Toon posts:

[7] Windows Error Recovery: Windows failed to start. A ...

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• leuk_he
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 21-09 12:08

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Bij iemand die NIET handig is met computers start de laptop regelmatig op met
Windows Error Recovery: Windows failed to start. A recent hardware or software change might be the cause.
...etc
Als je vervolgens met de pijltoets(niet met de muis) naar "start windows normally" gaat start de asus laptop goed op.Als je niks doet vliegt hij in een of andere recovery modus.

Niks aan de hand, laptop is waarschijnlijk niet goed uitgeschakeld of er is te vaak op de aan-uit knop geduwd bij het opstarten. Het probleem is dus niet zozeer dat er een probleem met de pc is, maar dat hij "zomaar" in recovery mode springt.

Dit probleem is simpel op te lossen door van "start windows normally" de default instelling te maken in dat recovery menu. Echter ik heb geen idee hoe ik dat doe. Zoeken levert alleen maar mensen met andere problemen (reboot loops enzo), echter hier is BINNEN KORTE TIJD op de pijl toetsen en enter te drukken een workarround. Dit is dus echter te complex (met paniek telefoontjes als gevolg, want recovery is ingewikkeld maar dus niet nodig.)

Kortom: hoe verander je de default van dat recovery boot menu? Met msconfig zie ik het niet. bij boot opties alleen de optie de timeout daar ter veranderen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Sebazzz
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 22:50
Voer eens gewoon recovery uit, laat hem gevonden problemen repareren als die er zijn of herstel handmatig opstartbeheer en laat hem eens booten?

[Website en online portfolio] [Return: realtime retrospective tool] [PokerTime planning poker]

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Sebazzz schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 17:12:
Voer eens gewoon recovery uit, laat hem gevonden problemen repareren als die er zijn of herstel handmatig opstartbeheer en laat hem eens booten?
Er zijn geen problemen, windows kan telkens opnieuw "normally" opstarten. Bovendien ken ik die recovery menu niet zo uit mijn hoofd om iemand daar door de telefoon doorheen te praten. (we hebben het over een echte computer beginner, die bestaan nog)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

• alt-92
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online
leuk_he schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 17:08:
Niks aan de hand, laptop is waarschijnlijk niet goed uitgeschakeld of er is te vaak op de aan-uit knop geduwd bij het opstarten..
Is dat niet gewoon het probleem?

Vooral complete nono's zijn goed in het onbewust slopen van spullen omdat ze voor hen logische dingen doen die je nooit met een PC zou doen (uitzetten = powerknop inhouden omdat ie niet uit wil - tenminste, niet net zo snel als de TV dat wel doet...)..

Vraag eens gedetailleerd naar elke handeling die ze doen? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
alt-92 schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 23:05:
Vraag eens gedetailleerd naar elke handeling die ze doen? :)
Been there, done that.

Weet jij gisteren nog wat je als laatste met de computer gedaan hebt en hoe je hem uitzet? Dat is dus het probleem. Als ik erbij ben gaat het allemaal goed. Maar om een beginnende gebruiker die al blij is de uit knop te vinden uit te laten leggen wat hij gister als laatste gedaan heeft is onmogelijk. (En ik wil die gebruiker niet nog onzekerder maken, met allerlei instructies)

Is er echt nergens een editor om dat recovery gedrag te sturen?

• Mystery
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 24-05-2017
Kan je niet iets doen met Windows 7 Remote Management (winrm quickconfig). En dan van afstand de boot.ini aanpassen.

Een command prompt laten starten en iets in laten typen moet nog wel kunnen neem ik aan.

Battle.net tag

• Sebazzz
Mystery schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 08:53:
Kan je niet iets doen met Windows 7 Remote Management (winrm quickconfig). En dan van afstand de boot.ini aanpassen.
Vanaf Windows Vista wordt er geen NTLDR maar een nieuwe bootloader gebruikt (Windows Boot Manager). Hiervoor heb je BCD nodig.

Overigens zou ik gewoon een account op de computer aanmaken, RDP aanzetten, een portforward instellen en kan je lekker thuis de boel regelen.

[Website en online portfolio] [Return: realtime retrospective tool] [PokerTime planning poker]

• Sebazzz
leuk_he schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 21:18:
[...]

Er zijn geen problemen, windows kan telkens opnieuw "normally" opstarten.
Dat snap ik, maar laat hem toch de bootloader repareren. Je kan het altijd proberen.

edit: Whoops, dubbel :$

[Voor 4% gewijzigd door Sebazzz op 25-10-2010 09:00]

• Proxx
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 30-07 09:49
volgens mij heeft meneer gewoon een stekkerblok met schakelaar.

start > afsluiten > stekkerblok uit

go ik heb toch gewoon start afsluiten gedaan. snap echt niet waarom ik deze recovery krijg :X

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Sebazzz schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 08:56:
[...]
Overigens zou ik gewoon een account op de computer aanmaken, RDP aanzetten, een portforward instellen en kan je lekker thuis de boel regelen.
Ja, zover ben ik al lang. Maar hoe configureer je recovery opties( op afstand of lokaal)
Proxx schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 09:32:
start > afsluiten > stekkerblok uit
Is een laptop.....(heb ik nog maar erbij geedit in eerste post)

Maar ik zoek gewoon een optie om het de default van het recovery menu te veranderen. want windows recovery zelf kan ik iemand niet via de telefoon doorheen praten.

[Voor 3% gewijzigd door leuk_he op 25-10-2010 20:45]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee