wanneer terabyte harddisks?? :?

Pagina: 1
Acties:
  • 217 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 04-05 15:35

BitByter

Prutst dit forum

Topicstarter
ik zou willen weten wanneer jullie verwachten (ongeveer) wanneer er harddisks van 1 terabyte groot in omloop worden gebracht

ik MOET gewoon een terabyte hebben, ik wil nl wat bestandjes rond de 600 a 700 mb kwijt op die harddisk (avi ;)) en dan rlx een soort dedicated box daarvoor maken ofzo :)

Verwijderd

Gewoon extrapoleren van het huidige aanbod.

Verwijderd

Over 4 jaar, 289 dagen, 3 uur en 41 minuten precies! :+

Verwijderd

Wat dacht je van een RAID controller ?
Dan kan je de omvang van schijven aaneensluiten tot een volume.

Verwijderd

Met FMD-technologie bestaan al massa-schijven op de grote internationale computerbeurzen, maar wanneer in de winkel?. FMD is een soort opgefokte DVD, maar spotgoedkoop, voor ongeveer 10 dollar krijg je een bankkaart met 4.7GB rewriteble. De rewriter kost ongeveer 800NLG. In eind 2000 heeft men al 10GB bereikt, met de huidige technologie zal men tot 1 TeraByte kunnen gaan, met een snelheid van 1GB per seconde. Ik ga meer informatie zoeken over massa-schijven.

Verwijderd

Wat je nu kan doen is een grote RAID-ARRAY maken met IDE of SCSI. Met 4*75GB=300GB IBM kan je al veel doen.

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Ik heb laatst een artikel gelezen over een HD van 16 TeraByte en dat ding had platters van 50 gig per stuk.

In totaal zou die schijf zo groot zijn als een miditower en hij werkte ook al.

Volgens mij is het bullshit maar je weet maar nooit.

Alle proemn in n drek

• Bass64
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-10-2023

Bass64

Be Good, Be There, Bye Bye

Op Wednesday 14 March 2001 00:11 schreef Bierkameel het volgende:
Ik heb laatst een artikel gelezen over een HD van 16 TeraByte en dat ding had platters van 50 gig per stuk.

In totaal zou die schijf zo groot zijn als een miditower en hij werkte ook al.

Volgens mij is het bullshit maar je weet maar nooit.
hmmm een heletijd terug had ik ook zo iets gelzen in de computer idee volgens mij. maar dan kon er iets van 36 tera op
ze hadden een soort magenete techniek en was zo groot als een lucifer doosje

AMD XP2400+, ASUS A7V333, ATI 9800 Pro 128mb, SBlive Audigy 2, 768MB DDR 2700, 96.4GB HDD + 120 GB in raid 2+0

Pagina: 1