Toon posts:

[iTunes] Album illustratie probleem.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• pyro-tukker
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 16-12-2020
Ik zal me eerst even voor stellen, want ik ben nieuw op dit forum. Ik ben Michiel, 17 jaar en ik ben een "normale iPod gebruiker". Ik heb zo af en toe een paar vraagjes over de iPod en iTunes, daarom heb ik me ook aangemeld op dit forum. Ik weet nog niet precies wat de regels hier allemaal, dus ik hoor het graag als ik iets verkeerd doen, want dan kan ik het veranderen en dan weet ik het voor de volgende keer.

Oké, mijn probleem: Als ik in iTunes een album invoeg en de album-illustratie staat er nog niet bij dan voeg ik hem zelf toe (de liedjes van het album selecteren en dan bij info een album-illustratie toevoegen). Dit gebeurd dan automatisch voor alle liedjes die ik geselecteerd heb. Het probleem is dat er nu per liedje een aparte album illustratie word "gemaakt". Dit is irritant als je veel liedjes (stel 100 liedjes) in een album hebt staan, want dan heb je ook 100x die album illustratie. Als ik dan in mijn iPod naar naar albums ga dan zie ik dus 100x hetzelfde album.

Hoe ik het wil hebben is zo: Ik voeg een album toe en dat album word zeg maar 1x getoond voor elk liedje in dat album. Misschien is dit niet helemaal duidelijk daarom heb ik even een plaatje toegevoegd om het te verduidelijken. Zoals je ziet staan de liedjes van het album The-E-N-D in 1 album en de liedjes van recovery staan in net zoveel albums als liedjes. Dat is dus verkeerd, dat wil ik net zoals het album hebben van The E-N-D.

Hopelijk snappen jullie mijn probleem en in ieder geval al bedankt,

[Voor 2% gewijzigd door Whieee op 24-10-2010 20:10. Reden: productnamen gecorrigeerd]

• marcelcee
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 22-09 05:20
Misschien omdat de artiest niet hetzelfde is? Wellicht dat iTunes daarom denkt dat dit niet hetzelfde album is (Eminem feat. blabla is natuurlijk anders dan enkel Eminem).

[Voor 3% gewijzigd door marcelcee op 24-10-2010 20:11]

• Whieee
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 25-09 21:03

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Hoi pyro-tukker, welkom op GoT! Ik heb even een aantal zaken in je post aangepast. Hier op GoT vinden we een aantal zaken belangrijk, waaronder het correct gebruiken van productnamen. Deze heb ik daarom even voor je aangepast. Voor meer informatie over het posten op GoT, kijk ook even hier: Het algemeen beleid #topicplaatsen

Verder wordt uiteraard wel wat eigen inzet verwacht, dus kan je ons vertellen wat je al zelf ondernomen hebt om je probleem op te lossen? :)

Launching containers into space

• pyro-tukker
Het klopt dat de artiest niet over hetzelfde is, maar dan is het nog gek dat ze van de liedjes die wel dezelfde artiest hebben niet 1 album maken.

Zelf heb ik Google al meerdere malen afgespeurd, maar daar kon ik er ook niet veel over vinden. Ja er was 1 interessant bericht ergens. Het bericht suggereerde namelijk dat het een bug was in iTunes en dat je dit kon oplossen door eerst alles te selecteren en de album naam te veranderen en daarna moest je weer alles selecteren en de naam weer terug veranderen in zeg maar de goede naam van het album. Dit zou moeten helpen volgens dat bericht, maar ik heb het geprobeerd en het heeft niet geholpen.

Ik zat al te denken, is er misschien niet een optie in iTunes dat je zelf een album kan maken en dat je daar dan zelf een illustratie bij zoekt en dat je dan zelf liedjes kan toevoegen aan het album. Ik ben die optie nog niet tegengekomen en volgens mij is die er ook niet.

• Faelyn
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 25-10-2010
Het punt is dat de nummers verschillende album-artiesten hebben. Als er geen album-artiest ingevuld is, valt iTunes terug op de eigenlijke artiest van het nummer.
Zodra er meerdere nummers zijn met dezelfde album-naam en album-artiest ziet iTunes dit als een album.

Hoe je dit dus op kunt lossen is simpelweg in iTunes alle nummers van het album te selecteren, de info te tonen van alle nummers en vervolgens bij album-artiest de juiste artiest in te vullen.

• martin2005
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 17-09 12:36
Nummers die je bij elkaar wilt hebben in een album - al dan niet van dezelfde artiest- selecteren en bij info op het laatste tabblad "deel van een verzameling" aanklikken.

• PerfectLight
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 16-09 15:07
martin2005 schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 20:55:
Nummers die je bij elkaar wilt hebben in een album - al dan niet van dezelfde artiest- selecteren en bij info op het laatste tabblad "deel van een verzameling" aanklikken.
Dat zou ik niet doen, die geeft altijd heisa bij mij. Je kan beter idd dezelfde album-artiest doen. En als die niet bestaat zou ik daar bij een trance CD "Trance" neerzetten ofzo, ookal klopt het niet helemaal, hij sorteert ze dan wel fijn.

• pyro-tukker
Sorry voor de late reactie. Ik was namelijk een paar daagjes weg en daar had ik geen internet.

Het is inmiddels gelukt door de album-artiest (en de album-naam) hetzelfde te maken.

Iedereen bedankt voor de hulp! _/-\o_
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee