Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-05 14:58
om de situatie even uit te leggen, ik zit hier bij een technisch tekenburo waar ze o.a electrische installaties tekenen met Autocad LT en een externe applicatie van nordined, de tekenaar gebruikte een dualscreen setup (1x 17 inch TFT + 19 inch TFT) en een ACECAD tablet type D9000. dit werkte perfect.

nu was zijn werkstation hard toe aan een upgrade en dat is ondertussen gebeurd, het nieuwe OS (win7) wenst niet samen te werken met ACECAD tablets dus moest er een nieuw tablet komen.
dit is een Wacom intuos 4 geworden formaat Large met een muis erbij. de displays zijn niet veranderd.

voorheen met de ACECAD was het zo dat je met de muis 2 schermen kon benaderen maar de mapping van het display lag op venster 2 waarin het hoofdscherm van autocad actief was. wilde je dan die mapping verplaatsen moest je dubbel klikken op het bureaublad van venster 1 en dan kon je daarin werken.

het wacom tablet geeft flink wat problemen op de dualscreen setup:

OF het tablet staat gemapped op display 1, of op display 2 of op allebei maar dan verliest de applicatie steeds de focus, zo gauw je via de externe applicatie een symbool wilt invoegen verdwijnt de cursor achter het hoofdvenster van autocad en die krijg je dan ook niet meer terug zonder de muis even los te halen van het tablet.

de oplossing zou dus zijn even te wennen en te leren werken met het knopje "scherm wisselen" ware het niet dat er dan ook een aantal rare dingen gebeuren zoals dat soms de mapping ineens in het midden van de 2 displays ligt, of dat er ineens geen mapping meer is.

kortom er is hier iemand niet blij want zijn nieuwe tablet a 400,- werkt niet zoals gewenst.

de meest ideale oplossing zou zijn om dezelfde functionaliteit te krijgen zoals die van het ACECAD tablet
en een acceptabele middenweg is de functionaliteit van het "scherm wisselen knopje" op een goede wijze te kunnen gebruiken.

nu ga ik komende week natuurlijk contact opnemen met wacom maar ik wilde het probleempje hier ook even in de groep gooien omdat misschien iemand het herkent of op een andere manier een oplossing weet.

edit; het is een nieuw tablet en dat is natuurlijk een INTUOS 4 (als iemand de titel aan zou willen passen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:46

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Titelfix: Intuos 3 => Intuos 4

P.s. volgende keer graag een topicreport aanmaken ipv ergens in-topic te melden. Dan zien wij het sneller ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-05 00:02
Goed dat je dat even deelt met ons. Ik zelf zit al een tijdje te denken om een dergelijke Wacom voor het tekenen in AutoCAD (2D/3D) aan te schaffen, naast bewerkingen in Photoshop CS5. Nu heb ik er toch mijn twijfels over als ik dit lees.

Ik heb geen flauw idee hoe dit probleem is op te lossen, misschien weet iemand anders het? Ik laat me verrassen, anders valt dit voor mij ook af.

[ Voor 4% gewijzigd door Aardwolf op 27-10-2010 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-05 14:58
ben er nog mee bezig, schijnt weer te maken te hebben met de eigen mapping van autocad oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jabberwock
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-05 22:44

jabberwock

XBL:Jabberwocks

Ik heb ook een Intuos 4 large, maar gebruik hem alleen met Photoshop. Ik maak gebruik van meerdere schermen, en heb nergens last van. Ik kan goed schakelen tussen "scherm wisselen".

heb je al eens gekeken om voor Acad en/of Nordined een apart profiel in je wacom preferences te zetten.
Dat heb ik ook gedaan voor Photoshop en al mijn andere programma's . Zodra ik dan klik in een ander programma, wordt daar de focus op gezet...

En anders de mensen van NPQ even vragen waarom de focus van hun applicatie af gaat...