Als ik tekstkaders maak in InDesign en die vul met tekst breekt InDesign woorden vaak verkeerd af. Hij doet bijvoorbeeld afbl-ijven in plaats van af-blijven. Het vreemde is dat hij het dan weer wel goed doet en dan weer niet. Zelfs met hetzelfde woord doet hij het soms goed en dan weer niet. Ik kan nergens instellingen hiervoor vinden en het is vervelend om telkens 40 pagina's tekst te moeten controleren op afbreekstreepjes. Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?
De taalinstellingen voor de tekstblokken even op Nederlands zetten. Staat bij een Engelse versie standaard op UK.
Ik heb gevonden hoe ik het aan kan passen alleen doet hij het niet automatisch. Ik heb in de preferences 'Dutch 2005 reform' ingesteld maar het werkt pas als ik dat ook aangeef in de tekstkader opties. Telkens als ik een nieuw kader maak moet ik het dus opnieuw instellen, dat is geen ramp maar het zou makkelijk zijn als het standaard op Nederlands staat.
[ Voor 61% gewijzigd door Anoniem: 151391 op 25-10-2010 16:10 ]
Anoniem: 175028
Dit kan je doen door de paragraph style "[Basic Paragraph]" aan te passen.
Je kan deze aan te passen door de Paragraph Styles window (F11) te openen indien nodig.
Vervolgens kan je dubbel klikken op "[Basic Paragraph]". Hier kan je bij "Advanced Character Formats" je taal instellen voor deze paragraph style. "[Basic Paragraph]" wordt volgens mij altijd standaard toegekend aan nieuwe tekstkaders.
Bij de instellingen van de paragraph style zou je ook andere instellingen op het gebied van hyphenation (woorden afbreken) en veel andere dingen aanpassen.
Je kan deze aan te passen door de Paragraph Styles window (F11) te openen indien nodig.
Vervolgens kan je dubbel klikken op "[Basic Paragraph]". Hier kan je bij "Advanced Character Formats" je taal instellen voor deze paragraph style. "[Basic Paragraph]" wordt volgens mij altijd standaard toegekend aan nieuwe tekstkaders.
Bij de instellingen van de paragraph style zou je ook andere instellingen op het gebied van hyphenation (woorden afbreken) en veel andere dingen aanpassen.
Overigens is het aan te raden dit te doen zonder geopend document zodat de instellingen niet document gebonden zullen zijn.
Dick Bruna? Copyright? Nooit van gehoord! - Publish-X
Pagina: 1