Toon posts:

2.1 alternatief

Pagina: 1
Acties:

• taiko
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 25-10-2010
hallo,

ik weet ondertussen (na vele uren forums afschuimen) dat geluid voor iedereen anders is en dat een speaker setje in de winkel totaaaaal anders kan klinken dan wanneer het zelfde setje bij je thuis staat.

ik heb nu de logitech z-2300 aan mijn pc hangen, maar mist eigenlijk toch nog altijd net dat beetje extra punch.
daarom dacht ik over te stappen op de z-5500, maar kennelijk bestaan er voor dat zelfde geld betere systemen
want de z-5500 zou veel missen in het midden bereik.
als alternatief word altec lansing dikwijls genoemd maar zuiver afgaand op specs kan ik geen combi vinden die de zelfde vermogens heeft. een ander vaak genoemde tegenhanger zou teufel concept e zijn, maar daar zijn dan weer geen verkopers van te vinden.
wat zijn nog zoal de mogelijkheden als upgrade voor de z-2300?
om de voorkeur iets gerichter te kunnen maken mss volgende mee geven, als woonkamer stereo gebruik ik:
van peavey, 2x eurosys sub's, 2 topkasten eurosys II allen met de bij behorende paevey versterkers. dit word actief gefilterd met een crossover ook van peavey.om de cd,tv,radio enz aan dit geheel te koppelen maak ik gebruik van een 16 kanaals mengtafeltje van mack waar op zich een reverbkamer van boss aan hangt om een ruimtelijker effect te bekomen.
Ik hou van een bas die je niet alleen kan horen,maar ook kunt voelen en vrij laag gaat.
Verder kan ik vele soorten muziek appreciëren behalve klassiek of opera. Als ik zin heb om de glazen uit de kast te spelen hang ik de pc wel eens aan de mack,maar altijd het gezeul met 15 meter kabel is er te veel aan.
Wie kan mij concrete voorbeelden geven van systemen die en goed klinken en over genoeg power beschikken en betaalbaar zijn vergelijkbaar met een z-5500.

Alvast bedankt, grtz taiko

• FIFO
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 25-09 20:16
wat jij zoekt is een subwoofer met heel veel speakeropvlak. om deze gemakkelijk aan te sturen vanaf je pc is het gemakkelijk als de subwoofer actief is. Maar veel oppervlak betekent dat er veel lucht verplaatst kan worden, dus dan voel je dit ook veel sneller.

Staar je niet blind op vermogen. Dit gaat pas spelen als je boven de 100 dB gaat spelen. Harder dan dat is slecht voor je oren en kan zelfs beschadiging veroorzaken (100 dB ook al bij een bepaalde tijd).

Ik heb op marktplaats twee leuke voorbeelden gevonden.

http://link.marktplaats.nl/385911772
http://link.marktplaats.nl/380645287

Dat deze twee subs niet in verhouding zijn met je speakers maakt niet uit. Het gaat jou met name om de bas.

• Shunt
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 23:58
Man ik zou niet graag naast onder of boven jou willen wonen ><.

Wat jij wilt is dus als ik het goed begrijp veel herrie met veel bass. Dan is de Z-5500 een redelijke keuze voor dat geld. Je kan natuurlijk ookgewoon een cheap ass drive in systeempje kopen.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee