Toon posts:

Tekst op aluminium drukken

Pagina: 1
Acties:

• somers1234
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 13:42
Hallo allemaal,

Voor een mod zoek ik een oplossing om tekst op een stuk aluminium te krijgen.

Het stuk aluminium is de voorkant van een behuizing. Dit stuk aluminium is gepolijst.
Boven de knopjes wil ik graag teksten en symbolen hebben. Wat is nu de beste manier om deze teksten op het aluminium te krijgen?

Zelf dacht ik eraan om de symbolen uit te dremelen en er daarna een zwarte inkt of verf in te gieten.

Wat voor ideeën hebben jullie?

• dewil1990
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 15:10
Is het niet mooi om de emblemen eruit te frezen. Wil je ze wel perse in kleur hebben?

• sebasmac
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 14:47
Ik denk idd het zelfde, gewoon ingieten en uit een ander stuk dremelen ;)

• TheBorg
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 12:36

TheBorg

Resistance is futile.

Vaak wordt dezelfde techniek gebruikt als voor PCB's. Ja kan ook krasletters gebruiken en daarna het aluminium met een spuitbus vernissen (dan wordt het ook niet mat door huidzuren).

• _ferry_
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Graveren/zandstralen?
Heb zelf wel eens tekst gezandstraald op gepolijst aluminium, en dat zag er erg netjes uit :) Dan krijg je dus matte letters op glanzend metaal.

• GeertH
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 15:05
Laten laseren? (Lees: Inbranden). Weet zo dat ze het bij m'n pa op het werk kunnen. zwarte letters, zilvere letters, helemaal doorgelasert.

• camelrulez
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 05:49
Ik weet niet of dit in jouw geval bruikbaar is, maar er zijn diverse sites waarop je je foto's kunt laten afdrukken op alu. Misschien dat je hier iets mee kunt?

• DP Kunst
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 15-09 09:58
Of je doet het zoals de DIY PCB maak manier. Je print het met een laserprinter, en vervolgens strijk je het op je aluminium. Zo ga ik het waarschijnlijk doen ;)

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• wkb
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 26-04 08:16
Zeefdrukken zou ook kunnen.

• Looney11
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 09:16
Tampondrukken wordt vaak toegepast.

Wat je in wezen doet is een siliconen "tampon" op een sjabloon die op verf ligt drukt (hierdoor kleeft de verf door het sjabloon aan de tampon) en dan de tampon verwijderen (verf kleeft aan de tampon met het negatief van je sjabloon en dit breng je dan aan op je alu door de tampon er op te drukken.

Kun je daar wat mee?

• Tuglio
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 27-07 18:36
Of Vinyl door een plotter uitsnijden en overbrengen op het alluminium.
Of Papier of vinyl uitsnijden en dat gebruiken als template om op je aluminium te spuiten.

• tafkaw
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 15:25
Hmmm... deze vraag is laatst ook al geweest.

Frontpanel van Versterker modden

Even zoeken de volgende keer ;)
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee