Hey mensen,
Ik heb een vraag..
Ik ben een pc aan het "maken", en ik kom daarbij op verschillende problemen terecht..
Het eerste probleem, en eigenlijk het belangrijkste, is dat ik geen signaal krijg van de vga output.
Nu heb ik verschillende dingen gedaan om te kijken waar dit nou aan ligt..
Hier een lijstje met wat ik heb gedaan:
De bios gereset
Een andere video kaart geprobeerd, of de vga out van het moederbord.
Een nieuw moederbord gekocht, en dubbel gecheckt op aanraking met de kast oid. (dit was niet het gebeurd dus)
Een andere voeding gepakt en getest
Het ram geheugen verschillende sloten geprobeerd, of ander ram, werkt niet
En nu komt iets waar misschien een van jullie een conclusie aan kan trekken:
De computer opgestart met alleen het moederbord en de cpu, geeft: Hij sluit na ong. 10-15 seconde automatisch af.
De computer opgestart met helemaal niks, ook geen cpu, geeft: De computer blijft draaien totdat ik hem zelf uitzet..
Kan ik hieruit concluderen dat het moederbord nu (weer??) kapot is gegaan, of is de CPU kapot?
Ik heb helaas geen cpu om het te testen, dus zal ik er 1 moeten kopen wil ik het kunnen testen, vandaar dat ik het eerst maar vraag of 1 van jullie dit eerder is tegen gekomen..
Ook heb ik geen speaker aangesloten (en helaas geen beschikbaar) om met piepjes te werken..
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met waar het nu aan ligt!
Mvg,
Caspar
Het systeem:
ASRock G31M-GS
X1800 (radeon geloof ik?)
650W gloednieuwe voeding
DDR2 2x1gb 800mhz geheugen(6400)
pentium 4 3ghz socket 775 processor
Ik heb een vraag..
Ik ben een pc aan het "maken", en ik kom daarbij op verschillende problemen terecht..
Het eerste probleem, en eigenlijk het belangrijkste, is dat ik geen signaal krijg van de vga output.
Nu heb ik verschillende dingen gedaan om te kijken waar dit nou aan ligt..
Hier een lijstje met wat ik heb gedaan:
De bios gereset
Een andere video kaart geprobeerd, of de vga out van het moederbord.
Een nieuw moederbord gekocht, en dubbel gecheckt op aanraking met de kast oid. (dit was niet het gebeurd dus)
Een andere voeding gepakt en getest
Het ram geheugen verschillende sloten geprobeerd, of ander ram, werkt niet
En nu komt iets waar misschien een van jullie een conclusie aan kan trekken:
De computer opgestart met alleen het moederbord en de cpu, geeft: Hij sluit na ong. 10-15 seconde automatisch af.
De computer opgestart met helemaal niks, ook geen cpu, geeft: De computer blijft draaien totdat ik hem zelf uitzet..
Kan ik hieruit concluderen dat het moederbord nu (weer??) kapot is gegaan, of is de CPU kapot?
Ik heb helaas geen cpu om het te testen, dus zal ik er 1 moeten kopen wil ik het kunnen testen, vandaar dat ik het eerst maar vraag of 1 van jullie dit eerder is tegen gekomen..
Ook heb ik geen speaker aangesloten (en helaas geen beschikbaar) om met piepjes te werken..
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met waar het nu aan ligt!
Mvg,
Caspar
Het systeem:
ASRock G31M-GS
X1800 (radeon geloof ik?)
650W gloednieuwe voeding
DDR2 2x1gb 800mhz geheugen(6400)
pentium 4 3ghz socket 775 processor