Toon posts:

htaccess ErrorDocument 404 werkt niet.

Pagina: 1
Acties:

• poenanie
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 06-08-2014
Hoi,

Om de één of andere reden wil een eenvoudige ErrorDocument regel in een htaccess bestand dat ik lokaal gebruik niet werken.

Om zeker te zijn dat geen andere commando's roet in het eten gooien gebruik ik nu een eenvoudig bestand met enkel dit als inhoud:

code:
1
2
Options -Indexes
ErrorDocument 404 /404.php

Het htaccess bestand wordt wel degelijk geladen want de -Indexes werkt wel!
Verder is het 404.php bestand aanwezig in dezelfde directory als mijn htaccess bestand (root directory namelijk).
Daarbovenop werkt het wel op te redirecten naar een externe pagina zoals http://www.google.com of om een tekstbericht weer te geven zoals ErrorDocument 404 "dit is een 404 error".
Ik gebruik firefox, het ligt dus niet aan IE die standaard een andere 404 pagina gaat tonen ofzo.

Ik ben ten einde raad, hopelijk weet iemand hoe ik verder moet ...

• Matis
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 18:42

Matis

Rubber Rocket

Als je het eens met het volle domeinnaam probeert.

dus
code:
1
2
Options -Indexes
ErrorDocument 404 http://jouwdomeinnaam.nl/404.php

Dan krijg je in principe hetzelfde als dat je hem doorlinkt naar Google oid.

[Voor 24% gewijzigd door Matis op 24-10-2010 20:01]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• poenanie
Hey Matis, die manier werkt inderdaad ook, maar ik sta er op om een relatieve verwijzing te gebruiken en wil dus niet de volledige url plaatsen in het htaccess bestand.

Daarenboven moet de manier die ik gebruik normaal werken, dus wil ik nu sowieso te weten komen waarom dit in mijn geval niet zo is.

• Matis
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 18:42

Matis

Rubber Rocket

Nja, dan weet je in ieder geval dat de 404.php geen fouten bevat :)

Wat zeggen je apache-logs?

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• poenanie
code:
1
2
[Sun Oct 24 20:27:56 2010] [error] [client ::1] script 'D:/Xampp/xampplite/htdocs/sandbox/CMS/test.php' not found or unable to stat
[Sun Oct 24 20:27:56 2010] [error] [client ::1] script 'D:/Xampp/xampplite/htdocs/404.php' not found or unable to stat

Hier kan ik enkel uit afleiden dat de server gaat zoeken in mijn root bestand achter de 404.php.
Moet dit normaal gezien niet in hetzelfde folder zijn als waar htaccess zich bevindt? :/

• MueR
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 17:59

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Breng nu uw applicatie naar de kloot. Dat is veel beter! Nu samen met klootopslag. Voor maar €9,95. Doei doei!

• Wiethoofd
  • Laatst online: 08-08 00:26
Als de 404.php in dezelfde map staat als je .htaccess waarom dan de / ervoor...
code:
1
2
Options -Indexes
ErrorDocument 404 404.php
Ik heb wel eens een host gehad waar ik m'n errordocument niet in een zelf gemaakte 'errorpages' submap kon plaatsen met relatieve paden.

Wiethoofds meuk en 'overige'

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee