Toon posts:

HighEnd Geluidskaart gezocht.

Pagina: 1
Acties:

• basbas26
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 22-03-2011
Hallo,

Na wat zoeken op internet kom ik er niet uit.

Ik zoek een High End geluidskaart,
En heb wat eisen.

lijn in en out in Tulp of Jack's (waar van minstends 3 input op moet zitten.)
Moet goed geluid door kunnen brengen naar een HighEnd stereo set.
Geen PCI of PCI-E (tenzij het in een normale PCI-Express 16x kan) das alles wat ik in m`n pc heb zitten.

Mag USB zijn, alleen heb totaal geen ervaring met USB en geluid.

Wie zou daar wat advies in willen geven ?

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ehh, waarop wil je het dan. Dan blijft enkel nog firewire over naast USB.
Waarom zou het geen PCI of PCIe mogen zijn dan?

30" monitor te koop

• basbas26
Mijn moederbord, (Asus P6T7 WS SuperComputer) heeft geen PCI meer, alleen PCI express. alleen weet niet of de small pci express kaartjes er gewoon op werken.

Ik zij al, heb geen ervaring met USB, mocht kwaltijd gewoon goed zijn dan mag het USB of FireWire zijn.

Als het gewoon duidelijk kwaltijdverlies is moet ik een andere oplossing zoeken denk ik dan.

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dus dan mag PCIe wel gewoon.
Een x1 kaart gaat uiteraard ook gewoon in een x16, x8 of x4 slot werken.

en trek je posts eens door de spellchecker voor je post

[Voor 25% gewijzigd door TERW_DAN op 25-10-2010 14:43]

30" monitor te koop

• basbas26
Terw_Dan schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 14:43:
Dus dan mag PCIe wel gewoon.
Een x1 kaart gaat uiteraard ook gewoon in een x16, x8 of x4 slot werken.

en trek je posts eens door de spellchecker voor je post
Oke, dan mag het ook PCI-E zijn.

Sorry van spel fouten, heb geen spellings controle, ben dyslecties.

• Freeaqingme
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 20:45
basbas26 schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 14:54:
[...]
Sorry van spel fouten, heb geen spellings controle, ben dyslecties.
offtopic:
|:( Dan regel je een spellchecker?

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• Sparhawk
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 24-09 13:31

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Doe ons een plezier

1) Regel een spellchecker
2) Definieer High end (budget geven is makkelijker) 100, 1000 of 10000 euro voor een geluidskaart
3) Vertel wat je zelf allemaal even gevonden hebt
4) Leg uit waarvoor je het nodig hebt. Misschien is een geluidskaart wel helemaal niet de oplossing, maar een logitech squeezebox ofzo....

Je ziet aan de hoeveelheid vragen die je krijgt hopelijk wel dat je topicstart wat uitgebreider had gekund...

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

• basbas26
Ok,

Ik heb nu een spellingscontrole,

Wat ik wil,
Ik ben zanger en wil muziek gaan maken met behulp van computer.
Daarnaast wil ik m`n DCC en CD speler op de computer aan hebben gesloten.
En moet natuurlijk een microphone aan gelsloten kunnen worden.
En misschien nog een mengpaneel waar je weer gitaar en alles op aan kan sluiten.
Omdat m`n CD/DVD en Blu-Ray speler van m`n computer niet de zelfde kwaltijd kan geven als de CD speler die ik op de Stereo-set heb aangesloten wil ik het dus zo doen.
Omdat ik geen tussen stukken in de kabel wil hebben wil ik wel dat er geluidskaart met jack pluggen of tulp is uitgerust.

Ik had een Terratec Phasse 22, alleen deze is PCI en past niet meer in m`n computer.

Ik heb al gekeken naar Asus geluidskaart. Maar kreeg van veel mensen te horen dat het niet top was zelfde als Creative en de nieuwe kaarten van Terratec.
Terratec vond ik zelf altijd geweldig, maar die maken tegenwoordig niet echt super kaarten meer.

Heb wel wat merken gezien zoals:
Audiotrack,
ESI Audio
en
AuzenTech

Maar die merken zeggen mij helemaal niks. Kan ook zelf weinig vinden op internet.
Alleen maar reclame previews. Maar in reclame previews is alles natuurlijk mooi en prachtig.

Geluidskaart hoeft ook geen surround te hebben, dubbel mono of stereo vind ik goed genoeg,
Surround gebruik ik toch kompleet niet.

Ik zat te denken aan een prijs stelling van €500,-- tot €750,--

Hopen zo dat het beeld wat duidelijk is met wat ik zoek en wil beetje de eisen zijn.

[Voor 5% gewijzigd door basbas26 op 25-10-2010 15:33]

• bas-r
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 17:14
Misschien is dit wat voor je, http://www.m-audio.com/products/en_us/FastTrackUltra.html
USB heeft wel een grote latency en is dus bij opnamen minder geschikt, tenzij je op meerdere sporen opneemt, dan is het eenvoudig recht te trekken.

En kijk even de instellingen van die spell checker even na, want hij lijkt nog steeds stuk. Kwaltijd is geen kwaliteit.

• daantjer94
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 23-09 19:16

daantjer94

Lvl 26 Human Designer

Helaas zit je voor een high-end geluidskaart als jij hier zoekt bij tweakers, bij de verkeerde te zoeken, Auzentech e.d. maken geen kaarten voor muzikanten. Je kan beter een kaart zoeken met jack-aansluitingen, ik kan namelijk niet snappen dat een muzikant geen tulp>3,5mm jack gebruikt. kijk even hiernaar en ga op zoek naar een mengpaneel(tje)

Put Smarties tubes on cats legs, make them walk like a robot.

• basbas26
bas-r schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 15:42:
Misschien is dit wat voor je, http://www.m-audio.com/products/en_us/FastTrackUltra.html
USB heeft wel een grote latency en is dus bij opnamen minder geschikt, tenzij je op meerdere sporen opneemt, dan is het eenvoudig recht te trekken.

En kijk even de instellingen van die spell checker even na, want hij lijkt nog steeds stuk. Kwaltijd is geen kwaliteit.
Deze ziet er wel goed uit als ik zo de specs bekijk.
Denk dat ik wel hier voor gaat.

Nog even afwachten tot morgen, kijken wat mensen nog meer voor suggesties hebben.

Bedankt voor de suggestie.

• basbas26
daantjer94 schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 15:56:
Helaas zit je voor een high-end geluidskaart als jij hier zoekt bij tweakers, bij de verkeerde te zoeken, Auzentech e.d. maken geen kaarten voor muzikanten. Je kan beter een kaart zoeken met jack-aansluitingen, ik kan namelijk niet snappen dat een muzikant geen tulp>3,5mm jack gebruikt. kijk even hiernaar en ga op zoek naar een mengpaneel(tje)
Iemand waar ik samen een band mee gaat vormen heeft al een kleine studio, alleen hij heeft totaal geen verstand van computers.
Alleen wil thuis ook wat bezig er mee gaan, alleen moet ik het doen met "normaal" apparatuur.

• tarlitz
  • Registratie: maart 2010
  • Niet online
Ik weet niet wat voor moederbord je hebt, maar misschien kan je er een kopen met meer ruimte voor PCI sloten zodat je je, naar ik verneem, nog prima Terratec kan gebruiken? Scheelt weer een paar honderd euro. Of, een van de kaarten in je huidige PCI slots vervangen door een USB kaart ofzo.

• blissard
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 00:41
Zou je de cd-speler en DCC-recorder (bestaan die nog???) niet digitaal (coax / sp/dif) willen aansluiten. Dan kan analoog gewoon via een mengtafeltje in de line-in van je computer. Voor die line-in zou je dan een betere geluidskaart kunnen kiezen. Of dat nodig is is sterk afhankelijk van de kwaliteit van je microfoons en voorversterkers / tafel

• Red_inc
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 03-07-2016
Creative X-Fi Elite Pro is ook zo een kaart die alleen op een PCI slot past

• basbas26
tarlitz schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 17:08:
Ik weet niet wat voor moederbord je hebt, maar misschien kan je er een kopen met meer ruimte voor PCI sloten zodat je je, naar ik verneem, nog prima Terratec kan gebruiken? Scheelt weer een paar honderd euro. Of, een van de kaarten in je huidige PCI slots vervangen door een USB kaart ofzo.
Ik heb de Asus P6T7 WS SuperComputer. duur bordje wat ik niet maar even weg doe.
blissard schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 20:45:
Zou je de cd-speler en DCC-recorder (bestaan die nog???) niet digitaal (coax / sp/dif) willen aansluiten. Dan kan analoog gewoon via een mengtafeltje in de line-in van je computer. Voor die line-in zou je dan een betere geluidskaart kunnen kiezen. Of dat nodig is is sterk afhankelijk van de kwaliteit van je microfoons en voorversterkers / tafel
Ja ja, DCC en CD bestaad nog, .. blijft altijd beter dan MP3 en DVD.

Kan inderdaad ook wel een mengpaneeltje kopen voor de cd en dcc. das denk ik ook wel handiger. en dan de mengpaneel aan sluiten op de Fast-Track-Ultra. .. ik ga morgen eens even kijken of ik die gaat bestellen.

Iedergeval bedankt voor de informatie allemaal. ik ben weer wat ideeen en informatie rijker.

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 25-09 10:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak. Onderwerpen die ook in andere fora op GoT aan bod komen horen daar en niet hier. Gek genoeg horen vragen over audio in... Audio & HiFi...

Move OH -> AH

Soittakaa Paranoid!

• arsimo
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 11-05 13:42
Mooi spul voor wat jij zoekt is die van Focusrite http://www.focusrite.com/, met name de Saffire reeks. O.a. te koop bij Feedback.

Heb zelf een oudere Saffire Pro, perfect ding.

• Freeaqingme
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 20:45
Of je koopt een mixer met spdif support, dan kan je alles (vanaf je mixer of snake) digitaal doen.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• Delichon
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 17-09 11:17
Zou je misschien kunnen vertellen wat voor computer je op dit moment hebt?
Ook wat voor soort microfoon? (condenser, dynamisch,? met welke aansluiting?)
Waarom wil je het op je comnputer aansluiten? (bewerken, mee laten spelen, opnemen?) Misschien kun je beter een ander apparaatje hebben.

Er zijn vele oplossingen en geluidskaarten, maar als je verteld wat je al hebt kunnen we je misschien beter helpen.

Ik heb, wat ik uit de beschrijving heb kunnen opmaken hetzelfde als jij wilt doen in huis. En heb het op de volgende manier aangepakt.

Ik had thuis al een mengpaneel met aangesloten een microfoon (condenser), een gitaar met versterker en effecten ertussen, een elektrische piano, een workstation en nog een CD/MP3 speler.

Vanuit het mengpaneel gaan er kabels naar headphones, 2 monitoren en indien ik de buren wil irriteren 2 500w speakers.

Verder zit er aan het mengpaneel nog een pc via OCTA-CAPTURE van Roland aangesloten met zowel kabels heen als terug.

Toen ik later echter een workstation kocht, had het aansluiten op de pc niet echt meer een toegevoegde waarde, alles wat ik met de pc extra kon, kon ik achteraf ook al met een workstation, en in sommige gevallen zelfs beter.

Als je echt "professioneel"gaat werken kan je beter kijken naar een geluidskaart met XLR in en uitgangen, eventueel als je mengpaneel het aan kan digitaal.
Als je een beetje amateur wilt blijven voldoen de kaarten van creative (X-Fi) meer dan genoeg.
(als je een goede geluidskaart hebt zal de muziek van de cd-speler in je computer ook beter klinken)

Je gaf aan zon beetje 500-750 euro er aan te willen uitgeven, je kan beter even naar een muziekwinkel gaan en daar vragen wat voor speciale muziek PC's ze daar hebben. in de meeste gevallen zijn die veel beter dan computers waar je nog een extra kaartje instopt zodat ze "ook" goed zijn voor audio be/verwerking.

En anders zou je nog altijd een apple kunnen aanschaffen, meestal worden die gebruikt indien men een pc als muziek bewerker wil gebruiken.

• Dutchy_NL
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 07-11-2010
Ik vroeg me af, wat is nou eigenlijks het verschil tussen een producer's geluidskaart (bijv.M-Audio) en gamers geluidskaarten (bijv. Creative), met dezelfde specificataties?

Want ik zoek zelf ook een goede geluidskaart voor ongeveer 100 euro, met 1 of 2 jack uitgangen, MIDI hoeft er niet op te zitten.

Ik ga binnenkort studio monitoren kopen, en ik heb gehoord dat het verschil tussen on-board en een aparte geluidskaart enorm is.

De studio monitoren die ik wou gaan kopen zijn 2 KRK RP5 G2's.

• w-dev
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 31-08 20:41
@Dutchy_NL:
Is dit, http://www.native-instrum...n/products/dj/audio-2-dj/, niet precies wat jij zoekt?
Voor ongeveer 89 euro verkrijgbaar.

• Dutchy_NL
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 07-11-2010
Ja, bedankt! :)
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee