Outlook 2003 verzenden/ontvangen op 1 pc tegelijk mogelijk

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-04 00:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Topicstarter
Het probleem is ontstaan doordat ik een backup heb gemaakt van outlook door de volgende key in regedit te exporteren (inclusief all onderliggende keys):

[HKEY_USERS\S-1-5-21-1390067357-1677128483-682003330-500\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows Messaging Subsystem\Profiles\Outlook]

Hiermee maak je een backup van alle accountinstellingenin outlook.

Aangezien ik op twee pc's via pop3 met (met kopie email op server achterlaten) dezelfde email wil binnenhalen en het best lang duurt om op 1 pc alle accounts handmatig in te stellen, dacht ik zou slim te zijn om de outlookbackup.reg op de andere pc terug te importeren.

Het probleem is nu dat dat het wel werkt, maar zodra 1 van de pc's outlook aan heeft staan, kan de ander geen mail ontvangen.

Verzenden/ontvangen aanklikken geeft geen reactie, en het is ook niet mogelijk bij extra -> opties -> emailinstellingen te openen.

Weet iemand hoe ik dit weer goed kan krijgen?

Een herinstallatie heeft niet geholpen.

[ Voor 3% gewijzigd door XthinkZ op 25-10-2010 02:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Heb je het inclusief die CLSID gedaan (S-1-etc)? Die wil je niet nemen AFAIK, je wilt de HKCU-versie nemen (zodat het ook weer in de HKEY_Current_User van de andere PC wordt geimporteerd ipv bij de verkeerde CLSID). Herinstallatie is zinloos als je niet ook de settings verwijderd: verwijder die (na een backup gemaakt te hebben!) uit het register.

Het gedrag is wel wat vreemd, bij standalone POP3-clients. Zoals met alles met 'harde' registerwijzigingen op net een andere manier en uitgangspunt dan de schrijver voor ogen had: garantie tot de deur :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:25

D4NG3R

kiwi

:)

Even een domme suggestie: Komt dit niet doordat ze allebij tegelijk dezelfde poort proberen te gebruiken?

[ Voor 3% gewijzigd door D4NG3R op 25-10-2010 10:29 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolukan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-09 18:33
Bedoel je niet dat de email van de server is verwijderd als de eerste pc de email heeft ingelezen, waardoor er voor de tweede niets meer over is? Dat is te verhelpen met een vinkje in Outlook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Topicstarter
Hmmm, dat HKCU ga ik eens proberen, bedankt!

En voor de duidelijkheid: Het is niet het probleem dat een van de clients de email als eerste download, dat de andere niks binnen te halen heeft.

Het het probleem is dat als een outlook open staat en verbinding met de emaiserver heeft gehaald, dat bij het andere het verzenden/ontvangen niet werkt. Sluit ik de eerste outlook af, dan werkt het verzenden/ontvangen direct. En omgekeerd ook.
F_J_K schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 10:24:
Heb je het inclusief die CLSID gedaan (S-1-etc)? Die wil je niet nemen AFAIK, je wilt de HKCU-versie nemen (zodat het ook weer in de HKEY_Current_User van de andere PC wordt geimporteerd ipv bij de verkeerde CLSID). Herinstallatie is zinloos als je niet ook de settings verwijderd: verwijder die (na een backup gemaakt te hebben!) uit het register.

Het gedrag is wel wat vreemd, bij standalone POP3-clients. Zoals met alles met 'harde' registerwijzigingen op net een andere manier en uitgangspunt dan de schrijver voor ogen had: garantie tot de deur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Topicstarter
Dat zou kunnen, maar hoe verander je dat?
D4NG3R schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 10:25:
Even een domme suggestie: Komt dit niet doordat ze allebij tegelijk dezelfde poort proberen te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik ben bang dat dat een domme suggestie was (AFAIK en NOFI, of ik ben juist dom ;) ) De server zal echt wel meer dan 1 connectie op poort 110 aan kunnen en de poort aan de client-kant zou je router dat moeten afhandelen als je NAT gebruikt.

Poort bekijken: als je die hebt misschien met een personal firewall, anders met bijv. TCPView van MS/Sysinternals. Maar zelfs als beide clients intern hetzelfde IP-adres zouden gebruiken om te versturen dan mag dat er niet voor zorgen dat dialoogvenstensters vastlopen.

Maar ik zou trouwens verwachten dat - bij een andere CLSID - de settings gewoon werden genegeerd dus er is toch meer aan de hand. Dan zou Sysinternals' Proces monitor kunnen helpen (door te zien wat er waar wordt gelezen).

[ Voor 18% gewijzigd door F_J_K op 25-10-2010 14:25 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Even een paar stappen terug; wanneer je een mail profiel handmatig aanmaakt voor dit account, heb je dan nog dezelfde problemen?

Een account migratie dmv het exporteren en importeren van die register sleutel wordt overigens niet ondersteund. Er staan namelijk veel absolute verwijzingen in naar locaties op je computer. Als deze locaties niet allemaal 100% overeenkomen dan krijg je vaak met rare problemen te maken zoals deze.

Over het algemeen is verder een niet reagerende verzenden/ontvangen knop te herstellen door je srs-bestand te hernoemen naar .old
Zie Cannot Edit Send/Receive Settings

Verder is het ook belangrijk dat je pst-bestanden op je lokale harde schijf staat en niet op een netwerkshare.

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Topicstarter
Ik heb de S1 en de HKCU keys verwijderd, en daarna alleende HKCU van outlook van de andere pc geinporteerd.

Helaas neemt hij dan niet de accounts mee.
Outlook wilt alles opnieuw instellen en heb ik dit keer een nieuw profiel een andere naam gegeven ipv "outlook" -> "PC1".

Na het handmatig aanmaken van een nieuw account kan er dit keer wel tegelijkertijd ontvangen en verzonden worden. (Vorige pogingenwerkte steeds niet)

Ik ga nu alles toch maar handmatig doen. Maar ik ben blij dat ik ervanaf ben.

Nog bedankt allemaal.

[ Voor 3% gewijzigd door XthinkZ op 26-10-2010 02:17 ]

Pagina: 1