• Appie Heijn
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 21-09 09:56
Op een imac 21" is leopard ge-upgrade naar snow leopard. Geen clean install maar een upgrade. Tot mijn verbazing kan ik bij de start niet meer kiezen(alt) om windows te starten. Is deze weggevaagd? Hoe kan ik dit nakijken? In finder staat ie niet meer namelijk.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

• asaki
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 17-09 21:49
Als je Bootcamp gebruikt, is er een aparte partitie aangemaakt voor de Windows installatie. Open het schijf hulp programma (/programmas/hulpprogrammas/), selecteer de HD en klik op "partities". Daar zou die tussen moeten staan. Als de partitie er tussen staan, kan je hem ook mounten (= in de finder laten verschijnen).

• Appie Heijn
Thanks voor de tip. Helaas geen partitie te vinden. De huidige apple partitie heeft dan ook de maximale grootte in bezit.

Zit niks anders op dan windows gewoon maar opnieuw via bootcamp te installeren.

• asaki
Ik kan mij niet voorstellen dat de upgrade van 10.5.x naar 10.6.x een Bootcamp partitie vernietigt. Ik heb google er eens op nageslagen maar ik kan er niets over vinden. Wellicht heb je een clean install uitgevoerd?

Anyway, succes met de bootcamp install :)

• Appie Heijn
asaki schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 14:08:
Ik kan mij niet voorstellen dat de upgrade van 10.5.x naar 10.6.x een Bootcamp partitie vernietigt. Ik heb google er eens op nageslagen maar ik kan er niets over vinden. Wellicht heb je een clean install uitgevoerd?

Anyway, succes met de bootcamp install :)
Ik heb ook geen idee hoe het kan. Waarschijnlijk heeft de eigenaar een clean install gedaan idd. Het leek op een upgrade aangezien snow leopard ontzettend traag reageerde, maja een early 2008 met 1gb ram heeft ook niet veel over. Geef mij m'n eigen imac 27"i5 maar ;)

• sebasmac
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 12:06
Appie Heijn schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 15:26:
[...]

Ik heb ook geen idee hoe het kan. Waarschijnlijk heeft de eigenaar een clean install gedaan idd. Het leek op een upgrade aangezien snow leopard ontzettend traag reageerde, maja een early 2008 met 1gb ram heeft ook niet veel over. Geef mij m'n eigen imac 27"i5 maar ;)
Oo dus je hebt ook niet zelf de upgrade gedaan ;)

• asaki
Bepalen of er een upgrade is uitgevoerd is dood simpel. Bekijke /Users/<gebruikersnaam>/Bibliotheek/Cache

Als nagenoeg leeg is, is het een clean install :)
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee