Nieuws over malaria, inspiratie voor de volgende stampede?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Qazwaplol schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 23:45:
Zojuist de pagina's van projecten waar ik op het moment actief in ben bekeken

Weet niet of het je bedoeling was dat we hier de opmerkingen/aanpassingen voor de Wiki gelijk posten. Zag in de FAQ dat na aanmelding bij de Wiki het aan te passen is, maar ik gooi het maar gewoon in de groep...

Het verhaal bij CP klopt wel zo'n beetje, op de WCG pagina staat echter wel oude informatie.

Discovering Dengue Drugs - Together

Het doel van Discovering Dengue Drugs - Together is om een medicijn en/of vacin te vinden voor een 4-tal aan elkaar gerelateerde virussen (dengue (knokkelkoorts), hepatitis C, West Nijl en gele koorts). Het gaat hetzelfde in z'n werk als FightAIDS@Home Project, in fase 1 wordt getest hoe de protease die de virussen gemeen hebben reageren met vele miljoenen moleculen om te zien welke mogelijk als antistof kunnen dienen. Hieruit wordt een 'short list' gemaakt die in fase 2 nogmaals getest gaan worden middels een meer uitgebreide testmethode. Hieruit volgt een tweede lijst welke in een laboratorium daadwerkelijk getest gaat worden.

Zie ook: DDDT website
Even een schop mbt wel belangrijk nieuws en imo inspiratie voor een volgende stampede:

http://www.newscientist.c...OTC-rss&nsref=online-news
Malaria has always been one of humanity's biggest killers, but it may be far bigger than we realised. An unprecedented survey of the disease suggests that it kills between 125,000 and 277,000 people per year in India alone. In contrast, the World Health Organization puts India's toll at just 16,000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-10 19:59

SandStar

DPC-Crew

Zandster

past denk ik beter in een apart draadje... dit heeft wenig met het Algemeen Dagblad te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:26

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Helemaal mee eens, dit is gewoon een eigen topic waardig. :)

offtopic:
Waarom je nou die post van Qazwaplol quote ontgaat me even, maar vooruit...

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-08 11:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Realiseer wel dat Malaria@Home verspreiding van het virus onderzoekt:
modelling of the complete range of issues, from understanding infectiousness, immunity, morbidity and mortality to predicting the short and long range effects of interventions and approaches to estimating cost effectiveness.
http://www.malariacontrol.net/forum_thread.php?id=246

Het projekt zoekt niet naar een geneemiddel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt op hetzelfde neer, want begrijpen > makkelijker voorkomen > minder te genezen.
Pagina: 1