Toon posts:

IPV6 xs4all: not connected

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• still_the_same
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 19-09 12:52
Hi,

Ik heb sinds afgelopen week een nieuwe modem van xs4all. (de FRITZ!Box Fon WLAN 7340) Ik heb hierop de firmware 99.04.85-18221 geinstalleerd. Bij xs4all heb mijn ipv6 ip aangezet (mooi /48 range overigens). In mijn modem ingesteld dat ik ipv6 aan wil hebben. Echter, mijn IPV4 verbinding komt op, de IPV6 niet. Deze blijft op not connected staan. Heeft iemand een idee wat ik moet doen om het werkend te krijgen? Is er ergens een optie die ik ook moet aanzetten in de modem? Of, moet ik een andere beta firmware installeren?

Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen.
Patrick

• Kawaii
  • Registratie: oktober 2002
  • Niet online
xs4all kennende hebben ze vast wel een uitgebreide hulp/walkthrough online staan mbt IPv6 op de modems die zij leveren. Via het service centre moet je daar toch wel wat wijzen kunnen worden.

• Robinski
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 22:02

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Heb je ADSL of VDSL?

Er schijnt namelijk een issue te zijn waardoor het IPv6 gebeuren (nog) niet goed werkt met ADSL.
Het zou door de PPPoA stack komen, en er wordt al bijna 2 maanden aan gewerkt (althans zo lang is er al geen update geweest), VDSL werkt daarin tegen over PPPoE, en daarmee werkt het wel.

In principe kun je in het modem IPv6 gewoon op automatisch zetten, en dan zou het moeten werken, zo werkt het ten minste wel op mijn VDSL lijn.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• still_the_same
Hmm, dat zou het idd kunnen zijn.

Ik ga nog wel ff mopperen bij xs en wacht rustig af ;)

Patrick

• still_the_same
helaas had ik een /noob aan de lijn. Hij kon me niets vertellen over problemen met PPPoA. Ik heb hem na een lang gesprek kunnen overtuigen dat hij mijn call door ging sturen naar de dudes die met IPv6 bezig zijn.

Nou zijn er een aantal firmwares beschikbaar op http://www.xs4all.nl/~helpdesk/firmwares/ dus ik vroeg me af of iemand weet of het met 1 van die firmwares wel lukt.

Patrick

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

still_the_same schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 15:50:
helaas had ik een /noob aan de lijn. Hij kon me niets vertellen over problemen met PPPoA. Ik heb hem na een lang gesprek kunnen overtuigen dat hij mijn call door ging sturen naar de dudes die met IPv6 bezig zijn.

Nou zijn er een aantal firmwares beschikbaar op http://www.xs4all.nl/~helpdesk/firmwares/ dus ik vroeg me af of iemand weet of het met 1 van die firmwares wel lukt.

Patrick
Zo te zien staat er een nieuwere firmware op dan de huidige beta welke jij en ik draaien, en wel de 99.04.86-18404 misschien dat daarin je probleem opgelost is.

Overigens de info over het PPPoA/ADSL verhaal heb ik zelf uit de nieuwsgroepen van XS4all.
Het was mij nog niet bekend dat er een nieuwere firmware is, mede omdat deze niet bij AVM zelf beschikbaar is.

• still_the_same
de 18404 firmware doet het helaas ook niet. Werkt opzich wel goed en stabiel bij mij, maar geen ipv6.

Patrick

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

still_the_same schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 10:27:
de 18404 firmware doet het helaas ook niet. Werkt opzich wel goed en stabiel bij mij, maar geen ipv6.

Patrick
Jammer dat AVM nog geen verbetering op het IPv6 vlak heeft gebracht (als daar het probleem zit)
Vraag me wel af wat er dan wel veranderd is, maar had al van XS4all vernomen dat AVM over het algemeen zeer slecht is met changelogs.

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee