Toon posts:

Server browser geeft hoge pings weer, ingame niet

Pagina: 1
Acties:

• BartacuZ
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 14-09 19:39
Beste Tweakers :) ,

Ik zit al een tijdje met een probleem, en dit is het volgende:

In eender welk online spel (MOH, COD, BC2, CSS) als ik de serverlijst vernieuw zie ik bijna allemaal hoge pingtijden (+/- 100ms of meer) Hier had ik vroeger geen last van. Het grappige is als ik in een game ga dan is mijn ping heel normaal is (+/- 30ms) dus ik heb geen last van lag of iets dergelijks. Dit is gewoon heel vervelend omdat ik niet op voorhand weet of ik nu echt daadwerkelijk goede connectie heb met een server of niet, alvorens ik verbind. Het is gewoon een valse weergave van de daadwerkelijke ping die ik heb in de server. :-(

Als ik mijn modem herstart (Telfort Zyxel) dan is mijn ping voor het eerst uur ongeveer 20-30 als ik de serverlijst vernieuw. Maar na een tijdje zit alles weer rond de 100ms bij het vernieuwen..
Als ik bv, speedtest een ping test doe is alles prima in orde. 20 ms etc. google pingen is ook +/- 28ms.. het is alleen bij het verversen van serverlijsten in eender welk spel dat de pingtijden zo hoog zijn en zoals ik al zei is dit probleem sinds kort.
Ik maak gebruik van windows 7 64bit. Internetprovider is telfort tot 20mbit(speedtest: 23ms, 14mbit down, 800kbit up, dit is altijd ongeveer zo geweest)

Wat ik me afvroeg is of iemand hier de oplossing of de oorzaak van weet.

Alvast dank bij voorbaat! ;)

• Wiebbe
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 13-09 16:22

Wiebbe

<none />

Ik heb zelf ook vaker gezien dat de ping tijden hoger zijn bij de server list. Dat komt denk ik vooral omdat je op dat moment veel data binnenhaalt en veel connecties open hebt staan.

Maar als de ping ingame goed is, waarom maak je je er dan druk om?

Oh noes.. No more TreinTijden :(

• lier
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 17-09 17:08

lier

MikroTik nerd

Wiebbe schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 09:13:
Ik heb zelf ook vaker gezien dat de ping tijden hoger zijn bij de server list. Dat komt denk ik vooral omdat je op dat moment veel data binnenhaalt en veel connecties open hebt staan.

Maar als de ping ingame goed is, waarom maak je je er dan druk om?
Dit is gewoon heel vervelend omdat ik niet op voorhand weet of ik nu echt daadwerkelijk goede connectie heb met een server of niet, alvorens ik verbind. Het is gewoon een valse weergave van de daadwerkelijke ping die ik heb in de server. :-(
Misschien eens contact opnemen met je provider?

Lijkt me lastig om elke keer je modem moet resetten...

Eerst het probleem, dan de oplossing

• BartacuZ
Nahja, kzou wel willen bellen naar telfort maar weet toch dat ze er niks kunne aan doen omwille dat de connectie zelf zeer goed is, alleen bij het verversen van server lists bij games.. misschien waait het wel weer vanzelf over, in ieder geval bedankt voor de reactie. ;)

• Brilsmurfffje
  • Registratie: december 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

spel runnen als admin wil nog wel eens helpen.
Verder snap ik niet helemaal waar je je druk om maakt.
Als het omgekeerd was had je wel een reden om te klagen, maar nu 8)7

• MensionXL
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

brilsmurfffje schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 12:50:
spel runnen als admin wil nog wel eens helpen.
Verder snap ik niet helemaal waar je je druk om maakt.
Als het omgekeerd was had je wel een reden om te klagen, maar nu 8)7
De ping is gewoon belangrijk op dit vlak en als je een onjuiste indicatie krijgt dan zou het zo kunnen zijn dat je ping slecht is in de server, waardoor je opnieuw zou moeten joinen. ;)

Het ligt gewoon aan je modem, door de hoeveelheid connecties schiet de ping omhoog :)

Goedkoop bellen via VoIP

• muppet99
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 13:20
Ik neem aan dat je een zyxel modem hebt. Deze modems zijn ook niet je van het. Zo ben ik er namelijk achter gekomen dat ik torrent verkeer op 550 connecties moet knijpen omdat anders de modem over de rooie gaat. Dus waarschijnlijk heb jij zo'n zelfde soort probleem. Op het moment van binnenhalen maak je veel connecties, waardoor de modem CPU het moeilijk krijgt en zodoende er dus wat langer over doet om het verkeer door te geven. Je zou kunnen proberen om een tracert te draaien op het moment dat je de lijsten binnenhaalt. Dan kun je zien waar de grootste vertraging zit :)

Carpe Diem

• MensionXL
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

muppet99 schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 12:53:
Ik neem aan dat je een zyxel modem hebt. Deze modems zijn ook niet je van het. Zo ben ik er namelijk achter gekomen dat ik torrent verkeer op 550 connecties moet knijpen omdat anders de modem over de rooie gaat. Dus waarschijnlijk heb jij zo'n zelfde soort probleem. Op het moment van binnenhalen maak je veel connecties, waardoor de modem CPU het moeilijk krijgt en zodoende er dus wat langer over doet om het verkeer door te geven. Je zou kunnen proberen om een tracert te draaien op het moment dat je de lijsten binnenhaalt. Dan kun je zien waar de grootste vertraging zit :)
De vertraging zit zuiver in het modem, welke maar 2000 sessies aan kan. Mijn DrayTek 2820VN doet in de praktijk zo'n 13000 sessies en ik heb het even getest, maar deze worden bij het refreshen van de serverlist ook allemaal benut. :)

Goedkoop bellen via VoIP

• BartacuZ
Ok bedankt voor alle info, ik heb ook even de max nat/firewall sessions per user aaangepast in het modem, even kijken of dat wat veranderd aan de zaak (aangezien er meerdere mense op het netwerk zitten)
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee