Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.
fbs op 112 mhz zetten
- jumper 1 op 1-2
- jumper 2 op 2-3
- jumper 3 op 1-2
fbs op 133 mhz zetten
- jumper 1 op 2-3
- jumper 2 op 1-2
- jumper 3 op 1-2
dit alles als de desbetreffende jumpers rechtsonder op het board zitten (aanzicht)
- jumper 1 op 1-2
- jumper 2 op 2-3
- jumper 3 op 1-2
fbs op 133 mhz zetten
- jumper 1 op 2-3
- jumper 2 op 1-2
- jumper 3 op 1-2
dit alles als de desbetreffende jumpers rechtsonder op het board zitten (aanzicht)
laat eens horen of 'ie wil, die 500tjes zijn best wel bokkig, ik kreeg er onlangs eentje niet verder dan 525 op een P3B-F (softmenu).
gelukkig was het mijn systeem niet
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
1 vraagje nog dit zijn de fs jumpers ofzo, op die krengen zitte twee jumper blokjes 1 voor je frequencie en 1 voor de proc snel heid selectie. Ik kan al door t bos de bomen nie meer zien met deze jumpers langzamer hand,
Zou je meschien kunnen neer zetten hoe die dinge precies moeten staan dus voor x mhz, jumper fs0 op 1-2/2-3 etc etc en dit dan dus voor een 500, want inderdaad die krengen zijn erg koppig ;-)
Iedergeval alvast bedankt voor de reply, maar echt snappen doe ik t nog nie, want r is nie echt een juper 1 of 2 ofzo maar fs0 fs1 etc etc
greetz
Hubert
Zou je meschien kunnen neer zetten hoe die dinge precies moeten staan dus voor x mhz, jumper fs0 op 1-2/2-3 etc etc en dit dan dus voor een 500, want inderdaad die krengen zijn erg koppig ;-)
Iedergeval alvast bedankt voor de reply, maar echt snappen doe ik t nog nie, want r is nie echt een juper 1 of 2 ofzo maar fs0 fs1 etc etc
greetz
Hubert
Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.
jumper 1 = FS0
jumper 2 = FS1
jumper 3 = FS2
de BF serie is voor de multiplier, maar aangezien die gelocked is in de processor, gewoon zo laten staan
jumper 2 = FS1
jumper 3 = FS2
de BF serie is voor de multiplier, maar aangezien die gelocked is in de processor, gewoon zo laten staan
ok thnkx, ik ga t vanavond ff probere. je hoort nog
Verwijderd
ik heb zelf ook een P2B-vm met P500,
is de AH-pc (knap bakkie..)
ik heb heb op 600 Mhz draaien,maar het is bij
die bokkige P500'tjes niet vanzelfsprekend..
een paar tips:
-check onder Sisoft sandra wat voor mem je hebt (ik heb gelukkig siemens PC125)
-gebruik softfsb,werkt prima met P2B's
-en ik heb er nog een extra 80mm-fan in
zitten...hitte is wel een prob. bij
P500@600 truuks...
(ps 600 is voor mij wel max,620 instabiel)
Pkemp
is de AH-pc (knap bakkie..)
ik heb heb op 600 Mhz draaien,maar het is bij
die bokkige P500'tjes niet vanzelfsprekend..
een paar tips:
-check onder Sisoft sandra wat voor mem je hebt (ik heb gelukkig siemens PC125)
-gebruik softfsb,werkt prima met P2B's
-en ik heb er nog een extra 80mm-fan in
zitten...hitte is wel een prob. bij
P500@600 truuks...
(ps 600 is voor mij wel max,620 instabiel)
Pkemp
MMMHHH Ik heb zelf ook een PIII 500 op een p2b maar die wil echt niet hoger dan 5X112=560Mhz.
Ik ben ook wel erg benieuwd wat voor proggie je gebruikt om hem op 600 te krijgen?
Overigens ben ik erg tevree met dit setje,loopt echt als een speer en zeer stabiel op 560Mhz
Ik ben ook wel erg benieuwd wat voor proggie je gebruikt om hem op 600 te krijgen?
Overigens ben ik erg tevree met dit setje,loopt echt als een speer en zeer stabiel op 560Mhz
Verwijderd
om hem op 600 te krijgen heb ik gewoon de jumpers gebruikt,maar softfsb had ook gekund.
instelling = 120x5 ,memory latency is 3.
er zitten twee ventilators op mijn SECC-1
heatsink (daar lijkt ie op?)
en een 80mm case fan.
geen rain, waterfall ofzo.
videokaart is een crappy ATI rage 128GL,
d'r zit ook een Voodoo2'tje nog in.
dit hangt wel af van je geheugen,want 620
(124x5) is niet stabiel te krijgen....
instelling = 120x5 ,memory latency is 3.
er zitten twee ventilators op mijn SECC-1
heatsink (daar lijkt ie op?)
en een 80mm case fan.
geen rain, waterfall ofzo.
videokaart is een crappy ATI rage 128GL,
d'r zit ook een Voodoo2'tje nog in.
dit hangt wel af van je geheugen,want 620
(124x5) is niet stabiel te krijgen....
Wat voor type clockgenerator je hebt hangt van je revisie af. Ik heb een hele oude waardoor het niet uitmaakt of ik SoftFSB gebruik of niet, ik krijg er niet meer opties bij.
Ik denk dat je het beste gewoon even je kast open kan maken en gewoon even kijken wat je hebt. Ik meen te herinneren dat er een ICS chip opzit. Gewoon even kijken wat voor nummers er op staan. Het ding moet een beetje in de buurt zitten van de jumpers waarmee je de FSB instelt, rechtsboven.
Ik denk dat je het beste gewoon even je kast open kan maken en gewoon even kijken wat je hebt. Ik meen te herinneren dat er een ICS chip opzit. Gewoon even kijken wat voor nummers er op staan. Het ding moet een beetje in de buurt zitten van de jumpers waarmee je de FSB instelt, rechtsboven.
MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7
Nou ik heb t geprobeert draait nu op 514 lekker stabiel en snel enzo, maare 560 dan begint me hardware te flippe en 620 nah hij doet t wel maar voor bij ze post dan gaat ie flippe, ik ga m nog proberen op 550 te krijgen maar denk dat ik 560 nie haal, heb ook maar pc100 geheugen denk dat dat wel de factor is
De clockgenerator die Motherboard Monitor weergeeft (Winbond nogwat) staat niet in het rijtje van Softfsb
sterker nog, ik heb alle settings geprobeerd, maar geen 1 pakt hem goed.
sterker nog, ik heb alle settings geprobeerd, maar geen 1 pakt hem goed.
Verwijderd
Heb je de softfsb plugins al geprobeerd?
hij kan er tussen staan....
O ja, op overclockers.com staat de P500
ook in de CPU database....slechts weinigen
krijgen hem boven de 560..
samengevat :
De P500 is een ranzige taaie bok
(en ik heb zeker geluk gehad
)
hij kan er tussen staan....
O ja, op overclockers.com staat de P500
ook in de CPU database....slechts weinigen
krijgen hem boven de 560..
samengevat :
De P500 is een ranzige taaie bok
(en ik heb zeker geluk gehad
Ik weet ff niet hoe ik hem met de jumpers op 600Mhz moet krijgen?
Ik kan 5 x 112=560 geen probleem,nu weet ik wel hoe ik mijn fsb op 133 krijg(trekt ie helaas niet),maar de tusssenliggende waardes zoals 120 fsb kan ik nergens terug vinden???
In mijn manual gaat ie niet verder dan 112,133 kwam ik tegen op de asus side maar de rest niet....
Ben toch heel benieuwd,heb trouwens 2 x toshiba 64 mb 100Mhz kent iemand dit geheugen? en wil dat geheugen verder dan 112Mhz?
Greetz Jur
Ik kan 5 x 112=560 geen probleem,nu weet ik wel hoe ik mijn fsb op 133 krijg(trekt ie helaas niet),maar de tusssenliggende waardes zoals 120 fsb kan ik nergens terug vinden???
In mijn manual gaat ie niet verder dan 112,133 kwam ik tegen op de asus side maar de rest niet....
Ben toch heel benieuwd,heb trouwens 2 x toshiba 64 mb 100Mhz kent iemand dit geheugen? en wil dat geheugen verder dan 112Mhz?
Greetz Jur
Okeej weer terug op 514, 560 vond ie niet zo fijn, allemaal leuke error's enzo na een reboot. iemand die dit ding nog goed op 550 heb draaien enzo, hij moet toch hoger kunne dan 514 lijkt me en stabiel enzo moeten draaien? al moet ik wle zegge me systeem is wel reete snel nu lijkt wel of ie eer dan 14mhz omhoog is gegaan zeg maar
Pagina: 1