Toon posts:

webcam + dl router als babyfoon

Pagina: 1
Acties:

• Mixie
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 17-04 20:30
Hallo,

Ik wil graag een een laptop als babyfoon gebruiken. Vraag me niet waarom, het is nu eenmaal zo.

Laptop -> utp kabel -> dl router

op de dl router zit dus alleen de utp kabel vanaf de laptop.

Vragen:

dl router als switch gebruiken lijkt mij het beste, zit zo niets in de weg, klopt dat?
welke programmatuur heb ik nodig? VLC kan het volgens mij aan om te streamen.
Kan ik met een ipaq (WM 5) die draagloze stream oppakken?

Als het allemaal te lastig is, zeg het dan maar, dan begin ik er helemaal niet aan.

Alvast bedankt

Mixie

• Antonv9
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 22-09 16:56
Wat is een dI router?
wil je audio of video streamen?

je uitleg is geen kaas van te maken...

• Mixie
dl router is draadloze router

ik wil gewoon een laptop gebruiken, de ingebouwde webcam zet ik aan (video is leuk, maar hoeft niet)
ik hang de laptop aan de draadloze router met een utp kabel.
ik wil verbinding maken met de draadloze router vanaf een andere laptop, pc of het liefst een ipaq.

als ik een draadloze verbinding tot stand breng met de draadloze router .moet ik de stream toch kunnen oppakken?

• Antonv9
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 22-09 16:56
Als je al een draadloze router hebt kun je net zo goed een usb stickje of pcmcia wifi kaartje in je laptop kunnen steken. scheel een kabel trekken naar de babykamer... Op een andere laptop of pc kun je dan via MSN de webcam bekijken. Let er wel op dat een webcam weinig zin heeft in een donkere babykamer. voor 5 tientjes heb je op DealExtreme een IP cameratje met nachtzicht... mischien ook een optie

• Mixie
Ik zal eens kijken naar die Deal Extreme.

Ik heb al een proggie: VisionGS

bedankt hoor de rest zoek ik wel uit.

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Mixie schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 22:15:
ik wil gewoon een laptop gebruiken, de ingebouwde webcam zet ik aan (video is leuk, maar hoeft niet)
Je weet dat de meeste webcams in laptops alleen beeld doen? :?

Stream je alleen over het netwerk, of wil je ook over internet streamen? Maakt op zich niet zo veel uit, je zal hoogstens een poort moeten forwarden daarvoor. Als het je alleen om het geluid gaat, pak je toch gewoon een shout- of icecastserver? :) Kost je niets ook nog is! ;)

• Mixie
Dat weet ik, mijn lap heeft ook een microfoon.

een shoutcast server is wel iets ja, en het is inderdaad alleen voor thuis.

• u34186
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
Mixie schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 22:38:
Dat weet ik, mijn lap heeft ook een microfoon.

een shoutcast server is wel iets ja, en het is inderdaad alleen voor thuis.
Behalve dat shoutcast meestal een flink aantal seconden buffer heeft. Dat moet je dus even in de gaten houden.

My Filters: /https\:\/\/tweakers.net\/i\/.*\/1280x400\/.*\/i\/[0-9]{10}/$image,domain=tweakers.net

• pm1
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 28-07-2018

pm1

SoLiD-Killer

probeer teamspeak of ventrilo, maak een lokale server aan op die pc, log in en zorg ervoor dat hij constant aanstaat door bvb een toets te blokkeren. op de andere pc log je in als client en zo moet het wel werken.

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• Joen
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 23-09 12:27
Als ik zo een situatie zou hebben dan zou ik vroeger Supervisioncam hebben gebruikt. Geweldig programmaatje was dat. Kon beweging detecteren en dan daar plaatjes van opslaan en mailen of een stukje video opnemen.
Volgens mij wordt die tegenwoordig echter niet meer doorontwikkeld.

Edit:
I think I was wrong...
Download SupervisionCam 3.2.2.2
September 11, 2010 (1100k)
Lijkt me redelijk recent...

Zie http://www.supervisioncam.com

[Voor 23% gewijzigd door Joen op 24-10-2010 23:08]

• Fish
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik neem even aan dat het niet van de wan zijde benaderbaar hoeft te zijn

er zijn namelijk wel een paar routers met een usb poort die de laptop direct kan benaderen alsof die van zichzelf is bijv de mijne de dlink 825 ( en er zijn ook goedkopere ;) )

Iperf

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

sjaakduhuuhl schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 23:00:
Behalve dat shoutcast meestal een flink aantal seconden buffer heeft. Dat moet je dus even in de gaten houden.
En dat ga je over LAN merken omdat? :? Overigens is het maar net hoe groot je deze buffer instelt... ;)
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee