Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] Missing operating system

Pagina: 1
Acties:

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-11 16:20
Goedemidag,

Ik ben al een dag bezig mijn desktop weer aan de praat te krijgen, mijn meissie heeft geprobeert haar telefoon aan de PC te hangen waarna die vastliep...

Hierna startte de PC niet meer op, hij bleef hangen in het zwarte scherm met het groene balkje dat heen en weer bleef lopen,ook de Vista recovery CD startte niet meer op op 1 keer na, toen kon ik alleen nieuwe installatie kiezen, ik wil de bestanden behouden dus ik heb de installatie niet doorgezet.

Toen ben ik gaan zoeken en las ik dat dit probleem op te lossen was met een Windows XP CD, hiermee kom ik wel in de command prompt maar daar kan ik niets uitvoeren (althans ik kan waarschijnlijk wel wat uitvoeren maar ik weet niet wat ik moet doen....)

Toen kwam ik op het lumineuze idee om er eens een Windows 98 CD in te stoppen, die begon meteen op te starten, toen ik me realiseerde dat ik hier niet zoveel mee op schoot is er waarschijnlijk al wat overschreven want toen ik herstartte kreeg ik: Missing operation System, mijn vermoeden is dat de boot bstanden van Vista beschadigd zijn...

De Vista CD doet het nu wel en ik kan in computer repareren komen, alleen vind de CD geen Vista installatie als ik hem laat scannen.

Als ik geen Vista installatie kan selecteren kan ik hem ook niet laten repareren....

Iemand een idee om dit op te lossen, ik wil niet mijn data verliezen ;(

• GeertH
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-11 15:13
Ubuntu cdtje downloaden, op laten starten (NIET INSTALLEREN!) je data veilig overkopieren naar een externe schijf. En dan kun je beginnen met vista opnieuw te installeren

• Kapot
Aha, bedankt voor je snelle reactie, denk je dat het onmogelijk word de boel te repareren?

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Je wil toch eerst een backup van je data ?
Of had je dat al op een andere manier eerder geregeld ?

Abort, Retry, Quake ???

• Kapot
Nee, maar ik heb geen mogelijkheid om de data over te zetten.....

• AE86
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-02-2023
Tuurlijk wel, je kan vanuit de Ubuntu live cd gewoon branden naar een dvd. Anders leen je ergens een HD waar je de data naar overzet.

• Kapot
Aha, dat is wel mooi, ik ben de CD aan het downloaden, eens kijken of ik er uit kan komen, bedankt ik laat het weten!

• Kapot
Ok, ik heb Ubuntu draaiend, hoe kan ik nu mijn C: benaderen?

• BAS80
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05 17:20
Dan moet je de c:/ schijf mounten in Ubuntu om hem te kunnen benaderen.
Misschien dat deze links je opweg helpen.

How do I locate my Windows C drive using Ubuntu?

Howto mount windows partition onto ubuntu Linux

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

• Kapot
Dankjewel voor je antwoord!

Ziet er allemaal wel erg moeilijk uit, ik ga een poging wagen, deze melding krijg ik als ik C: nu wil benaderen:

DBus error org.freedesktop.DBus.Error.NoReply: Did not receive a reply. Possible causes include: the remote application did not send a reply, the message bus security policy blocked the reply, the reply timeout expired, or the network connection was broken.

• Kapot
Nu krijg ik ineens deze melding, zonder iets verandert te hebben:

Error mounting: mount exited with exit code 13: ntfs_attr_pread_i: ntfs_pread failed: Input/output error
Failed to read NTFS $Bitmap: Input/output error
NTFS is either inconsistent, or there is a hardware fault, or it's a
SoftRAID/FakeRAID hardware. In the first case run chkdsk /f on Windows
then reboot into Windows twice. The usage of the /f parameter is very
important! If the device is a SoftRAID/FakeRAID then first activate
it and mount a different device under the /dev/mapper/ directory, (e.g.
/dev/mapper/nvidia_eahaabcc1). Please see the 'dmraid' documentation
for more details.

• Kapot
Uiteindelijk is het gelukt, niet met Ubuntu (wel een mooi programma btw) maar met fixboot en nog een fix command en deze link:
http://neosmart.net/wiki/...a+Bootloader+from+the+DVD

Heeft wat bloed zweet en tranen gekost maar het loopt nu weer, bedankt voor de suggesties iedereen!!!! _/-\o_
Pagina: 1