Toon posts:

Opstart problemen.

Pagina: 1
Acties:

• Mentu
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 20-09 12:14
Beste Tweakers,

Ik heb nu een aantal weken een raar probleem met mijn computer. Omdat ik zelf redelijk technisch ben maar niet technisch genoeg om dit op te lossen probeer ik het op deze manier. Ik hoop dat hier (meer dan) voldoende kennis aanwezig is om mij te helpen. Here it goes.

Sinds een aantal weken start mijn computer niet meer 'normaal' op. Als ik de power knop indruk hoor ik de ventilatoren aan gaan en zie ik het 'blauwe lampje' branden. Echter, mijn computer start niet op. Pas als ik vervolgens de reset knop in druk reset mijn computer en start deze op.

Het rare is dat ik niet het idee heb dat het een probleem is. Mijn computer werkt nog hardstikke goed en ik heb ook geen last van defecte bestanden of iets dergelijks. Heel raar.

Mochten jullie mij willen helpen en hebben jullie meer informatie nodig willen jullie dat dan laten weten dan ga ik proberen of ik die informatie ook kan geven.

Ik heb op het internet proberen te zoeken maar ik wist niet goed waarop en kon hierom niets vinden wat mij ook maar een klein beetje verder hielp.

Voor de moderators, mocht deze topic niet correct staan zouden jullie zo vriendelijk willen zijn deze te verplaatsen?

Alvast bedankt mensen.

• Rupie
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 15:12
Je zal toch echt een aantal zaken moeten gaan testen om te bepalen wat dit is. Goede handleiding is hier te vinden: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Het probleem wat je omschrijft heeft vaak te maken met de voeding van het systeem. Wellicht dat je een andere voeding hebt die je kunt proberen?

Desktop | Server | Laptop

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 25-09 00:10

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Het is wel zo handig als wij weten welke hardware je gebruikt :P..

Persoonlijk lijkt mij dit een cold-boot probleem, dit gebeurt soms bij wat oudere PC's. Dat wanneer ze koud zijn ze niet fatsoenlijk willen booten. Pas nadat hij eventjes "opgewarmd" is, en dan weer reset/uitgezet-aangezet word wil hij booten.

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het kan ook nog aan brakke condensatoren liggen, die willen ook nog wel eens voorkomen dat het systeem in 1 keer fatsoenlijk op wil starten. Maar dat is ook een van de zaken die je tegenkomt in de hangen en opstartproblemen troubleshooter.

30" monitor te koop

• Thijss
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 20-07 23:21
Ik zou denken dat je voeding niet helemaal in orde meer is. Voor dit soort grappen heb ik een reserve voeding in huis gehaald (20 euro) en het is makkelijk en snel te testen.

edit: ik lees net dat dit al aangehaald is 8)7

[Voor 12% gewijzigd door Thijss op 25-10-2010 15:29]

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee