Toon posts:

bios wilt de eerste keer os niet laden

Pagina: 1
Acties:

• remcio
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 24-08 20:19
mijn systeem draait verder prima, alleen de eerste keer opstarten blijft hij altijd hangen in het bios scherm. na uitzetten en opnieuw aanzetten werkt hij gewoon, verder is dit niet heel storend maar weet iemand hier de een mogelijke oorzaak voor.
hardware
p55aud3
i 760
4 gig geheugen
3 x hdd intel raid
gigabyte 5850
ocz 600 gamexstream

systeem draait verder alles stabiel, alleen 2 x opstarten om os te laden wil ik oorzak achterhalen maar dat lukt niet.

• redwing
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 16:04
remcio schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 21:25:
mijn systeem draait verder prima, alleen de eerste keer opstarten blijft hij altijd hangen in het bios scherm. na uitzetten en opnieuw aanzetten werkt hij gewoon, verder is dit niet heel storend maar weet iemand hier de een mogelijke oorzaak voor.
hardware
p55aud3
i 760
4 gig geheugen
3 x hdd intel raid
gigabyte 5850
ocz 600 gamexstream

systeem draait verder alles stabiel, alleen 2 x opstarten om os te laden wil ik oorzak achterhalen maar dat lukt niet.
Hoe oud is het systeem, kan je bios batterijtje misschien leeg zijn ? Dan kun je nl. dit gedrag krijgen.

[removed]

• remcio
het systeem is een paar maanden oud, lijkt mij niet dat het de bios batterij is

• Ragdoll
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 21:37

Ragdoll

excommunicado

kijk je qpi voltage is na of deze op auto staat, heb zelf een i7 1366 en zodra ik mijn geheugen op xmp zet krijg ik het zelfde probleem verlagen van het qpi voltage helpt bij mij.

• remcio
heb hem op van auto op normal gezet, en dit heeft blijkbaar het probleem opgelost. dit topic kan dicht

• Roel1966
  • Registratie: december 2009
  • Niet online
ragdoll-csr schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 21:36:
kijk je qpi voltage is na of deze op auto staat, heb zelf een i7 1366 en zodra ik mijn geheugen op xmp zet krijg ik het zelfde probleem verlagen van het qpi voltage helpt bij mij.
XMP kan je alleen gebruiken wanneer je geheugen geschikt is voor XMP, oftewel er een extra chipje op zit waarin alle timings van het geheugen staan. Wanneer het geheugen geen officiele XMP ondersteuning heeft dan kan je inderdaad dat soort problemen krijgen. Zelf heb ik Corsair Dominator 1600 Mhz XMP geheugen erin, Core i7 930 en een Asus P6X58D Premium board, en nooit dit soort problemen gehad met een koude start.

• Ragdoll
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 21:37

Ragdoll

excommunicado

dat snap ik maar het was een voorbeeld van een te hoog qpi voltage maar blijkbaar was dat toch de trick

• ronko38
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 09-05-2020
Hey allemaal

Ik heb zo'n beetje het zelfde probleem.
Mijn pc start ook pas elke 2e keer door van bios naar windows 7.
De 1e keer krijg je ook geen hardware piep, helemaal niks.
Na de powerknop 4 sec indhouden en de pc opnieuw opstarten werkt alles prima.
Tot voor kort starte de pc heel vaak niet meer op en liep deze regelmatig vast.
Na lang zoeken heb ik 1 geheugen strip verwijderd en de boel terug geschroefd, dit werkte 3 dagen prima.
Daarna weer hetzelfde probleem, na het loshalen van mijn dvd brander (sata) geen problemen meer gehad met vastlopen.
Ik weet niet of het relevant is maar ik dacht ik vermeld het er maar bij van het vastlopen.

Mijn systeem:
asus p5n-e sli
core 2 6700
4x1Gb corsair xms2 800mhz
Nvidia geforce 7600gt
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee