Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adames
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-12-2024
Ik zit met een probleem

Mijn Canon printer print niet met mijn Packard Bell laptop (windows Vista). Aangezien ik dacht dat het aan de printer lag, ben ik teruggegaan naar de winkel en kreeg een andere printer (zelfde type).
Ook nu werkte deze niet. Echter heb ik mijn macbook er op aangesloten en deze deed het probleemloos.

Als ik met de PB print, dan hoor de je printer aan slaan. Maar verder gebeurt er niks. Na een tijdje geeft windows een melding dat de canon printer offline is.
Vandaar dat ik naar andere oplossingen heb gekeken.
Bij services.msc heb ik de printer spool aantal keren opnieuw opgestart. tevens ook uitgeschakeld, drivers verwijderd, met een hirens tooltje alle verwijzigen naar de printer weggehaald. Opnieuw opgestart, nieuwe minieme drivers geinstalleerd en de printer spool opnieuw gestart.
Dit had echter geen effect. Verder heb ik AVG, Windows Firewall en Internet Explorer security uitgezet. In veilige modus deed deze het ook niet.
Meerdere USB poorten geprobeerd, ook andere USB apparaten uitgeschakeld.
Bij msconfig zowel normaal opstarten als selectief opstarten geprobeerd.
Drivers heb ik zowel van canon als van windows update gehaald. Nog steeds deed niks het.

Heeft iemand nog een gouden idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adames
DEP is tevens uitgezet in windows.
Ik zit te denken aan een format, maar dat is toch liever een even niet ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-05 02:22
Heb je ook gekeken in je bios of je i/o mode goed staat? Dit is waar ik voorheen overheen keek en de printer daarom niet aan de praat kreeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adames
Beatz schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 21:42:
Heb je ook gekeken in je bios of je i/o mode goed staat? Dit is waar ik voorheen overheen keek en de printer daarom niet aan de praat kreeg...
Om eerlijk te zijn is het niet mijn laptop, maakte het verhaal alleen wat korter. Om niet onvoorbereid er naar toe te gaan, welke mode is dan wel cq niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 20:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Werken andere usb apparaten wel goed op die laptop? Zoek eens naar AMD filter driver. Daar vind ik een geval van dat die alleen de muis & toetsenbord nog goed laat werken, maar door de amd filter driver (waarom is dat geinstalleerd soms?) niet de andere usb apparaten herkend worden.

Als je de printer aansluit op een andere pc (laptop van je zelf die je meeneemt) en hem daar over het netwerk deelt. kun je dan wel vanaf de PB printen? Dan weet je of de drivers er goed op staan of niet.

[ Voor 51% gewijzigd door leuk_he op 26-10-2010 23:07 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adames
leuk_he schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 22:47:
Werken andere usb apparaten wel goed op die laptop? Zoek eens naar AMD filter driver. Daar vind ik een geval van dat die alleen de muis & toetsenbord nog goed laat werken, maar door de amd filter driver (waarom is dat geinstalleerd soms?) niet de andere usb apparaten herkend worden.

Als je de printer aansluit op een andere pc (laptop van je zelf die je meeneemt) en hem daar over het netwerk deelt. kun je dan wel vanaf de PB printen? Dan weet je of de drivers er goed op staan of niet.
Muis werkt, die heb ik ook losgekoppeld, misschien dat die nog conflicten veroorzaakte. (om wat voor vage reden dan ook). Verder was het wel een apparaat met AMD CPU en ATI Videokaart, dus zal eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-05 02:22
Adames schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 22:29:
[...]

Om eerlijk te zijn is het niet mijn laptop, maakte het verhaal alleen wat korter. Om niet onvoorbereid er naar toe te gaan, welke mode is dan wel cq niet goed.
Weet natuurlijk niet zeker of deze functie ook op jouw moederbord zit aangezien de nieuwere moederborden dit automatisch doen (tenminste dat is wat ik heb ervaren).
Je hebt EPP (printer) die had ik altijd en je hebt ECP(printer en scanner) maar volgens mij ook een EPP/ECP waardoor die gewoon beide pakt. Correct me if i'm wrong... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 20:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Adames schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 01:00:
[...]

Muis werkt, die heb ik ook losgekoppeld,
ANDERE apparaten dan muis & toetsenbord schreef ik.

Je kunt het zo verwijderen:

http://www.smartdongle.co...-catalyst-install-manager

Als hij daar niet staat is het ook geen direct issue. Post overigens de volgende keer wat meer type nummers (canon maakt dozijnen printers en PB maakt een veelvoud aan laptop configuraties)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:42

dodo79

witte dikke tonnie

Beatz schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 01:29:
[...]

Weet natuurlijk niet zeker of deze functie ook op jouw moederbord zit aangezien de nieuwere moederborden dit automatisch doen (tenminste dat is wat ik heb ervaren).
Je hebt EPP (printer) die had ik altijd en je hebt ECP(printer en scanner) maar volgens mij ook een EPP/ECP waardoor die gewoon beide pakt. Correct me if i'm wrong... :)
je hebt helemaal gelijk, alleen zijn deze settings voor de printerpoort/paralelle poort.
Usb printers hebben hier niet zoveel mee te maken :)

omdat het kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adames
leuk_he schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 11:28:
[...]

ANDERE apparaten dan muis & toetsenbord schreef ik.

Je kunt het zo verwijderen:

http://www.smartdongle.co...-catalyst-install-manager

Als hij daar niet staat is het ook geen direct issue. Post overigens de volgende keer wat meer type nummers (canon maakt dozijnen printers en PB maakt een veelvoud aan laptop configuraties)
Ik kon ze niet zo snel achterhalen. Maar je hebt gelijk typenummers zijn wel handig.
Verder bedankt voor je tip, bij de deinstallatie stond er niks bij, maar de register verandering werkte wel. Nu doet die het weer.
Super!
Pagina: 1