• TheDarkKnight
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 01-08 14:07
Hallo,

Ik heb hier een pc die niet wil opstarten.
Komt elke keer in het veilige modus scherm maar het maakt niet uit welke optie ik kies, hij start automatisch opnieuw op.
Als ik Windows gewoon normaal wil laden komt het zwarte scherm met het windows logo maar start dan weer opnieuw op.

Ik heb nu een boot-dvd van Windows XP en in de bios ingesteld dat de cd-rom als eerste opgestart moet worden, maar wanneer dit gebeurt krijg ik de melding : Boot from cd :_
Hier kan ik drukken wat ik wil maar er gebeurt niets, na een tijdje gaat hij dan weer door naar veilige modus opstart scherm.

Iemand hier toevallig ervaring mee?

• Rupie
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 15:12
Doet een live cd het wel of heb je dan ook het probleem? Als je dan het probleem ook hebt is het hardwarematig, als het probleem weg is heeft het met je installatie te maken.
Wat voor hardware gebruik je?

Desktop | Server | Laptop

• Trommelrem
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 12-07 06:17
Dus hij komt wel in de veilige modus? Wat zegt de event log?

• Soundstorm2010
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 30-08 14:25
Nr 1:
Over het opstarten van je BOOTcd... kijk eerst ff op je USB support aan staat (in je bios) (als je wel een Tobo op usb heb) Enable het en start opnieuw op. Dan moet je gewoon kunnen opstarten via de CD.

Nr2:
Kijk eens in je Veilige modus of er software op je pc staat die het probleem oorzaakt
(anders kijk je ff in de logboeken, via start > Bureau-accessoires > Systeembeheer > logboeken)

Daarin kun je zien welke fouten optreden tijdens het opstarten

Nr3:

Als je weet wat er staat in de logboeken en je hebt gegoogled en je weet nog steeds niet wat het is.
Dan graag een Screenshot van je logboeken (met de fouten)

Nr4:

Als je dit allemaal teveel werk vindt, zou ik je PC opnieuw installeren en dan moet het probleem zijn opgelost

We horen het graag

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My Specs // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

• TheDarkKnight
Bedankt voor de reacties.

Denk dat het ik het verkeerd heb uitgelegd, ik kom dus alleen in het scherm van :
Veilige Modus
Veilige Modus met netwerkmogelijkheden
etc.

Het maakt niet uit welke optie ik kies computer start opnieuw op.

En probeer dus inderdaad computer opnieuw te installeren alleen blijft hij dan hangen bij de melding : Boot from cd :_ en kan hier drukken wat ik wil maar gebeurt niets?

In ieder geval bedankt voor de reacties hoop dat iemand hier iets mee kan :)

• Trommelrem
TheDarkKnight schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 14:45:
Het maakt niet uit welke optie ik kies computer start opnieuw op.
Wat is de BSOD melding bij de Disable Automatic Restart?

• Rupie
Trommelrem schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 18:14:
[...]

Wat is de BSOD melding bij de Disable Automatic Restart?
Lijkt mij lastig om die optie uit te zetten als hij de veilige modus niet eens in komt ;)
Maar met een live cd blijft hij ook hangen op "boot from cd"? In dat geval wordt het hoog tijd om hardware uit te gaan sluiten lijkt mij. Een deel van je werkgeheugen eruit, andere HDD als je die hebt liggen, dat soort zaken proberen. Wat voor hardware heb je er in zitten?

• Trommelrem
Waarom zou je daar allerlei veilige modi voor moeten gebruiken? Gewoon voor Disable automatic restart on system failure kiezen.

• TheDarkKnight
Weer bedankt voor de tips, ik ga het allemaal weer proberen.

Hardware gaan vervangen vind ik het niet waard, zal dan tegen m'n zusje zeggen dat ze hem beter weg kan doen, ding is ondertussen alweer een "paar" jaartjes oud

• Rupie
Trommelrem schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 20:55:
Waarom zou je daar allerlei veilige modi voor moeten gebruiken? Gewoon voor Disable automatic restart on system failure kiezen.
Je hebt helemaal gelijk! Had ik even niet aan gedacht, ik dacht dat je bedoelde via de eigenschappen van 'deze computer'.

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee