Toon posts:

Lade van DVD-recorder gaat niet dicht

Pagina: 1
Acties:

• Josefien
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 01:19
Van de buurvrouw heb ik een stand-alone Lite-on LVW-5001 DVD-recorder gekregen om te repareren. De lade van de DVD-drive gaat namelijk niet meer dicht.

Ik heb het hele apparaat uit elkaar gehaald en de DVD-RW-drive uitgenomen. Hieruit blijkt dat er iets "vreemds" aan de hand is met het mechanisme van de lade. Als ik namelijk de lade een stukje naar binnen probeer te duwen, komt de laser-pickup iets te vroeg omhoog, zie dit filmpje (ik kan het anders moeilijk laten zien):

Er lijkt verder niets afgebroken te zijn, maar na het apparaat een uurtje bestudeerd te hebben, ben ik er nog niet achter wat er mis is... de tandwielen lijken allemaal nog op hun plaats, maar op de één of andere manier komt de boel te vroeg omhoog...

[Voor 4% gewijzigd door Josefien op 03-07-2016 17:25]

• redwing
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 25-09 16:04
Is ie niet over zijn tanden te ver naar voren gekomen. Dus dat de lade ten opzichte van het mechanisme een paar tandjes verder naar binnen hoort te staan ?

[removed]

• Josefien
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 01:19
Dat lijkt van niet, ik had hem namelijk ook al geprobeerd over de tanden helemaal dicht te duwen door de pick-up vast te houden. Dat lukt ook wel, maar dan gaat hij niet meer open, hij zit dan met hetzelfde probleem, maar dan meer naar binnen.

• sebastius
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 03:04

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Dit is puur een timing probleem. Je lade zit verkeerd op z'n tandwiel. Even helemaal 'dicht' goed monteren, of juist helemaal open en dan werkt het weer. (let op dat de laser dan wél op de goede hoogte zit.)

• SA007
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 23:40

SA007

Moderator Tweaking
Meestal wordt het omhoog/omlaag gaan van de lezer geregeld door een pin die in een geul aan de onderkant van de lade zit.
Deze pin is onderdeel van het witte/lichtblauwe deel met die zigzag gleuven erin wat de kop naar boven en naar beneden begeleidt.

Waarschijnlijk zit deze pin naast de gleuf waar hij in hoor te zitten, heb al eens een vergelijkbaar probleem gezien bij een cd-rom drive.

Klok is stuk :(

• redwing
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 25-09 16:04
Dan inderdaad kijken wat dan het mechanisme triggered waarmee de laser omhoog komt. Daar zit dan waarschijnlijk iets scheef of naast zijn normale gleuf. Iig zit er daar ergens iets niet goed want echt kapot lijkt het toch niet te zijn.

[removed]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee