Verwijderd

Topicstarter
Een paar weken terug stopte ik een nieuwe DVD branden in mijn PC. Tijdens het installeren stootte ik tegen m'n Mugen op. Had zelf het idee dat het niet echt iets zou uitmaken. Vervolgens stop ik m'n kast netjes dicht en wil m'n CPU fan niet blijven draaien bij het opstarten. Ik denk dat ik misschien m'n fan heb beschadigd door hem te hard aangetikt te hebben. Dus daarna heb ik die CPU fan eruit gehaald en die even snel vervangen met de standaard koeling die je bij je CPU krijgt. Puur om even die 4 pin slot op te vullen. De koeling hangt er dus naast, en zit voor de rest niet aangesloten aan de processor. De Mugen rust daar nog altijd op.
Deze keer draaide bij het opstarten alle fans, LEDs staan aan, HDDs bewegen vrolijk mee, MAAR ik krijg geen beeld. Dus ik heb de kabeltjes van m'n monitor verwisseld, m'n monitor verwisseld, m'n videokaart verwisseld en zelfs m'n BIOS gereset. Maar dit heeft allemaal niets geholpen. Iemand enig idee wat er mis zou kunnen zijn?

Specs:
Cooler Master CM 690
Processor: AMD Phenom II X4 955
Videokaart: HD 5770 Hawk
HDD: 2 x Samsung SpinPoint F1 Desktop Class HD322HJ
Powersupply: CoolerMaster Real Power M520 Modular PSU
Koeler: Scythe Mugen 2 rev.B SCMG-2100
Moederbord: Gigabyte GA-770TA-UD3
Gehuegen: Kingston ValueRAM 4 GB : 2 x 2 GB

• Kobus Post
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-01 18:18
Misschien is doordat je tegen je koeler aanstoote, je cpu beschadigt.

No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, die gedachte ging ook even door me heen. Maar als mijn CPU beschadigd zou zijn, zou dan ook alles draaien en doen? Ik had het idee dat als je CPU het niet zou doen, dat niets het zou doen. Het is tenslotte het 'hart' van je PC.

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Je hebt zelf al een hoop uitgesloten, waarvan de videokaart 't belangrijkst was.
Maar even voor de duidelijkheid, het probleem deed zich voor het eerst voor nadat je de computer opnieuw opstartte toen je de DVD brander had vervangen? En sindsdien is het niet meer anders geweest?

Heb je al geprobeerd deze DVD brander eruit te halen en je vorige weer te gebruiken? Of als je geen vorige had, niks erin uiteraard.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de hulp, maar het ik heb het probleem opgelost. Had vandaag ruim de tijd om aan m'n PC te sleutelen, dus had ik besloten alles los te koppelen en opnieuw in elkaar te steken. Ik was niets verdachts tegengekomen, maar toen alles weer eenmaal vast zat startte hij gewoon normaal op! Misschien dat er iets los geschoten was? Het werkt in ieder geval weer. :)

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Mooi zo!! :)
Pagina: 1