DDC schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 15:21:
Blijft alleen met het nadeel zitten dat je NZB's gebruikt, mensen moeten dus een account hebben of van de baggere servers van de providers gebruik maken.
Is FTP of een snelle Torrent share niet beter dan?
Met NZB's zit je ook weer met retentie te kijken, ben je alsnog bezig om de verschillende talen en verschillende versies te uploaden, kun je net zo goed Torrents gaan doen.
Ik denk ook wel dat er genoeg mirrors zijn over het internet, en (ik weet niet of dit mogelijk is, ik denk haast van wel) probeer die met een stukje software te combineren naar 1 snelle mirror.
Dit is uiteraard voor mensen die al een usenet provider hebben. Retentie is inderdaad een probleem, maar het gaat hier om releases en ik ga er vanuit dat het voornamelijk gaat om nieuwe releases: het heeft toch geen zin om een release van 700 dagen oud te downloaden, dus retentie is niet echt van belang.
Beetje usenet provider bied zo 120~300 dagen retentie, als niet meer. Het is een extra download-methode die
gegarandeerd altijd snel is, zolang je een goede usenet provider hebt. Geen ruzie met trage mirrors of trage torrent-downloads. Eventueel upload je de oude releases iedere 30/60/120 dagen opnieuw.
Dat moet je de linux distro vragen; misschien i.v.m. retentie? Het feit dat het nog niet gedaan is maakt het niet automatisch een slecht idee: voor alles is een eerste keer. Kan ik net zo goed andersom vragen: als usenet geen toegevoegde waarde heeft, waarom wordt het dan nog gebruikt?
[
Voor 20% gewijzigd door
Gamebuster op 25-10-2010 15:36
]