Toon posts:

Accesspoint

Pagina: 1
Acties:

• zozamis
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 21-06 14:38
Hallo,
Laat ik eerst even de situatie schetjes

In de kelder heb ik een wifi router (experia box), in de zolder heb ik mijn pc staan.
De pc is via wifi verbonden aan de router, dus ik heb gewoon internet, alleen het signaal is erg zwak.

Nu heb ik een kabel van de router naar de zolder getrokken,
ik wil aan het eind van die kabel een 2de router aansluiten die ik hier heb liggen (linksys wrt45g)

ik zorgen dat ik dus met die 2de router goed wifi signaal heb in de zolder.

Nu heb ik al geprobeerd die 2derouter in te stellen door hem aan de pc vast te maken en in de instellingen het ip enzo te veranderen maar het lukt allemaal niet.

Nu heb ik dus die 2de router weer gereset want het ging helemaal fout, hoe zorg ik nu dat deze 2de router met default instellingen als draadloos accespoint kan fungeren?

bedankt!

• Compizfox
  • Laatst online: 18:53

Compizfox

Bait for wenchmarks

Lol router in de kelder.

Meestal heeft de router daar gewoon een functie voor, Access Point Mode of zo?
Als hij die niet heeft moet je gewoon NAT, DHCP, Firewall en DNS ed. uitzetten.

Verder moet je goed opletten dat je een kabel trekt van de LAN-poort van de router in de kelder naar de LAN-poort van de router op zolder.
Dus niet de kabel in de WAN-poort steken zoals je normaal doet!

Te laat

[Voor 3% gewijzigd door Compizfox op 24-10-2010 17:29]

• zozamis
het probleem is, wanneer ik heb aan mijn pc aansluit om het te configureren en ik typ het ip van de router in komt hij niet bij het setup scherm, zelf niet bij een reset!

• zozamis
even een update; ik kan het ip van de router in de kelder (experiabox) wel pingen (192.168.2.1)
maar de linksys router niet (192.168.1.1 zou het default ip moeten zijn na een reset.. en ik heb hem gereset)

• Gero71
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 11-06-2019
Je krijgt (hoogswaarschijnlijk) een ip van de experiabox in de 192.168.2.x range en de linksys zit in een andere range.
Of je wlan even uitzetten zodat je een ip krijgt van de linksys en enkel de bedraade verbinding even gebruikt wordt, of je bedraade verbinding een vast ip geven in de 192.18.1.x range. (ook hierbij zou ik de wlan/experia verbinding even uitzetten)

Dan de linksys een goed ip geven. (192.168.2.2 bijv) en DHCP uitzetten, kabel van beneden in een lan poort doen en niet in de wan poort. Daarna zou het moeten werken.

Misery and hate will kill us all.

• zozamis
Gero71 schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 18:56:
Je krijgt (hoogswaarschijnlijk) een ip van de experiabox in de 192.168.2.x range en de linksys zit in een andere range.
Of je wlan even uitzetten zodat je een ip krijgt van de linksys en enkel de bedraade verbinding even gebruikt wordt, of je bedraade verbinding een vast ip geven in de 192.18.1.x range. (ook hierbij zou ik de wlan/experia verbinding even uitzetten)

Dan de linksys een goed ip geven. (192.168.2.2 bijv) en DHCP uitzetten, kabel van beneden in een lan poort doen en niet in de wan poort. Daarna zou het moeten werken.
ik snap dus niet HOE ik bij die instellingen kom, het ip van mijn huidige router in de kelder is
192.168.2.1

het default ip van de linksysrouter zou moeten zijn 192.168.1.1, alleen wanneer ik deze heb aangesloten op de pc geeft hij geen resultaat bij het pingen van dat ip of het invoeren in internet.
(router is aangesloten op stroom en via poort 1 naar pc)

• job
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 17:37
Als je de andere router aan je pc hangt kan je het beste een ipconfig /release doen (of je pc herstarten).

• zozamis
ik heb hem via een andere kabel aangesloten aan de router en nu doet hij het wel,
welke beveiliging zou ik kiezen

• Sosabowski
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 09-07 20:54
Twee router is gezeik. Zorg dat een van de twee in accesspoint mode staat of koop gewoon een access point.
zozamis schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 20:35:
ik heb hem via een andere kabel aangesloten aan de router en nu doet hij het wel,
[afbeelding]
Geen WPA2? Koop alsjeblieft een Accesspoint ipv met deze oude rommel te klooien.

[Voor 65% gewijzigd door Sosabowski op 24-10-2010 20:38]

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• zozamis
Sosabowski schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 20:37:
Twee router is gezeik. Zorg dat een van de twee in accesspoint mode staat of koop gewoon een access point.

[...]

Geen WPA2? Koop alsjeblieft een Accesspoint ipv met deze oude rommel te klooien.
als student is dat niet te betalen, ben ik liever een avondje aan het kloten

• zozamis
aaa ik had dus zelf die rj45 connectoren erop gezet maar waarschijnlijk maakte ze niet goed contact ofzo, ze moeten er dus echt heeel precies op zitten zodat die metalen dingetjes precies op die draadjes komen he..?

• Compizfox
  • Laatst online: 18:53

Compizfox

Bait for wenchmarks

[afbeelding]
WPA Pre-shared key.

• Gero71
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 11-06-2019
Het handigst is om dezelfde instellingen te gebruiken als de router beneden. (SSID en beveilingssleutel)

Misery and hate will kill us all.

• lier
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 17:08

lier

MikroTik nerd

Met Gero71

Wel een ander kanaal instellen dan je Experia doos.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee