Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156115

Topicstarter
Hey tweakers ik zit met een probleem, wellicht dat jullie me van dienst kunnen zijn? ik heb net iets meer dan een jaar geleden een toshiba satellite L500-128 gekocht. hierop zit standaard vista home premium 64 bit geinstalleerd, en de recovery cd moet je los bestellen bij toshiba. Nou is het geval dat ik elke 5 minuten na het opstarten een blue screen of death krijg, en als ik de pc in safe mode opstart gebeurt dit niet, vandaar dat ik gewoon dit kan typen op mn laptop. Ik neem aan dat het dan geen hardware probleem is maar een software probleem? ik heb al verscheidene virusprogrammas er op los gelaten, en heb recentelijk ook helemaal niets geinstalleerd of gedownload. Wat zouden jullie doen? die recovery cd bestelen bij toshiba of is dit ook te regelen met behulp van wat eigen geklooi?

Bedankt alvast en ik hoop dat jullie me kunnen helpen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Welke fouten geeft de event viewer aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ok ik ben allesbehalve technisch met computers, vandaar dat ik moet vragen wat de event viewer is of waar ik deze kan vinden?

hartelijk dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik heb de volgende fouten erin zitten, in de event viewer:
1. Gebeurtenisfilter met query SELECT * FROM __InstanceModificationEvent WITHIN 60 WHERE TargetInstance ISA "Win32_Processor" AND TargetInstance.LoadPercentage > 99 kan niet opnieuw worden geactiveerd in naamruimte //./root/CIMV2 vanwege fout 0x80041003. Mogelijk worden er geen gebeurtenissen via dit filter doorgegeven totdat het probleem is verholpen.

2. De Computer Browser-service is afhankelijk van de Server-service, die vanwege de volgende fout niet kan worden gestart:
Afhankelijkheidsservice of -groep kan niet worden gestart.

3. De volgende opstartstuurprogramma's zijn niet geladen:
AvgLdx64
AvgMfx64
spldr
sptd
Wanarpv6

4. Het COM+-gebeurtenissysteem heeft bij de interne verwerking een ongeldige resultaatcode gevonden. HRESULT is 8007043c voor regel 45 van d:\longhorn\com\complus\src\events\tier1\eventsystemobj.cpp. Neem contact op met Microsoft Productondersteuning om dit te melden.

5. DCOM kreeg foutmelding '1084' bij het starten van de EventSystem-service met de argumenten '' om de server
{1BE1F766-5536-11D1-B726-00C04FB926AF} te starten

6. DCOM kreeg foutmelding '1084' bij het starten van de WSearch-service met de argumenten '' om de server
{9E175B6D-F52A-11D8-B9A5-505054503030} te starten

geen idee of ik het zo goed link, of dat het duidelijk wordt wat er aan de hand is, maar et gebeurt nog steeds... in veilige modus krijg ik het blue screen niet

thanks voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-07 19:21
Bij Toshiba's heb je toch de mogelijkheid om zelf die DVD's te maken? Tenminste, op die van mijn vriendin was dat wel het geval.

De meest interessante wat mij betreft is je punt 3. Hij geeft onder andere aan dat AVG niet gestart kan worden, iets wat zou kunnen wijzen op een virus of iets dergelijks. Je zou eens kunnen proberen wat er gebeurd met een dvd als die van Neosmart.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
bedankt! ik heb gister nog een virusscan gedaan en er werd inderdaad een trojan gevonden! ik blij naar bed gegaan maar helaas gebeurde net nog hetzelfde... ik ben nu die windows vista torrent aan het downloaden maar wat moet ik daarna doen? sorry als ik teveel vraag maar wil niet dat ik met mijn onwetende hoofd ineens al mn files delete :)

thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrd
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-06 17:50

Wrd

Voordat je een nieuwe windows gaat installeren kan je beter een backup maken van al je bestanden.
Ook al geef je aan dat het waarschijnlijk geen hardware probleem is maar het is toch handig om memtest op een usb stick te zetten en daarop te booten om je geheugen te testen.

Bij de meeste laptops waar je geen recovery cd bij krijgt heeft wel de mogelijkheid om zelf de recovery cd/dvd te maken. Zodra je zelf windows erop gaat installeren verlies je de mogelijkheid om de zelf de recovery cd/dvd te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-07 19:21
Als je met die torrent het bestand gedownload hebt kun je die op een DVD branden. Vervolgens boot je vanaf die DVD. Op dit moment kom je in de Vista recovery console terecht. Van daaruit kun je proberen om de DVD de installatie te laten herstellen.

Voordat je dat probeert zou je natuurlijk ook nog kunnen proberen om vanuit de safe mode nog een andere virusscan te draaien (online) of de virusscan tijdelijk te verwijderen om te zien of het wellicht daar in zit.

Let wel, als je zeker wil zijn dat je bestanden bewaard blijven zou ik die even backupen als ik jou was. Als het echt belangrijke bestanden waren geweest had je dat natuurlijk al lang gedaan ;) Eventueel kan dat nog wel vanuit de safe mode.

Desktop | Server | Laptop

Pagina: 1