Toon posts:

atioglxx.dll veroorzaakt crashes (resolume)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• NMNN
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 29-04 12:26
Ik wordt nu al een week geplaagd door een error die ik maar niet verhelpen kan. Alle pogingen en herinstallaties ten spijt.

Ik maak met groot enthousiasme gebruik van het programma Resolume. Dit is een VJ-pakket waarmee live visuals op het beeld getoverd kunnen worden. Beschouw het als een video-mixer. Met de speciaal hiervoor ontworpen DXV-codec is het mogelijk om al het grafisch rekenwerk door de GPU uit te laten voeren. Met een HD5870 bereik ik goede resultaten, minimum 60Fps op 1280*720. Tot zover ben ik zeer tevreden.
De problemen komen echter wanneer ik tracht de output op te nemen. Resolume is voorzien van een record-functie waarbij de video-output wordt opgeslagen middels de eigen DXV-codec en na het stoppen van de opname wordt de footage direct geïmporteerd. Echter, na bijna exact een minuut crashed het programma en is de opname verloren. Dit gebeurd iedere keer dat ik probeer op te nemen, altijd na ongeveer een minuut.
Wat ben ik inmiddels wijzer geworden?
  • Opnemen op een lagere resolutie heeft bijna geen effect, hoogstens een paar seconden langer opnemen.
  • Verschillende disks als opnamedisk maken geen verschil.
  • Een volledige herinstallatie lost niets op.
  • Het vervangen van de disks (fysiek) mocht ook niet baten.
  • Meer of minder secundaire apparaten aansluiten maakt geen verschil.
  • Drivers, ati en openGL zijn up to date. Geen verschil.
  • Laatste versie Resolume, je raadt het al...
  • Raid of non-raid config, nutteloos.
  • Verschillende settings voor CCC, (AI uitgezet, enhancement functies uitgeschakeld) geen verschil.
Bij het bekijken van de logs (win7) staat aangegeven dat de 'faulting-module' de atioglxx.dll betreft. Na wat simpele research blijkt dat deze verantwoordelijk is voor de verwerking van.... openGL. Hartstikke leuk, maar levert mij niets op. 8)7
Ik heb uiteraard de system-monitor bekeken tijdens het opnemen. Eerlijk gezegd valt mij daar niets aan op. RAM komt niet boven de 50%, CPU heeft het hartstikke rustig. Disk i\o ziet er volkomen normaal uit. Logischerwijs zie ik af en toe een write naar de disk die aan het opnemen is. De disks bereiken nooit een 100% status. En toen waren mijn ideeën op. Momenteel ben ik alleen nog aan het opzoeken welke versie ik heb van verschillende onderdelen.

OpenGL; 4.1.10244
Catalyst 10.10
openCL 1.1
openGl extensions; 213

In de bestelling heb ik momenteel een nieuwe voeding staan. (seasonic x-650) Een stabiele voeding is uiteraard belangrijk en mijn CM-real-power is nou niet een van de beste. Die verwacht ik woensdag.

Mijn vraag is nu, heeft iemand nog andere ideeën? Deze vraag heb ik ook geplaatst op het Resolume forum, maar omdat het hier een (ogenschijnlijk) Ati probleem betreft besloot ik het hier ook voor te leggen.
Mocht er nog meer info nodig zijn hoor ik het graag!

BTW; systemspecs.

core2quad q6700@3,2Ghz
8Gb ram OCZ
raid 0 2*160gb WB caviar blue
raid 0 2*1TB samsung spinpoint
singledisk 1TB samsnung spinpoint
AMD HD5870 EAH
1* samsung syncmaster
1* CRT compaq
win7 x64

[Voor 3% gewijzigd door NMNN op 24-10-2010 16:47. Reden: systemspecs toegevoegd]

• NMNN
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 29-04 12:26
Een kickje, maar wel met de oplossing.

Na vele pogingen om het probleem te verhelpen, waaronder prijzige upgrades en ander onnodig geneuzel, ben ik er eindelijk uit.
De DXV-codec die de makers van Resolume hebben ontworpen is in combinatie met media-encoder van Adobe en AVCHD bestanden de boosdoener. Willekeurige filmfragmenten met verschillende codecs veroorzaken geen crash. Maak ik echter gebruik van AVCHD bestanden die ik converteer naar de DXV-codec als .mov KAN het programma vastlopen. Ongeacht hun lengte.
Wil ik nu gebruik maken van fragmenten die van mijn camera (AVCHD) afkomen zorg ik er eerst voor dat het naar een andere compressie wordt omgezet. Bijvoorbeeld H264 of een andere avi-codec. Na het bewerken en monteren met die besatnden is het wel veilig om ze vervolgens te exportetern als .mov DXV. De crashes blijven uit en opnames -bij mij- kunnen met gemak op 1280X720.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee