Ik heb na een onhandige actie (OSX86 op dezelfde disk proberen te laten draaien als Windows 7) mijn Windows -partitie stuk gemaakt. De inhoud van de Windows 7 install is nog goed maar hij wil de bootloader niet meer starten.
Om dat te fixen heb ik eerst bootsec.exe /fixmbr (met succes) uitgevoerd, en daarna bootsec.exe /fixboot, maar dat laatste geeft de foutmelding: "the volume does not contain a recognized file system". Nu heb ik vervolgens diskpart opgestart om te kijken hoe het zit met filesystem (=NTFS, nog steeds) en partities.
Blijkt dat er een partition 0 tussen gezet is, of door de OSX86 format, of door /fixmbr... Met een verkeerde offset! Namelijk precies dezelfde als die van Partition 4?? Dat lijkt mij gefixt te moeten worden.
Wat zie ik:
Partition | Type | Size | Offset
-----------------------------------------------------------------
Partition 1 | Primary | 81GB | 16GB | (ongebruikte partitie van oude, verwijderde Vista)
Partition 2 | Primary | 29GB | 97GB | (OSX86, HFS)
Partition 0 | Extended | 67GB | 406GB | (?? hoort geen partitie te zijn, is in een leeg stuk)
Partition 4 | Logical | 67GB | 406GB | (Windows 7)
Partition 3 | Primary | 457GB | 473GB | (docs)
Kan ik met diskpart een repair van Partitie 0 doen, of die deleten zonder Partition 4 te beschadigen? (voordat ik meteen alles opnieuw ga installeren)
Om dat te fixen heb ik eerst bootsec.exe /fixmbr (met succes) uitgevoerd, en daarna bootsec.exe /fixboot, maar dat laatste geeft de foutmelding: "the volume does not contain a recognized file system". Nu heb ik vervolgens diskpart opgestart om te kijken hoe het zit met filesystem (=NTFS, nog steeds) en partities.
Blijkt dat er een partition 0 tussen gezet is, of door de OSX86 format, of door /fixmbr... Met een verkeerde offset! Namelijk precies dezelfde als die van Partition 4?? Dat lijkt mij gefixt te moeten worden.
Wat zie ik:
Partition | Type | Size | Offset
-----------------------------------------------------------------
Partition 1 | Primary | 81GB | 16GB | (ongebruikte partitie van oude, verwijderde Vista)
Partition 2 | Primary | 29GB | 97GB | (OSX86, HFS)
Partition 0 | Extended | 67GB | 406GB | (?? hoort geen partitie te zijn, is in een leeg stuk)
Partition 4 | Logical | 67GB | 406GB | (Windows 7)
Partition 3 | Primary | 457GB | 473GB | (docs)
Kan ik met diskpart een repair van Partitie 0 doen, of die deleten zonder Partition 4 te beschadigen? (voordat ik meteen alles opnieuw ga installeren)
[ Voor 15% gewijzigd door whitey-d op 24-10-2010 16:45 ]
“Advertising says to people, 'Here's what we've got. Here's what it will do for you. Here's how to get it.'”