Ik ben op zoek naar een stukje code wat een variabele van een andere pagina uitleest en die vervolgens in een variabele in mijn code plaatst (opslaat)
De meeste ajax code haalt een variabele op en plaatst die rechtsreeks in een DIV of ander html component. Maar ik wil deze waarde expliciet in mijn eigen variabele hebben.
Het vreemd is dat ik al een stuk code heb, maar daar gebeurt iets vreemd. Ik gebruik twee functies, waarbij de tweede de eerste aanroept. Op e.o.a. manier komt de waarde van de variabele uit functie 1 niet terug naar functie 2.
De meeste ajax code haalt een variabele op en plaatst die rechtsreeks in een DIV of ander html component. Maar ik wil deze waarde expliciet in mijn eigen variabele hebben.
Het vreemd is dat ik al een stuk code heb, maar daar gebeurt iets vreemd. Ik gebruik twee functies, waarbij de tweede de eerste aanroept. Op e.o.a. manier komt de waarde van de variabele uit functie 1 niet terug naar functie 2.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| <script type="text/javascript" id="script1a"> var MijnVAr=0; // mijn globale variabele function callback(responseText, callbackParam){ // hier staat dan code die responseText bewerkt en uiteindelijk MijnVAr vult document.write(MijnVAr); //hier wordt MijnVAr goed afgedrukt return MijnVAr; // met en zonder return geprobeerd. zou niet hoeven aangezien MijnVAr globaal gedeclareerd is. } function twee(){ for (var i = 0; i < 200; i++) { AjaxRequestProvider.RegisterRequest('/createVar.php?_bals', callback, 1 ); document.getElementById("Content").innerHTML=MijnVAr; document.write(MijnVAr); //hier wordt MijnVAr altijd als 0 afgedrukt // hier is MijnVAr altijd 0 ? } } </script> |