Toon posts:

Artifacts en vastlopers GTX460 bij lange periode in idle

Pagina: 1
Acties:

• ijscobar
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 18-09 15:41
Ik heb sinds vier weken mijn 8800GT vervangen voor een EVGA GTX460 Superclocked en na een week deed dit probleem zich voor ; na lange tijd in idle (desktop) geweest te zijn kreeg ik artifacts bij het afspelen van video en met het opstarten van een game liep de PC compleet vast .
In het log stond dat de Nvidia driver de error veroorzaakte , vervolgens alle drivers opnieuw geïnstalleerd en dit werkte weer tot het volgende moment waarop de PC lang niet werd gebruikt .
Inmiddels Windows opnieuw geïnstalleerd maar ook dit mocht niet baten , het vreemde is ook dat als ie vastloopt dat een reset het probleem niet verhelpt maar een hard reset wel .
Vervolgens de 8800GT er weer in gezet en die gaf dit probleem niet , ik denk dat het iets te maken heeft met het terug klokken van de kaart in idle maar heb geen idee hoe dit op te lossen .

Systeem :

Asus M2N32 SLI deluxe
4GB (4 X 1GB) Corsair CM2X1024-6400C4DHX
AMD Athlon 64 X2 6400+
EVGA GTX460 Superclocked (768MB)
Be Quiet Dark Power Pro 550W

WINXP SP3
Nvidia 258.96

Niemand enig idee hoe je het auto terug klokken deactiveert ?

[Voor 3% gewijzigd door ijscobar op 25-10-2010 21:15]

• ijscobar
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 18-09 15:41
Zo te zien in CPU-Z klokt de kaart zich wel juist omhoog naar 763Mhz maar de error blijft bestaan ;

het vreemde is ook dat ie zich ieder uur op de seconde af voordoet...

• TGEN
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 09:31

TGEN

Hmmmx_

Hmm, mijn Gainward GTX460 GS-GLH vertoont artifacts na een paar dagen uptime telkens. De PC afsluiten, 5 minuten wachten en weer opstarten verhelpt het probleem, waarna je weer een paar dagen kan gamen, voordat hij weer met artifacts komt. Wat de oorzaak is weet ik niet, maar ik ben van plan de kaart te RMA'en.

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee