• TheNephilim
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 16:20
Om maar even bij het begin te beginnen:

Gisteren Windows 7 Ultimate op m'n PC gezet (64-bit). Allemaal prima en daar was ik heel blij mee, tot dat ik bedacht even die extra 2GB te proberen die ik nog liggen had.

Geheugen erin gezet, werkte! Kon er eerder nooit mee booten, dus ik denk mooi. Toch 4GB alvast. Toch een BSOD (bad pool error). Geheugen er weer uit, was even op Youtube aan het kijken en POEF! Weer een BSOD, iets met een IRQL_DRIVER error ofzo.

PC boote gewoon niet meer, stroom er vanaf, toen kon ik weer wat. Even in de BIOS wezen kijken en zonder na te denken PEG/PCI omgezet naar PCI/PEG voor grafische kaart boot. Nou geen beeld natuurlijk meer.

Nou hoopte ik dat er een manier was om de BIOS te resetten zonder de CMOS te clearen met batterij enzo. CTRL tappen moest werken bij booten, nou ik kreeg inderdaad weer beeld toen Windows 7 op gestart was. Zij het alleen een muis en achtergrond.

Volgens de handleiding; power eraf, batterij eruit... schakelaar om voor 10seconden en toen alles weer terug. Nu helemaal geen beep meer! Heb al zo'n hekel om aan dat batterijtje te komen, maar nu was het niet anders.

Heeft iemand een idee wat ik hier nu mee moet?

Ik las dat het misschien helpt om het schakelaartje langer om te laten staan. Dus dat kan ik nog proberen, maar als ie het dan nog niet doet. Hoop ik toch niet dat m'n mobo overleden is. ;(

VILF Gaming

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 22:13

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Haal eens Memtest86+ binnen, en zet deze op een CD'tje. Je RAM lijkt gewoon brak te zijn namenlijk :) .

http://www.memtest.org/

[Voor 11% gewijzigd door D4NG3R op 25-10-2010 11:19]

• TheNephilim
Dat zou leuk zijn om te testen, maar zonder beeld kan ik natuurlijk nooit die test doorlopen. Ook zou ik eerst de boot-order moeten veranderen, want hij staat alleen op HDD.

Maar als ik eenmaal de bios voor elkaar heb zal ik inderdaad memtest eens proberen. Kijken of dat goed zit in ieder geval. thnx!

Edit: Als er nog iemand met dit moederbord is, kun je misschien vertellen hoe ik bij PCI/PEG kom. Dan kan ik blind de setting misschien omzetten om weer beeld te krijgen! :D

[Voor 22% gewijzigd door TheNephilim op 25-10-2010 12:58]

VILF Gaming

• Donvincento
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 16-09 12:51
Bernardo schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 11:26:
Dat zou leuk zijn om te testen, maar zonder beeld kan ik natuurlijk nooit die test doorlopen. Ook zou ik eerst de boot-order moeten veranderen, want hij staat alleen op HDD.

Maar als ik eenmaal de bios voor elkaar heb zal ik inderdaad memtest eens proberen. Kijken of dat goed zit in ieder geval. thnx!

Edit: Als er nog iemand met dit moederbord is, kun je misschien vertellen hoe ik bij PCI/PEG kom. Dan kan ik blind de setting misschien omzetten om weer beeld te krijgen! :D
Ok, so in the manual it says:
1) Turn OFF computer and unplug power cord
2) Remove the onboard battery
3) Remove the jumper cap from pints 1-2 (default) to pint 2-3. Keep the cap on pins 2-3 for about 5-10 seconds, then move the cap back to pins 1-2.
4) Reinstall the battery
5) Plug the power cord and turn ON the computer
6) Hold tdown the <Del> key during the boot process and enter BIOS setup to re-enter data.

Source

Hopelijk helpt dit. :+

Maar je krijgt dus ook geen POST meer? Sommige moederborden hebben namelijk een dubbele BIOS, kan je de een weer over de ander heen zetten.

• TheNephilim
Ja heb ik op die manier gedaan, alleen dan met een switch ipv overzetten van de jumpers. Maar gewoon geen POST.

Zal vanmiddag nog eens de CMOS proberen te clearen en zien of het dan beter gaat. Laat die switch gewoon een minuut overstaan ipv 10s.

Dat het zo moeilijk moet zijn een BIOS te resetten naar factory defaults snap ik niet, maar het is niet anders blijkbaar.

VILF Gaming

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 22:13

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Je BIOS is wss allang gereset naar de defaults. Maar je extra geheugen verkloot het nog.. Ik durf eigenlijk te wedden als je dat 2e dimmetje eruit haalt het gewoon lekker werkt.

• TheNephilim
Dat foute geheugen had ik er al uit gehaald, gewoon de 2 reepjes erin die er altijd in zaten. Zal eens kijken vanmiddag wat ik er allemaal uit kan halen. Wel een gezeur, eigenlijk geen tijd voor, maar het is niet anders blijkbaar :X

Heb niet het idee dat hij gereset is, want ik heb ook nog geen beeld. Bij een CMOS clear zal ie toch vast die PEG/PCI optie weer goed zetten :o

@ Donvincento: Heb een CrashFree bios als het goed is ja, maar het blijft allemaal erg lastig zonder beeld XD

[Voor 36% gewijzigd door TheNephilim op 25-10-2010 15:48]

VILF Gaming

• Gytax
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 14-09 17:47
Probeer de huidige rambankjes er eens uit te halen en om te wisselen oid?
Het kan helpen...

• Scherpmes
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 01-11-2016
Je batterij even een paar uurtjes eruit laten en opnieuw proberen.
Overigens en ben ik nog van de tijd dat je de stroom stekker eruit haalde, vervolgens het batterij'tje en dan het jumpertje van 1_2 naar 2_3 zette en dan 10/15 sec .wachten alvorens alles weer terug te zetten..
Werkte keer op keer ..

[Voor 66% gewijzigd door Scherpmes op 25-10-2010 17:59]

Ik heb un: Asus P7P55D-E Premium, i7 875K @4.4ghz, Mugen rev.2, 4x 2GB Corsair CMX4GX3M2A1600C7, Creative Labs X-Fi Titanium, MSI N460 Hawk, 1x OCZ Vertex 2 120GB + Raid 1>2x SS F1 750GB + 3TB backup, CoolerMaster 840, Logitech G5, Corsair HX750Watt

• TheNephilim
Nou blijkbaar was de CMOS gister toch gereset, namelijk;

Ik kom vanmiddag thuis, ik denk ach op goed geluk en zet de PC aan. Had stroom er hele nacht af gehad en ja hoor gewoon booten! Helaas kwam hij niet verder dan het laad-scherm van Windows 7 en liep toen vast.
De resetknop ingedrukt met het idee Windows even opnieuw te installeren. Dat ging niet door, want wel een POST beep, maar geen beeld.

Uiteindelijk lopen klooien en het lijkt gelegen te hebben aan de videokaart die er gewoon niet goed in zat. Dus tot zover lijkt het opgelost. Wel jammer van die 4GB, ga denk ik dit setje halen pricewatch: Kingston HyperX KHX6400D2LLK2/4G

Dan moet ik ook weer m'n E8400 naar 3,6GHz kunnen klokken. Nu toch maar even uitgezet, eerst even genieten van een werkende PC XD

Hier kan een slotje op! Hopen dat m'n PC nu stabiel blijft. Iedereen bedankt voor de tips&tricks!

[Voor 5% gewijzigd door TheNephilim op 25-10-2010 21:06]

VILF Gaming

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee