts:

Zou ik hier nog wat van kunnen maken

Pagina: 1
Acties:

• dikkiedikzak
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 24-06 08:13
Ik heb nog een heel oud beestje staan te weten:

Fujitsu Siemens Scaleo E Pentium 4
Desktop computer - Intel Pentium 4, 3 GHz, 512 MB, 250 GB, Type: PC, Configuration: Preconfigured, Chassis Type: Desktop, CPU Type: Intel Pentium 4, Processor Speed: 3.0 GHz, Internal Memory: 512 MB, Hard Drive Size: 250.0 GB, Optical Drive 1: DVD-RW/CD-RW.

Is er met wat aanpassingen voor zeg 200-300 euro nog wat van te maken zodat er mee gemaild/gesurfd kan worden. Momenteel draait hij nog onder XP?

• Poltergeist
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 21:38
Iets meer geheugen erin, en je bent klaar, lijkt mij?

• danielkraak
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 16:36
Mailen en surfen zou hier al prima mee moeten gaan. Wat meer geheugen zou alleen geen kwaad kunnen.

• Timv37
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 02-09 20:34
Hij zou met wat aanpassingen prima kunnen koffie zetten. 8)7

• gravitone
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 15:42
512mb ram erbij, een redelijke 2ehands nvidia kaart (6600GT ofzo), ubuntu erop en gaan met die hap.

• GeertH
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 18:04
Mijn keus zo ook zijn 512 mb meer ram erbij, en je kunt weer gaan. Zelfs met XP, maar dan zou ik wel een nieuwe installatie doen.

• Gamebuster
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 05-09 09:31
Sinds wanneer kan je niet mailen/surfen met zo'n PC? Het kon 5 jaar terug ook, waarom nu niet meer?

Misschien een schone installatie van Windows XP en je hebt een perfecte internet- en mail PC. 1024MB heb je niet nodig voor een paar websites of mailtjes; 512MB, wat er nu al inzit, is ruim voldoende.

[Voor 51% gewijzigd door Gamebuster op 25-10-2010 15:39]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• ramonlambal
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 14-09 11:18
512Mb ram erbij in en je hebt een prima bakie om mee te surfen of te mailen ;)

512mb staat genoeg in vraag en aanbod en kost je rond de 15-20 euro

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gamebuster schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 15:38:
Sinds wanneer kan je niet mailen/surfen met zo'n PC? Het kon 5 jaar terug ook, waarom nu niet meer?
Omdat hedendaagse websites gewoon een stuk zwaarder worden en een beetje extra geheugen daar best prettig voor is. Met name sites die veel flash gebruiken hakken best aardig in op het CPU- en geheugengebruik.

30" monitor te koop

• Gamebuster
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 05-09 09:31
Terw_Dan schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 15:49:
[...]

Omdat hedendaagse websites gewoon een stuk zwaarder worden en een beetje extra geheugen daar best prettig voor is. Met name sites die veel flash gebruiken hakken best aardig in op het CPU- en geheugengebruik.
flash blocker / adblock plus. Probleem opgelost. Maar inderdaad, een halve GB erbij kan verder geen kwaad, maar nodig is anders. Google Chrome of Opera gebruiken zal ook erg veel helpen, aangezien die erg zuinig zijn met geheugen, in tegenstelling tot Firefox, Safari of Internet Explorer.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee