• B?rt
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 28-04 17:25
Sinds ik mijn Vaio op zolder heb staan is de verbinding heel langzaam. Laden van pagina's duurt eeuwen!
Ik heb een Sitecom wl-306 router waar m'n PS3 ook verbinding mee maakt. De PS3 heeft een signaalsterkte van 75-80% en als ik daar mee ga gamen of internetten is er niks aan de hand.
Als ik op m'n laptop ga dan gaat het een stuk langzamer.

De status van mijn verbinding is:
IPv4: Internet
IPv6: Geen netwerktoegang
Status van media: Ingeschakeld
Snelheid: 150,0 Mbps
Signaalsterkte: 4 van de 5 balkjes zijn groen

Heeft de IPv6 hier iets mee te maken of is het gewoon puur de afstand tussen router en laptop?
De laptop draait trouwens op Windows 7 64-bit

• Outerspace
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 02:22

Outerspace

Moderator General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

De PS3, staat die ook op zolder? En de verbinding (zoals je het hebt geschreven) ziet er prima uit. Heb je dit probleem ook met andere browsers?

[Voor 66% gewijzigd door Outerspace op 25-10-2010 10:42]

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 19:30

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Hoe ver van de router staat je PS3. Want op 5m ofzo haal je nog geen 100Mb/s van de 150Mb/s. Voeg daar een muur bijtussen en je houd zo'n 70Mb/s over.

IPV6 heeft hier niks mee te maken nee.

Welke laptop heb je het over? Want ik heb zo'n gevoel dat die gewoon max 54Mb/s aankan, waar maar zo'n 10Mb/s over van gaat blijven met 10m en een muur ertussen :+...

• Wilf
  • Registratie: maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Staat die PS3 ook op zolder en waar staat de router? Als je een verdieping lager bent met de laptop, is de verbinding dan wel sneller?

Heb je een groot verschil in signaalsterkte op zolder t.o.v. een verdieping lager of blijft deze nagenoeg hetzelfde?

Het lijkt mij het meest waarschijnlijk dat het inderdaad de plek is waar je zit; of de zolder is te ver weg van de router (signaal wordt teveel gedempt voor het interne WLAN-kaartje van je Vaio) of het signaal wordt teveel verstoord (veel reflecties op je zolder door diverse metalen voorwerpen).

Download een grote file vanaf een website wanneer je op de tweede verdieping bent en loop langzaam naar boven met de laptop en kijk naar de downloadsnelheid, wat er mee gebeurt, ook als je andere hoeken van de zolder opzoekt. Dit moet je vrij langzaam doen omdat de downloadsnelheid in etappes weer omhooggaat mocht er een plek zijn waar de verbinding beter is. Als je merkt dat de verbinding inzakt op de plek waar je normaal zit dan zit je op een plek waar de signalen last hebben van packet loss door botsingen door reflecties, als de hele zolder slecht is zal de verbinding in zijn geheel te zwak zijn (door bijvoorbeeld gewapend beton van de vloeren van elke verdieping, in geval van een modern huis).

• B?rt
Ik heb een Sony Vaio VPCEB2E4E, Windows 7 64-bit, P6000 @ 1.87GHz, 3 Gb RAM
Browser is Google Chrome en of die het op andere browsers hetzelfde doet weet ik niet want die heb ik niet ;)
De PS3 staat direct naast mij op zolder en de router staat beneden (2 verdiepingen lager dus).
Dit is al de 3de router die ik heb omdat de andere lang niet zo sterk waren om het signaal naar boven te brengen.

• Outerspace
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 02:22

Outerspace

Moderator General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

B?rt schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 10:52:
Browser is Google Chrome en of die het op andere browsers hetzelfde doet weet ik niet want die heb ik niet ;)
Test dat dan even :) Vaak wil het daar wel eens mis gaan.

[Voor 7% gewijzigd door Outerspace op 25-10-2010 10:55]

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!

• lier
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 19:25

lier

MikroTik nerd

Wat bedoel je hiermee?
Als ik op m'n laptop ga dan gaat het een stuk langzamer.
Verder is aan te raden om eens met een tool als inSSIDer te controleren of er veel overlap tussen kanalen van jouw router en van routers in de buurt.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• B?rt
lier schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 11:00:
Wat bedoel je hiermee?

[...]

Verder is aan te raden om eens met een tool als inSSIDer te controleren of er veel overlap tussen kanalen van jouw router en van routers in de buurt.
Nou.. als ik op de PS3 ga internetten dan gaat het gewoon op goede snelheid en als ik dan op m'n laptop ga dan gaat het stukken langzamer :)
En kan ik inSSIDer gewoon ergens gratis downloaden ofzo?

Ik zal vanavond eens een andere browser testen.. Nu geen tijd meer voor O-)

• lier
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 19:25

lier

MikroTik nerd

B?rt schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 11:11:
Nou.. als ik op de PS3 ga internetten dan gaat het gewoon op goede snelheid en als ik dan op m'n laptop ga dan gaat het stukken langzamer :)
En kan ik inSSIDer gewoon ergens gratis downloaden ofzo?

Ik zal vanavond eens een andere browser testen.. Nu geen tijd meer voor O-)
"dan gaat het gewoon op goede snelheid"...bedoel je de pagina's laden, of hoe snel je hotdog in de magnetron klaar is?
Is het geen probleem met je laptop (doet hij het wel goed als hij in de buurt van je router staat)?

En voor vragen over software kan je prima gebruik maken van Google ofzo.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• B?rt
Hoe snel m'n hotdog klaar is natuurlijk :/ Nee de snelheid van de pagina's laden uiteraard :F

Zal ik anders het verhaal in detail vertellen voor alle duidelijkheid?? :O

Als ik op de PS3 het internet op ga en ik ga naar de welbekende filmpjes site Youtube is het laden normaal zoals het moet zijn.. streamen gaat gewoon dus. Ik kan filmpjes kijken zonder enige moeite.

Als ik dan de PS3 uit zet en dan op de laptop het internet op ga en dan naar de welbekende filmpjes site ga dan lukt dit niet.. Laden gaat dan tergend langzaam!

En de laptop naast de router doet het wel gewoon goed :)
Ik zal nu ff kijken of het op Firefox goed te doen is..
Inmiddels geprobeerd.. Firefox is nog langzamer :z

[Voor 4% gewijzigd door B?rt op 26-10-2010 00:45]

• Chatlie
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 24-11-2012
Aangezien je aangeeft dat je laptop een goede signaalsterkte heeft valt dat probleem waarschijnlijk weg.
Vaak is een wifi signaal nogal gevoelig en zul je aan de ene kant van je zolder een sterkere verbinding krijgen dan in de andere hoek.

Zoals hierboven al aangegeven is, is het handig om even met inSSIDer te kijken of jou router op een druk kanaal uitzend, zo ja -> router op een ander kanaal zetten.
Tevens kun je met inssider kijken hoe sterk je signaal is en of er misschien plekken op zolder zijn waar je signaal (helemaal) wegvalt.

Tot slot zou het kunnen zijn dat je een rotte DNS server ertussen hebt zitten, mits je deze handmatig hebt ingesteld natuurlijk ;). Laatste optie lijkt me zeer onwaarschijnlijk maar het zou natuurlijk een mogelijkheid kunnen zijn.
offtopic:
Waarom heb je geen repeater gekocht om je signaalsterkte op te krikken? is een stuk makkelijker dan 3 verschillende routers uitproberen ;), of het ook goedkoper is weet ik niet :P.

• B?rt
Zoals hierboven al aangegeven is, is het handig om even met inSSIDer te kijken of jou router op een druk kanaal uitzend, zo ja -> router op een ander kanaal zetten.
Kijk.. hier heb ik wat aan! Gekeken welke kanalen niet gebruikt werden met inSSIDer en mijn Sitecom op dat kanaal gezet. Nu een te perfect signaal.
Dank jullie _/-\o_

• kokkel
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 16-08 11:19
B?rt schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 23:54:
[...]

Kijk.. hier heb ik wat aan! Gekeken welke kanalen niet gebruikt werden met inSSIDer en mijn Sitecom op dat kanaal gezet. Nu een te perfect signaal.
Dank jullie _/-\o_
Let wel op dat je kanaal 1 6 en 11 gebruikt, deze overlappen elkaar niet. Met wat zoeken had je het bovenstaande ook zelf kunnen constateren.

• B?rt
Eerlijk gezegd heb ik dat niet kunnen constateren :9 ik weet niet veel van computers maar met veel zoekwerk en dingen uitproberen kom ik altijd een heel eind..
Alleen 1, 6 en 11 gebruiken dus? Waarom precies? Wat gebeurd er dan als ik hem op bijv. 4 of 8 zet ofzo?
Via inSSIDer zie ik dat ik 11 + 6 gebruik.

• d00
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 28-12-2015
Onzin die 1, 6, 11. Kanaal 2, 7, 12 ook niet en 3, 8, 13 ook niet. Alleen leuk als iedereen op die kanalen zit. Ze overlappen inderdaad niet. Maar als je met inssider kijkt zie je ook dat andere kanalen in gebruik zijn. Zoek dus gewoon het minst gebruikte kanaal uit en let op de sterkte van de signalen in die kanalen.
Overigens kunnen sommige routers zelf bepalen op welk kanaal ze zenden en of ze kanalen bundelen.

[Voor 13% gewijzigd door d00 op 29-10-2010 23:37]

• Bloodshot
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 22-09 16:27
De reden voor 1,6,11: Kanaal 1 is het hoofdkanaal en gebruikt ook de onderliggende frequentie van kanaal 2,3,4 en 5.
Kanaal 6 gebruikt de onderliggende frequenties van kanaal 2,3,4,5,7,8,9 en 10 ook.
Kanaal 11 gebruikt ook de onderliggende frequenties van kanaal 7,8,9 en 10.
Zie ook Wikipedia: List of WLAN channels voor meer informatie hierover,
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee