Toon posts:

[Telfort] Enorm hoge pings bij downloaden

Pagina: 1
Acties:

• Twazerty
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 13:39

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Ik heb al ongeveer 2 dagen last van een enorm instabiele ping. Normaal als ik naar google.nl ping dan heb ik een constante ping van ongeveer 40ms. Als ik nu ga pingen dan varieert de ping continue tussen de 30 en 60ms. Opzich nog niet zo erg totdat ik ga downloaden. Ik ga naar www.speedtest.net voor een snelheidstest. Zodra hij gaat downloaden dan stijgt mijn ping direct naar ongeveer 900ms met vele timeouts. Zodra de download klaar is zakt de ping naar ongeveer 400-500 ms. Een minuut later is de ping weer terug op 30-60ms.

Voorheen steeg te ping bij het downloaden naar hoogstens 100ms. Als ik de CPU Usage van mijn router bekijk staat deze bij geen activiteit op 20% en bij het downloaden op circa 80%. Gisteren mijn router ook al gereset maar dit heeft niets geholpen (power off/power on) Ik heb deze hoge pings op alle computers.

Router: P-2602HW-D1A
Firmware: V3.40(AJZ.6)b4_20101007

Zou mijn router niet goed zijn of een probleem bij Telfort of ... ?

Ik ben even ten einde raad.

Edit: ik zie nu ook dat mijn router bijna 1 hele megabit lager intrained. (15Mbit ipv 16Mbit)
Edit2: Ook bij normaal browsen schieten de ping tijden soms naar de 300ms.

[Voor 7% gewijzigd door Twazerty op 24-10-2010 16:13]

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• Twazerty
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 13:39

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Volgens mij heb ik het probleem "gevonden". In de Logs van mijn router kom ik de volgende kreet tegen: syn flood TCP met het woordje ATTACK in dezelfde regel. De log is nu weer leeg omdat de router crashte toen ik op ATTACK wilde filteren. Dit is ongeveer wat er instaat:

het ip adres van dropbox staat er veelvuldig in. Kan wel kloppen als ik bezig ben met schoolwerk. Dan is er nogal wat dropbox activiteit. Daarnaast staat met dezelfde syn flood TCP ook een pc hier in huis ertussen. Een Windows XP machine waar een gameservertje op draait (Wolf:et) met ip nummers van verschillende bronnen.

Ik vind dit best raar dat dropbox daar tussen staat. Gebruik het al circa 1 jaar zonder problemen.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee