Toon posts:

Probleem na installeren waterkoeling

Pagina: 1
Acties:
  • 1.199 views

• naam
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 19:33
Afgelopen week besloot ik om mijn luidruchtige pc eindelijk eens stil te maken. Ik werd helemaal gestoord van het geluid van de fans in de kast. Dus had ik besloten om mijn pc watergekoeld te maken.

Als eerste ben ik begonnen met het eruit halen van alle fans, de fans in de zijkant van mijn kast en op de cpu en gpu's waren heel makkelijk te verwijderen. Echter de fan in de voeding kostte wat meer moeite. Maar na wat gepriegel met een schroevendraaier was ook die verwijdert.

Toen ik alle fans uit mijn kast had verwijdert, ben ik begonnen met alle openingen dichtmaken. Om dit voor elkaar te krijgen heb ik bij de plaatselijke bouwmarkt 2 tubes met siliconenkit gekocht. Compleet waterdicht zo was mij verzekerd. De geur van de kit was vreselijk, maar aangezien dat wel op zou drogen en ik er een compleet stille PC voor terug zou krijgen heb ik me daar doorheen gebeten.

Nadat alle openingen waren dichtgemaakt bedacht ik me dat ik er nu onmogelijk water in zou kunnen krijgen, echter na even nadenken bedacht ik me dat ik een DVD-drive had die bijna bovenaan de kast zit. Met een omgebogen paperclip heb ik de DVD-drive open weten te maken. Door de ontstane opening heb ik een tuinslang met verloopstukje weten te proppen. Daarna heb ik de kraan open gedraaid. Het verbaasde mij zeer hoeveel water er in zo'n PC-kast kan, ook hoe zwaar hij was toen hij eenmaal gevuld was. Dit was echter geen punt. Ik was niet van plan om de kast te verplaatsen.

Uiteindelijk was de kast dus volledig gevuld met water. Geen lekken voor zover zichtbaar, de meneer bij de bouwmarkt had gelijk, de kit was volledig waterdicht.

Toen het moment daar was om eindelijk te kunnen genieten van mijn volledig stille systeem, heb ik - na eerst mijn ouders erbij te roepen - de stekker in het stekkerblok gestoken. Toen ik aankondigde "Bereid je voor op de stilte". Gooide ik de knop op het stekkerblok om.

De verwachtte stilte bleef echter uit. In plaats van stilte waren opeens alle lampen in huis uit. Dit was gelukkig geen groot probleem, we hebben stoppen met een schakelaar dus ik ben naar de meterkast gelopen en heb de knop weer omgezet. Toen flikkerden de lampen 1 keer en was weer alles donker.

Na dit nog een paar keer geprobeerd te hebben besloot ik om het eens te proberen zonder dat mijn PC was aangesloten, toen geloof het of niet. Maar toen bleven de lampen wel branden en klapte de stop er niet weer uit. Mijn conclusie was dan ook dat mijn PC op de één of andere manier ervoor moest zorgen dat de stop eruit klapte.

Na ongeveer een uur spelen met verschillende stekkers op de stekkerblokken en zelfs verschillende plaatsen met een wandcontactdoos met telkens hetzelfde resultaat tot gevolg :( Heb ik maar besloten om het hele waterkoeling idee op te geven. Het ging gewoon niet werken.

Zodoende heb ik met een kleine schroevendraaier wat van de siliconenkit losgepeuterd aan de onderkant van mijn kast. Zodat het water er weer uit kon lopen. Toen de kast eenmaal vrij was van water heb ik de rest van de siliconenkit er ook uit gehaald. Toen de kast eenmaal leeg was heb ik alle fans weer geïnstalleerd.

Dit zou toch het probleem opgelost moeten hebben dacht ik bij mezelf, dus ik plaats de stekker weer in het stopcontact. Maar het resultaat was weer hetzelfde :( weer alles donker.

De pc was nog wel wat vochtig van binnen dus nu ben ik de afgelopen paar uur bezig geweest met het proberen te drogen van mijn pc met een haardroger. Echter nog steeds als ik de stekker in het stopcontact steek slaan de stoppen door :(

• remcio
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 24-08 20:19
probeer is met een andere voeding, als je die nog hebt. of anders heb je een ander onderdeel kapot gemaakt, maar het lijkt sterk op de voeding

• altaria1993
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 17-09 11:49
remcio schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 21:02:
probeer is met een andere voeding, als je die nog hebt. of anders heb je een ander onderdeel kapot gemaakt, maar het lijkt sterk op de voeding
_O-

• pyrofielo
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
gewoon even wat kattegrind erin storten dat absorbeert al het vocht wel.

Astennu lvl 110 Warrior - Bethesda lvl 104 Warlock - Ezrah lvl 110 Druid

• Theo
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 22:42

Theo

moederbord

Achterop je voeding zit een schakelaar (115/230). Zet deze even op 115, vaak wilt een pc dan wel aan gaan.

7400 Wp op het dak

• naam
remcio schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 21:02:
Helaas heb ik geen reserveonderdelen tot mijn beschikking. Ik typ dit ook van mijn laptop.
pyrofielo schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 21:03:
gewoon even wat kattegrind erin storten dat absorbeert al het vocht wel.
Net als reserveonderdelen heb ik ook geen kattengrind, en ik denk ook niet dat de supermarkt momenteel open is :(

• pyrofielo
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
neeee...

dit was geen serieus topic toch?? toch????

Astennu lvl 110 Warrior - Bethesda lvl 104 Warlock - Ezrah lvl 110 Druid

• Gamebuster
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 17-09 17:35
Probeer eens met Olie. Dat werkt wel.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=fJdUhtD1zns]

Verder, ik hoop voor jou -en ik ga ervan uit- dat dit topic niet serieus is :P
(bovenstaande antwoord is overigens wel serieus; Olie-koeling kan echt, maar is niet nuttig/praktisch)

[Voor 8% gewijzigd door Gamebuster op 24-10-2010 21:09]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• thaan
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 17-09 16:08
:')

Beter weet ik me niet uit te drukken.

• Ed_L
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 18-09 11:27

Ed_L

Crew Council
Dit is een troll, right?

Zeg me dat het een grapje is....

• AlexV
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 18-09 13:06
Die fans heb je er vast alleen uitgekregen met een beetje hulp van de oproerpolitie?

• Slurpgeit
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 18-09 19:41
HAHA

..

.. :X

• happycpu
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online
Waarschijnlijk wil je BIOS niet starten omdat hij geen fan pulses registreerd. In je bios de hardwaremonitor oid uitzetten helpt wel.

• FastPinguin
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 12-08 20:56
pyrofielo schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 21:07:
neeee...

Ik begon al te twijfelen of ik gek werd. Laatste keer dat ik nog helder was geleid water en ben je al niet blij als er een paar druppels je kast in loopt. ;)

• naam
pyrofielo schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 21:07:
neeee...

Zien jullie me lachen? ;( ik heb weinig te lachen na het slopen van mijn pc waar ik al meer dan een jaar mee aan het uitbreiden ben.

• Yippie
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 21-09-2018
Foto's please, dit moet ik zien voor ik het geloof.

• Gamebuster
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 17-09 17:35
FastPinguin schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 21:11:
[...]

Ik begon al te twijfelen of ik gek werd. Laatste keer dat ik nog helder was geleid water en ben je al niet blij als er een paar druppels je kast in loopt. ;)
Mijn waterkoeling lekte een keer op mijn net-nieuwe GTX8800 terwijl het systeem aan stond en er was totaal niets aan de hand. Ik was zo opgelucht. :P

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 01:09

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Ed_L schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 21:07:
Dit is een troll, right?

Zeg me dat het een grapje is....
Ik zeg slotje, ook goed?
Want dit is gewoon voor 99,99% een troll. Mocht het onverhoopt toch de 0,01% zijn en dat het serieus is dan zie ik de DM (inclusief foto's) wel tegemoet :P

[Voor 28% gewijzigd door FeaR op 25-10-2010 01:07]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee