• DeathslayerNLL
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 01-09 18:35
Hey mensen,

Ik heb een vraag..
Ik ben een pc aan het "maken", en ik kom daarbij op verschillende problemen terecht..
Het eerste probleem, en eigenlijk het belangrijkste, is dat ik geen signaal krijg van de vga output.

Nu heb ik verschillende dingen gedaan om te kijken waar dit nou aan ligt..
Hier een lijstje met wat ik heb gedaan:

De bios gereset
Een andere video kaart geprobeerd, of de vga out van het moederbord.
Een nieuw moederbord gekocht, en dubbel gecheckt op aanraking met de kast oid. (dit was niet het gebeurd dus)
Een andere voeding gepakt en getest
Het ram geheugen verschillende sloten geprobeerd, of ander ram, werkt niet

En nu komt iets waar misschien een van jullie een conclusie aan kan trekken:
De computer opgestart met alleen het moederbord en de cpu, geeft: Hij sluit na ong. 10-15 seconde automatisch af.
De computer opgestart met helemaal niks, ook geen cpu, geeft: De computer blijft draaien totdat ik hem zelf uitzet..

Kan ik hieruit concluderen dat het moederbord nu (weer??) kapot is gegaan, of is de CPU kapot?

Ik heb helaas geen cpu om het te testen, dus zal ik er 1 moeten kopen wil ik het kunnen testen, vandaar dat ik het eerst maar vraag of 1 van jullie dit eerder is tegen gekomen..

Ook heb ik geen speaker aangesloten (en helaas geen beschikbaar) om met piepjes te werken..

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met waar het nu aan ligt!

Mvg,
Caspar

Het systeem:
ASRock G31M-GS
X1800 (radeon geloof ik?)
650W gloednieuwe voeding
DDR2 2x1gb 800mhz geheugen(6400)
pentium 4 3ghz socket 775 processor

• Joindry
  • Laatst online: 22:39

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Zit er een koeler, die correct bevestigd is op de CPU? anders kan dat wel wat gaan kloppen op 10-15sec, zou direct ook verklaren waarom hij het wel doet zonder CPU...

• Gytax
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 18-09 17:19
DeathslayerNLL schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 15:03:
...
Het eerste probleem, en eigenlijk het belangrijkste, is dat ik geen signaal krijg van de vga output.
...
Je hebt veel gecontroleerd hiervoor maar probeer ook eens een ander beeldscherm?
De computer opgestart met alleen het moederbord en de cpu, geeft: Hij sluit na ong. 10-15 seconde automatisch af.
De computer opgestart met helemaal niks, ook geen cpu, geeft: De computer blijft draaien totdat ik hem zelf uitzet..
Probeer het eens met cpu, geheugen en een HD?
Ook heb ik geen speaker aangesloten (en helaas geen beschikbaar) om met piepjes te werken..
De piepjes gaan over de system speaker, deze zit als het goed is gewoon in je kast en is gewoon aan te sluiten.

[Voor 18% gewijzigd door Gytax op 25-10-2010 15:10]

• gekke-gerrit
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 20-09 13:27

gekke-gerrit

Happy Swift programmer

bij de lokale computerboer hebben ze vaak wel zo'n speakertje over. anders zou je zelfs een radio speaker kunnen aansluiten als je een beetje handig bent, daar kan je wel veel van afleiden.

controleer alles, je bekabeling en je koeling,
als dat goed is kan je dus al weer wat van "de mogelijke oorzaken lijst" weg strepen.

...

• gravitone
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 20-09 15:03
Gewoon even proberen met de PC-speaker aangesloten zodat je weet waarom het moederbord niet door de POST heenkomt. Zonder diagnostiek blijft het giswerk natuurlijk.

[Voor 73% gewijzigd door gravitone op 25-10-2010 15:45]

• DeathslayerNLL
  • Laatst online: 01-09 18:35
Gytax schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 15:09:
[...]

Je hebt veel gecontroleerd hiervoor maar probeer ook eens een ander beeldscherm?

Ik heb ook een ander beeldscherm getest inderdaad, nog steeds geen signaal..

[...]

Probeer het eens met cpu, geheugen en een HD?
Ook geprobeerd, maar dan sluit hij ook af na 10-15 sec. (de hard drive leest ook niks, iemand zei me dat je hieruit kan afleiden dat het de cpu is?)

[...]

De piepjes gaan over de system speaker, deze zit als het goed is gewoon in je kast en is gewoon aan te sluiten.
Ik heb momenteel geen kast vrij en test het systeem dmv het op een houten plank op te bouwen.. (tijdelijk, totdat ik de oorzaak heb)
EDIT: Ik heb getest met een speakertje uit een oude pc (mits ik hem goed had aangesloten)
Ik hoor geen geluid.. En dat betekent dan weer, een dood moederbord.. toch?
(Ik blijf het dan nog wel vreemd vinden dat zonder processor hij blijft draaien en met na 10-15 sec uitvalt)

[Voor 15% gewijzigd door DeathslayerNLL op 25-10-2010 16:20]

• 0scar
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 16-09 18:56

0scar

MacIJver

Zie je iets op het beeldscherm of helemaal niets?

Ook geen enkel piepje als je hem aanzet? Heb je de speaker correct aangesloten (er is een aparte paarse Header aanwezig op het MoBo, zie pag 22 van je manual), deze is 4 pins, de connectors van de speakers verschillen nogal eens. Soms 4 pins, soms 3 pins, of zelfs 2 pins.

Manusjes van alles kunnen multitasken

• com2,1ghz
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 22:55
Volgens mij heb je de moederbordstekker niet aangesloten waardoor hij uitvalt. Dat probleem had ik vroeger. Dan doe je hem aan en na een paar seconden valt hij uit zonder piep.

Weet alleen de naam niet maar je hebt ze ook als 4 pins variant. Het onderstaande voorbeeld is natuurlijk een 8 pins variant voor zwaardere moederborden ;)
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee