Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-05 21:00
Ik gebruik mijn huidige Windows Mobile 6.5 toestel met Activesync/Windows Mobile Apparaatcentrum. Ik synchroniseer dagelijks met Outlook het volgende:
-Een specifieke selectie van mijn e-mail mappen/submappen (anders gaat hij 2GB aan mail overtanken) die mappen + inhoud wil ik altijd bij me hebben
-Notities
-Contactpersonen
-Taken
-Agenda

Let op, gewoon normaal Outlook voor thuis, dus geen Exchange server.

Nu vroeg ik me af of dit met WP7 op gelijkaardige wijze werkt. Dit heeft me van Android weggehouden (zelfs met 3rd party apps is dit moeilijk te realiseren), en ik hoop dat Microsoft gewoon nog altijd dezelfde synchronisatie opties blijft ondersteunen. Heeft iemand hier al ervaring mee opgedaan?

[ Voor 4% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 25-10-2010 10:46 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80466

BeQuietAndDrive schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 10:45:
Ik gebruik mijn huidige Windows Mobile 6.5 toestel met Activesync/Windows Mobile Apparaatcentrum. Ik synchroniseer dagelijks met Outlook het volgende:
-Een specifieke selectie van mijn e-mail mappen/submappen (anders gaat hij 2GB aan mail overtanken) die mappen + inhoud wil ik altijd bij me hebben
-Notities
-Contactpersonen
-Taken
-Agenda

Let op, gewoon normaal Outlook voor thuis, dus geen Exchange server.

Nu vroeg ik me af of dit met WP7 op gelijkaardige wijze werkt. Dit heeft me van Android weggehouden (zelfs met 3rd party apps is dit moeilijk te realiseren), en ik hoop dat Microsoft gewoon nog altijd dezelfde synchronisatie opties blijft ondersteunen. Heeft iemand hier al ervaring mee opgedaan?
als je een hotmail/Live aaccount gebruikt in je outlook kun je al syncen. als dat nog niet zo is moet je dan even een extra Live/Hotmail email account aan je outlook toevoegen om de calender en contacts te syncen.

Hier van het Microsoft forum een uitgebreid antwoord op een vergelijkbare vraag:
The Short Answer

* You don't need to change your e-mail account. You would just have another account used for syncing information. Windows Phone 7 let's you have multiple accounts on the phone
* The phone downloads your mail directly from the email server. You don't need outlook for this
* Your Calendar information can sync from Outlook to the phone via Outlook connector
* Your contact information can sync from Outlook to your phone via Outlook connector
* There's not a Tasks equivalent on Windows Phone 7
* Notes from outlook won't sync, but OneNote documents do

Detailed Answer

Windows Phone 7 is cloud (Internet) oriented. Most of the data transfers you do on it will involve an internet connection. It does not sync to outlook directly. Instead it syncs to an online account. You'll primarily sync media via a tethered connection to the computer. Everything else is over the cloud.

If you put your account settings for your mail account on your phone it will download the e-mail directly. No syncing with the desktop is involved there.

Contact and calendar information can sync from outlook to a live account. You would then use this live account to sync that same information on your phone. Note this doesn't mean that you would need toCHANGE your e-mail account. You could use what ever e-mail account you like for sending mail from the phone.

Notes from outlook won't sync to the phone. Instead you'll want to use Office Live. With Office Live your Excel, Word, PowerPoint, and OneNote documents sync to your phone over the internet. So you could go from editing a document on your desktop to editing it on your phone without the need to manually move files around. OneNote would be the best fit for replacing notes. You can place text, audio clips, and pictures in your notes using OneNote.

There's no direct equivalent for Tasks on the phone. But setting up reminders on the Calendar can take that functionality.
Dus geen task sync of notities sync. Notities gaan waarschijnlijk ook prima via OneNote.
Voor tasks heb je op WP7 diverse apps maar syncen is waarschijnlijk niet mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
Okay, nee geen Hotmail hier en dat heb ik ook niet nodig. Wel vier andere e-mail accounts in Outlook (POP) die ik wil synchen.

Als ik dit lees:
* You don't need to change your e-mail account. You would just have another account used for syncing information. Windows Phone 7 let's you have multiple accounts on the phone
* The phone downloads your mail directly from the email server. You don't need outlook for this
* Your Calendar information can sync from Outlook to the phone via Outlook connector
* Your contact information can sync from Outlook to your phone via Outlook connector
* There's not a Tasks equivalent on Windows Phone 7
* Notes from outlook won't sync, but OneNote documents do
Geen taken en geen notities kan ik nog wel overheen komen, de rest synchroniseert dus via een Outlook Connector (opvolger van Activesync?)?

Alleen deze:

Ja, dat geldt alleen voor nieuwe berichten, ik wil juist hele mappen die ik in Outlook heb staan gewoon weer op mijn toestel beschikbaar hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seven_PRX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-05 15:50
BeQuietAndDrive schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 14:35:
Okay, nee geen Hotmail hier en dat heb ik ook niet nodig. Wel vier andere e-mail accounts in Outlook (POP) die ik wil synchen.
Om je Windows Phone 7 device te activeren/gebruiken, *moet* je een Live (~ Hotmail) account hebben. Dus als je er nu niet een hebt, straks wel, of je wilt of niet. Je hoeft dat account allicht niet actief te gebruiken om te mailen etc, maar je moet er 1 openen.

Groet,

Jaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
Duidelijk. Ik heb wel een account voor MSN messenger, maar dat is geen Hotmail adres. Is dat dan wel een WP7-bruikbaar Live account?

[ Voor 10% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 25-10-2010 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BeQuietAndDrive schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 14:35:
Geen taken en geen notities kan ik nog wel overheen komen, de rest synchroniseert dus via een Outlook Connector (opvolger van Activesync?)?
Het is volgens mij een outlook plugin om outlook met windows Live of hotnmial te syncen
http://www.microsoft.com/...2e-41f9-a175-f93e1377959f
Alleen deze:

Ja, dat geldt alleen voor nieuwe berichten, ik wil juist hele mappen die ik in Outlook heb staan gewoon weer op mijn toestel beschikbaar hebben.
Dat zal volgens mij niet gaan lukken tenzij je ze ook nog in een internet of exchange account beschikbaar hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
Lekker... Wie heeft er thuis nou Exchange voor zijn reguliere mailadresjes?

Jammer, even aanzien of dat ook werkelijk zo is, anders toch maar iets anders kiezen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
Filmpje gevonden, wordt in vijf minuten uitgelegd hoe het werkt. Enorm omslachtig, maar zo gaat dat kennelijk. En misschien went het wel. Voor de geïnteresseerden: http://pocketnow.com/wind...dows-phone-7-with-outlook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BeQuietAndDrive schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 16:55:
Lekker... Wie heeft er thuis nou Exchange voor zijn reguliere mailadresjes?
Veel mensen hebben tegenwoordig wel Hotmail, Live mail, gmail of Yahoo mail en dan werkt het ook prima.

Pop mail is eigenlijk wat ouderwets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
Volgens mij krijg je bij elke internet provider nog altijd gewoon een POP mailadres, zo zeldzaam is het niet.

Het is natuurlijk om klanten te binden. Als je eenmaal alles in Hotmail hebt overgezet, en je wilt op termijn je WP7 toestel vervangen, dan kies je sneller voor wederom een WP7 toestel dan voor Android. In dat laatste geval mag je alles weer naar Google gaan omzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 11:57:
Volgens mij krijg je bij elke internet provider nog altijd gewoon een POP mailadres, zo zeldzaam is het niet.

Het is natuurlijk om klanten te binden. Als je eenmaal alles in Hotmail hebt overgezet, en je wilt op termijn je WP7 toestel vervangen, dan kies je sneller voor wederom een WP7 toestel dan voor Android. In dat laatste geval mag je alles weer naar Google gaan omzetten.
Er zijn tools om al je mail en contacten van Google naar Hotmail of Yahoo om te zetten en terug.

Bij pop3 accounts is dat veel lastiger omdat de mail niet meer op de servers aanwezig.

Bovendien werd bijvoorbeeld een Gmail account prima ook op een Windows Phone 7 toestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
BeQuietAndDrive schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 16:55:
Jammer, even aanzien of dat ook werkelijk zo is, anders toch maar iets anders kiezen dan.
Mee eens. Vreemde stap weer van MS. Voor mij geen WP7 toestel iig.
Anoniem: 80466 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 00:23:
[...]

Veel mensen hebben tegenwoordig wel Hotmail, Live mail, gmail of Yahoo mail en dan werkt het ook prima.

Pop mail is eigenlijk wat ouderwets.
Pop mag dan misschien wat ouderwets zijn maar wordt nog wel enorm veel gebruikt. Elke ISP bijvoorbeeld bied het ook gewoon nog steeds aan, soms wel 5 of 10 pop accounts dus ik denk dat de meeste mensen het nog gewoon gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Postjuh schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 12:21:
[...]

Mee eens. Vreemde stap weer van MS. Voor mij geen WP7 toestel iig.

[...]

Pop mag dan misschien wat ouderwets zijn maar wordt nog wel enorm veel gebruikt. Elke ISP bijvoorbeeld bied het ook gewoon nog steeds aan, soms wel 5 of 10 pop accounts dus ik denk dat de meeste mensen het nog gewoon gebruikt.
Ja maar met pop3 heb je gewoon dat je standaard niet op twee plaatsen je mail kan beheren.
Windows Phone kan op zich prima omgaan met pop accounts maar de essentie van pop accounts is dat de mail gedownload wordt naar de client en verwijderd van de server.
Pop accounts zijn dus eingelijk niet geschikt voor gebruik op diverse client. Ze zijn vooral geschikt voor mensen die op 1 computer al hun mail afhandelen.
Moderne internet mail of tradionele imap/exchange mail oplossingen zijn omdat de mail in de cloud of op de mail server achterblijft wel geschikt voor gemengde mailclients.

Als je echt een pop3 oplossing gebruiken wilt dan moet je 1 van je mailclients als hoofd clinet gebruiken waar je je mail download en verwerkt en de rest als secundaire mailclient installen die bij het downloaden de mail achter te laten op de mailserver het is dan echter vaak niet mogelijk om op die secundaire mailclients de mails van de server te organiseren of te verwijderen.

Ikzelf heb vanwege zaken als mobiel gebruik op meerdere locaties al mijn pop3 clients automatisch vanaf de mailserver geforward naar gmail en live adressen. De meeste mailaccounts op pop3 servers kunnen worden ingesteld om al hun mail te forwarden. Ook de emails op mijn eigen domein laat is door de domainbeheerder rechtstreeks forwarden naar internet mail adressen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
Dat hele stuk gaat over het ophalen van mail. Dat is voor mij minder relevant, dat lukt altijd wel, linksom of rechtsom. Echter, ik heb een stel mappen in Outlook zitten waar ik bepaalde berichten in bewaar. Die mappen wil ik ook altijd bij me hebben op mijn toestel, zodat ik die berichten altijd kan raadplegen. Ook zonder internetverbinding, ongeacht wanneer, en waar ik maar ben. Bij Activesync worden wijzigingen in die mappen dan ook keurig meegenomen. Enfin, wat ik in de startpost al uitleg.

[ Voor 4% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 26-10-2010 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 14:44:
Echter, ik heb een stel mappen in Outlook zitten waar ik bepaalde berichten in bewaar. Die mappen wil ik ook altijd bij me hebben op mijn toestel, zodat ik die berichten altijd kan raadplegen. Ook zonder internetverbinding, ongeacht wanneer, en waar ik maar ben. Bij Activesync worden wijzigingen in die mappen dan ook keurig meegenomen. Enfin, wat ik in de startpost al uitleg.
Dan moet je dus echt die mappen in een internet of exchnge mail account onderbrengen en niet meer in je Pop3 account
Als je een Live/hotmail account aanmaakt met bijbehorende email live of hotmail account dan kun je die in outlook maken. Dan moet je de Outlook Live connector installeren om je Live en outlook mail te syncen. Je kunt dan ook de betreffende mappen in outlook verplaatsen van je ISP account naar de mappen in de Live account en deze door de Outlook connector software laten terugsyncen naar je Live mail mailbox. De mail staat dan zowel in je outlook bij de Live mail account en op de Live mail server en dan kun je die Live account ook syncen met andere devices zoals je Windows Phone 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
Aha, duidelijk. Maar zijn ze dan ook offline beschikbaar? Ik zet mijn dataverbindingen altijd uit als ik de grens over ben namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 16:38:
Aha, duidelijk. Maar zijn ze dan ook offline beschikbaar? Ik zet mijn dataverbindingen altijd uit als ik de grens over ben namelijk.
Weet iemand hier het antwoord nog op? Thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-05 16:43
Ik heb dit topic even doorgespit en als ik het goed begrijp wil je dus dat je je berichten en contacten op kunt halen op je WP7 toestel, maar dat deze op én je WP7 toestel én in Outlook beschikbaar zijn.

Je maakt een Gmail of Hotmail/Live account aan.
Je laat je berichten van je POP-server voorwaarden naar je Gmail of Hotmail/Live adres.
Hiervoor hoef je geen regels aan te maken, je kan dit in Gmail of Hotmail/Live instellen dat hij de mail moet ophalen, MAAR je moet dan in je instellingen wel aangegeven dat hij de berichten voor ongeveer 2 weken moet bewaren op de mailserver.

Als je dan op je toestel een account configureert voor Gmail of Hotmail/Live dan ben je volgens mij klaar.

Je toestel sync dan tussen gmail of Hotmail/Live dus als je via de webbrowser je mail verwijderd dan zal je WP7 toestel dit bijwerken als je dit aangeeft en andersom.

Nogmaals als ik je topic zo doorlees is dit wat je wilt

(correct me if i wrong)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
Ik zal het even vereenvoudigd uitleggen :) Ik heb een map in Outlook, die heet bijvoorbeeld 'belangrijke mail'. Daar staan mails in die ik daarheen heb gesleept, sommige kunnen jaren oud zijn, sommigen zijn van gisteren.

In Activesync klik ik die map aan en zeg dat hij deze map elke keer moet synchroniseren als ik mijn telefoon aansluit. En dat gebeurt dus ook keurig. Op mijn telefoon (Windows Mobile) is die map gewoon te benaderen en alle berichten kan ik lezen, gewoon offline.

Dat is sinds Windows CE al het geval trouwens, dit is niet iets nieuws.

[ Voor 4% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 29-10-2010 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Volgens mij is wat je wilt een instelling van Activesync en heeft dit weinig te maken met de windowsversie die op de telefoon staat.

Wat je dus wilt is map x,y,z synchroniseren met je telefoon ivm de belangrijke mail.
Als je dit een keer doet dan ben je er toch ???

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
Klopt, de vraag is echter of dat nog altijd mogelijk is (op welke manier dan ook) in Windows Phone 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Dat denk ik zelf wel, al heb ik geen WP7 ;-)

Je gebruikt de functionaliteit van Activesync en daar is zover ik weet nog geen nieuwe versie van gekomen

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
Uit alle posts hierboven begrijp ik juist dat voor WP7 juist geen Activesync meer gebruikt wordt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:15
Van alles wat ik hier lees word ik toch wel erg gefrustreerd :$#@$#$^%#$@#$

Why in f*****g hells name is er geen NORMALE synchronisatie mogelijk met de meest gebruikte (ook MS) applicatie outlook.

Ik maak al jaren gebruik van outlook en sync er nu mijn WM 6.1 Xperia mee. Maar als ik voor Windows Phone 7 een Live/Hotmail account moet aanmaken om m'n agenda en contacten te kunnen syncen kan MS mij van de gebruikerslijst halen.

Ben blij dat m'n Xperia het nog doet @#$$%^#$@#$

• Hyperik
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
babbelbox schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 16:01:
Van alles wat ik hier lees word ik toch wel erg gefrustreerd :$#@$#$^%#$@#$

Why in f*****g hells name is er geen NORMALE synchronisatie mogelijk met de meest gebruikte (ook MS) applicatie outlook.

Ik maak al jaren gebruik van outlook en sync er nu mijn WM 6.1 Xperia mee. Maar als ik voor Windows Phone 7 een Live/Hotmail account moet aanmaken om m'n agenda en contacten te kunnen syncen kan MS mij van de gebruikerslijst halen.

Ben blij dat m'n Xperia het nog doet @#$$%^#$@#$
Mijn outlook 2010 synchroniseert met google APPS mail-contacts-kalender.
Vul mijn mail adres en wachtwoord in en heb mail-contacts-kalender op mijn Windows Phone 7.

Er is één simpele optie wat je kunt aan vinken om alle mail op je telefoon te syncen. Zet dit op everything.

Alles werkt perfect. Het zelfde als je Hotmail, Yahoo of een Microsoft exchange account gebruikt.

Als je outlook met usb wilt syncen dan leef je denk ik in het stenen tijdperk.. Koop e-mailen voor dummy’s.

Ten tweede maak je bij wp7 een live account aan voor de Marketplace, Xbox, Zune. Bij het instellen van een live account geef je een bestaande live account, als je die niet hebt dan kunt je direct een nieuwe live aanmaken en deze gebruik maken voor je billing/ creditcard.

• BeQuietAndDrive
Ah, goed om wat praktijkervaring te lezen. Kennelijk is het dus goed te doen, afhankelijk van de opslagcapaciteit van je toestel natuurlijk. De items die ik wil synchroniseren zijn ca. 2GB totaal, de totale mailbox is 6,5GB nu (misschien moet ik eens opruimen!). Ondersteunt Gmail dat trouwens uberhaupt wel?

Wat een opmerking over dat stenen tijdperk alleen zeg... een continu internetverbinding is gewoon niet haalbaar qua kosten (buitenland) dus items moeten ook offline aanwezig zijn. En als je daar niet een webmail account voor wilt aanmaken dan moet iemand dat toch zelf weten. Weer een e-mail adres erbij wat je eigenlijk niet wilt misschien. De privacy discussies over bijv. Google zijn bekend. Kan me voorstellen dat iemand niet al zijn privemail daar kwijt wilt.

[ Voor 35% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 23-12-2010 10:53 ]

Anoniem: 120725

Ik ben een heavy user van de outlook calendar op mijn desktop machine en vond in eerste instantie het gebrek aan synchen met outlook ook een groot nadeel (mijn oude Sony Ericsson kon dat, dus waarom WP7 niet?). Hotmail account aangemaakt, outlook hotmail connector geinstalleerd en synchen maar. Erg makkelijk, en geen problemen mee gehad tot dusver.

• babbelbox
Ik begrijp dus dat het allemaal kan, maar wat mij dus tegenvalt is dat je er een publiek punt (google/hotmail/...) tussen hebt zitten.
Ik ben gewoon niet zo erg van al m'n data (contacten/agena) op een server zetten om het via deze server op m'n smartphone te krijgen.
Het zit bij mij in Outlook en waarom kan het dan niet 1:1 naar m'n smartphone.
@Hyperik:
Dan maar in het stenen tijdperk, maar denk aan BeQuietAndDrive z'n (mag ook haar) reactie te lezen ben ik
niet de enige.
Blijf het een niet te volgen stap vinden van Microsoft

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07-05 21:32
Als je e-mail zo graag uit de handen wilt houden van Google / Microsoft omdat je denkt dat ze profielen van je maken kun je eventueel overstappenn naar een e-mail hosting partij die Exchange host. Het kost je zo ~€5 per maand maar dan ben je tenminste zeker dat de grote jongens geen profiel van je maken. Nu heb je drie opties, 1. Hotmail / GMail hiervoor gebruiken, 2. Prive hoster opzoeken die Exchange aanbiedt (zoals Spango) of nummer 3 en haal de telefoon niet.

Sent from my Windows Phone

[ Voor 3% gewijzigd door Manuel op 30-12-2010 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
Ok, ik zou best willen ontwaken uit het stenen tijdperk.
Is er alleen misschien iemand dij mij kan reanimeren uit m'n winterslaap en even een tip geven hoe ik hetgeen nu in mijn Outlook zit (calender/contacten/notes) gesynchroniseerd kan worden met google.
Heb nl wel een gmail account, dus zou die kunnen gebruiken denk ik zo.
Heb gisteren wel zitten zoeken, maar toen kwam ik niet verder dan een sync pakket van google met googleapps maar dat is voor een business account van Google, wat ik uiteraard niet heb.
Pagina: 1