Ik heb sinds vier weken mijn 8800GT vervangen voor een EVGA GTX460 Superclocked en na een week deed dit probleem zich voor ; na lange tijd in idle (desktop) geweest te zijn kreeg ik artifacts bij het afspelen van video en met het opstarten van een game liep de PC compleet vast .
In het log stond dat de Nvidia driver de error veroorzaakte , vervolgens alle drivers opnieuw geïnstalleerd en dit werkte weer tot het volgende moment waarop de PC lang niet werd gebruikt .
Inmiddels Windows opnieuw geïnstalleerd maar ook dit mocht niet baten , het vreemde is ook dat als ie vastloopt dat een reset het probleem niet verhelpt maar een hard reset wel .
Vervolgens de 8800GT er weer in gezet en die gaf dit probleem niet , ik denk dat het iets te maken heeft met het terug klokken van de kaart in idle maar heb geen idee hoe dit op te lossen .
Systeem :
Asus M2N32 SLI deluxe
4GB (4 X 1GB) Corsair CM2X1024-6400C4DHX
AMD Athlon 64 X2 6400+
EVGA GTX460 Superclocked (768MB)
Be Quiet Dark Power Pro 550W
WINXP SP3
Nvidia 258.96
Niemand enig idee hoe je het auto terug klokken deactiveert ?
In het log stond dat de Nvidia driver de error veroorzaakte , vervolgens alle drivers opnieuw geïnstalleerd en dit werkte weer tot het volgende moment waarop de PC lang niet werd gebruikt .
Inmiddels Windows opnieuw geïnstalleerd maar ook dit mocht niet baten , het vreemde is ook dat als ie vastloopt dat een reset het probleem niet verhelpt maar een hard reset wel .
Vervolgens de 8800GT er weer in gezet en die gaf dit probleem niet , ik denk dat het iets te maken heeft met het terug klokken van de kaart in idle maar heb geen idee hoe dit op te lossen .
Systeem :
Asus M2N32 SLI deluxe
4GB (4 X 1GB) Corsair CM2X1024-6400C4DHX
AMD Athlon 64 X2 6400+
EVGA GTX460 Superclocked (768MB)
Be Quiet Dark Power Pro 550W
WINXP SP3
Nvidia 258.96
Niemand enig idee hoe je het auto terug klokken deactiveert ?
[ Voor 3% gewijzigd door ötzi op 25-10-2010 21:15 ]