ATI/AMD grafische kaart op een Nvidia SLI chipset moederbord

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorianF
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-03-2011
Ik vroeg me af of je prestatie verlies hebt als je een ATI/AMD grafische kaart op een moederbord zet met een Nvidia SLI chipset (Asus P5N-T Deluxe). Ik hoop dat iemand mij kan helpen, alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbm_
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-08-2019
nee
alleen je kan geen crossfire setup maken (maar dat lijkt me logisch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

dbm_ schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 20:00:
nee
alleen je kan geen crossfire setup maken (maar dat lijkt me logisch)
Vrij kort door de bocht. Daarbij bevat jouw antwoord ook nog eens onjuiste info.

nVidia verschaft moederbordfabrikanten licenties en chipsets om SLI opstellingen mogelijk te laten maken. Zonder deze chipset en licentie is dit dus vrij eenvoudig, onmogelijk. ATi/AMD echter vereist geen specifieke chipsets / licenties voor het draaien van CrossFire. Eenvoudig gezegd: Beschikt je mobo over meer dan 1 fisiek PCI-e x16 slot, controleer dan even de specs van de fabrikant, want in vrijwel 99% van de gevallen is het wel mogelijk om op de meeste borden CrossFire te draaien. Just fyi ;)

Als antwoord op de TS kan ik alleen zeggen: Prestatieverlies is totaal afwezig en ATi/AMD kaarten op een nVidia bord kan zonder problemen. Kijk eens rond op internet en je vind genoeg vergelijkbare setups.

Overigens, wat heb je zelf al opgezocht? Gezien je post geschiedenis doe je zelf vrij weinig moeite om je eigen antwoord te vinden, al is dat toch relatief eenvoudig. Mijn antwoord was meer gericht aan dbm_ aangezien deze onjuiste info verschafte. In het vervolg, doe een beetje eigen research al vermoed ik dat dat jou vaker is verteld gezien de hoeveelheid slotjes op door jou gestarte topics...

[ Voor 17% gewijzigd door Fid3lity op 24-10-2010 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorianF
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-03-2011
Bedankt voor de informatie!
Sorry heb dit nog nergens anders kunnen vinden waarbij ik zeker wist dat dit mogelijk is zonder prestatie verlies.
De topics waarover jij het hebt zijn inmiddels allang verjaard inderdaad.

[ Voor 10% gewijzigd door FlorianF op 24-10-2010 20:18 ]