75GB Bluray film omzetten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-07 15:10
Goedenavond,

Ik heb hier een BluRay film en die is 75GB groot.
Ik wil deze film uiteindelijk (mits mogelijk uiteraard) op een 50GB BD-RE zetten.

Dmv imgburn heb ik van de BDMV/CERTIFICATE structuur een ISO gemaakt maar de output blijft 75GB.
Ergens via google een topic van een andere site gevonden met een soortgelijk probleem en dat zou liggen aan de output. Als het een ISO zou worden zou het juiste formaat worden verkregen maar naar een folder wegschrijven dan verdubbeld de output o.i.d. Ik werd er niet heel veel wijzer van.

In imgburn dus getracht weg te schrijven als Image file dat is dus gelukt, maar blijft 75GB.
Als ik direct naar de brander probeer te schrijven dan kan dat niet daar de schijf niet genoeg ruimte heeft. Duh.

Kan ik hier nog wat mee?
Het is een 3D film die ik dus ook graag in 3D wil kijken, dus branden is voor mij de enige optie.

TIA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-07 10:25

job

Imgburn kan naar mijn weten alleen branden, en niets converteren.
Dus waarom zou een film opeens op magische wijze kleiner worden?

2 opties lijken mij:
- de bluray strippen van alles wat je niet nodig hebt (trailers, menu's, audiostreams, e.d.).
- de mts bestanden opnieuw encoden met een lagere bitrate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
job schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 23:29:
Imgburn kan naar mijn weten alleen branden, en niets converteren.
Dus waarom zou een film opeens op magische wijze kleiner worden?

2 opties lijken mij:
- de bluray strippen van alles wat je niet nodig hebt (trailers, menu's, audiostreams, e.d.).
- de mts bestanden opnieuw encoden met een lagere bitrate.
Bedankt voor de snelle reply.

Klinkt allemaal logisch, maar is dit dan een rip o.i.d. waar een aantal extra's aan zijn toegevoegd ofzo?
Hoe komt een Bluray anders aan zo'n grootte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

dual layer?

een beetje 3-d blu-ray is 50mbit/s maal 3 uur = 65Gb plus extra's

de enige oplossing is rippen plus coderen in een lagere bitrate, of een mediaspeler aanschaffen met een harde schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
Anoniem: 303530 schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 23:56:
dual layer?

een beetje 3-d blu-ray is 50mbit/s maal 3 uur = 65Gb plus extra's

de enige oplossing is rippen plus coderen in een lagere bitrate, of een mediaspeler aanschaffen met een harde schijf.
Dual layer? Ik heb dual layers maar die zijn 50GB.
Gebruikt de industrie dan schijven met grotere capaciteit dan 50GB?

Ik heb een Xtreamer met HD maar ik kan dan alleen de tv op 3d zetten d.m.v. 2D-->3D en dat is geen kijken.
Als ik een film in m'n blurayplayer afspeel dan pakt ie automatisch 3D op en speelt dan ook echt 3D af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanWillem32
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-09-2024
tsMuxer kan ts bestanden anders ook splijten, maar dan zit je wel vast aan meerdere schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-09-2020
De menu als die in 3d is zal extra ruimte opnemen. Volgens mij zit de hele 2d versie er ook standaard op zodat oudere players het ook nog kunnen afspelen. En volgens mij is het mogelijk blu-rays met meer dan 2 layers te branden met de juiste apparatuur, voor de player maakt dat geloof ik niet uit hoeveel layers het heeft om het af te spelen.

"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]

Pagina: 1